Gå til innhold

Miyamoto: – Vi vil ikke kaste oss på «free to play»-bølgen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gratis" er vel imot alt Nintendo står for.

Virker som prioriteringene er remakes og salg av indiespill til prisen av storspill.

Ja, Nintendo er på bærtur. For ikke å glemme den grusomme prisen på onlinetjenesten, 20 dollar for et år. Eller verre, 35 dollar for opptil 8 familiemedlemmer. Med Switchen, hypen og interessen fra tredjeparts-aktører virker det som Nintendo kun er ute etter remakes. Heldigvis kan en få FIFA på Switch.

 

 

Mindre ironisk edit: Hva anser du som remakes? Breath of the Wild, Odyssey? Eller er det sjansen for kompatible utgaver av eldre spill til ny konsoll, en mulighet til å tjene penger på en litt annen gruppe spillfans? Eller er det gimmick-konsollene som blir utsolgt før butikkene rekker å sende nyhetsbrev om at de er tilgjengelig?

Endret av skycharizards
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nintendo er ikke den som bør kritisere andre for grådighet, selv om de ikke satser så mye på F2P spill.

De er f.eks veldig flinke til å selge samme spill flere ganger, ingen angrerett i eShop osv. Ganske "holier-than-thou" holdning fra Nintendo her synes jeg.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Har egentlig alltid følt at jeg får mye for pengene i Nintendo sine egne spill, mye innhold som varer lenge. DLC-en til Zelda var billig, og også ganske stor. At de gir ut f.eks. nye utgaver av Wii U-spill ser jeg på som positivt, da fire stk totalt eide den konsollen. Da får jeg også muligheten til å spille dem, eller så er det jo bare å la være. 

Lenke til kommentar

Nintendo er ikke den som bør kritisere andre for grådighet, selv om de ikke satser så mye på F2P spill.

De er f.eks veldig flinke til å selge samme spill flere ganger, ingen angrerett i eShop osv. Ganske "holier-than-thou" holdning fra Nintendo her synes jeg.

 

Nå hadde vel ikke Miyamotos utsagn stort med grådighet å gjøre? Han vil utvikle spill i et mer komfortabelt miljø, og jeg vil definitivt si at spillopplevelse blir mye mer komfortabel, trygg og økonomisk forutsigbar når free to play ikke er involvert.

 

Forøvrig kan jeg ikke si jeg oppfatter Nintendo som spesielt grådige heller. Det største proplemet er vel den såkalte Switch taxen på en del indie- og tredjepartsspill, men generelt er det særdeles sjelden jeg kjøper Nintendo-spill uten å føle at jeg får svært mye igjen for pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...