Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om definisjonen utroskap


Anbefalte innlegg

Så da var jo saken falt ned på et historisk lavmål.

 

Spørsmålet lyder som følgende:

 

En familiefar med 3 barn, samboer, hus og heim reiser til utlandet i forbindelse med servicejobber.

Han går da ut på barer (noen av disse er innlysende barer med easy girls) her finner han en ung kvinne av interesse. Han spanderer så endel drinker, flørter og gjerne mer til. Etterhvert tar han da med seg denne kvinnen tilbake til hotellet og opp på rommet hvor hun da ender i sengen hans, gjerne naken.

 

Er dette å anse som utroskap?

 

Han sier ingenting da han kommer hjem og nekter for en hver omgang med andre kvinner i sin helhet på reisene.

 

Når han tar med seg kvinner fra ulike barer, eksempelvis i taxi, spanderer middag, stryker dem på låret og over alt. Er det utroskap?

 

Jeg bare spør..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig definerer det som utroskap ja. Han selv mente den gang at det ikke var det. Heller uskyldig date. Kremt men så reiser man ikke på date når man har samboer og 3 barn..?!

Da tingene kom dagen var han enig i at selv den parten var utroskap.

Men nå mener han at det ikke er utroskap lenger.

 

Blir bare så fortvilet over at han nå tar lett på ting.

 

Ja han har hatt tilfelle(e) med sex også. Så utroskapet har vart i mer en 10, med endeløse løgner.

Endret av MadamFelle
Lenke til kommentar

Hvordan men definerer utroskap er jo veldig individuelt. For noen kan dette være uproblematisk, for andre (sannsynligvis de fleste) er det laaangt over streken.

 

Etter min definisjon er det uten tvil utroskop når

Han sier ingenting da han kommer hjem og nekter for en hver omgang med andre kvinner i sin helhet på reisene. 

 

Når det foregår i det skjulte og man ikke er åpne med hverandre om det er det alltid utroskop etter min mening, uansett hva slags toleranse man har får partnerens relasjoner med andre kvinner/menn.

 

Når han tar med seg kvinner fra ulike barer, eksempelvis i taxi, spanderer middag, stryker dem på låret og over alt. Er det utroskap?

 

Føles det greit for deg? Er han åpen om det? Har dere på forhånd avklart at dette er innenfor rammene av hva som er akseptabelt i forholdet deres?

 

Hvis svare på disse spørsmålene er nei synes jeg svaret på om det er utroskap gir seg selv.

Endret av Judaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mannen din er ett egoistisk troll som du burde dumpet for 10 år siden. 

Det er helt klart utroskap. Det er klart han prater med damene for å få noe i gang, du sier jo selv at han har hatt sex med dem også?? Sorry altså, men hadde en kar jeg hadde drevet med påstått at det er en ufarlig date at han spanderer drinker på jenter for så å ta dem med til hotellet sitt for så å stryke dem overalt så tror jeg at hodet mitt hadde eksplodert. 

Det er avgjørende hva du gjør nå TS. Er dette noe du kan tolerere? Hiv han på hue og ræva ut...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utroskap er når man bryter (de implisitte eller eksplisitte) reglene for forholdet man er i. En grei tommelfingerregel er "ville jeg kunne gjort det jeg gjør nå dersom partneren min var klar over at jeg gjorde det?" – hvis svaret er nei, så er man i ferd med å begå utroskap.

 

Du er helt åpenbart ikke komfortabel med at din mann har gjort det han har gjort, og dermed er det utroskap. Jeg nekter å tro at din mann er så blåøyd at han oppriktig tror du ville syntes det var helt greit at han gjorde disse tingene – ellers hadde han garantert for lengst nevnt det i forbifarten like lett som om han snakket om været.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har det noe å si om det defineres som utroskap eller ikke? Se heller på om du synes det er akseptabel oppførsel eller ikke, og ta det derfra.

Hun spør nok fordi hun vil ha bekreftelse på om hun overdriver eller om hun har rett i å bli sint og se på det som utroskap, mannen hennes prøver jo å overbevise henne om at dette er normal atferd mellom to stk som henger sammen sånn hvor den ene er gift. Det er det ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for alle svar og innspill

For meg er dette utroskap ja, definitivt. Jeg mener at en hver dilling med andre kvinner på denne måten er et overtramp. Sex eller ei. Dessuten sier han jo det litt mellom linjene selv (at han har nektet for det i mange år) Hadde ikke det vært utroskap så var det vel ikke noe å skjule heller? Tror pipa hadde fått en annen låt om det var motsatt vei. Han driter på seg selv og alle rundt, og slike utspill i ettertid er jo å brenne ned resten av borgen.

 

Nå ble dette gjort i forbindelse med arbeidsreiser i service for offshore osv. Han har gjort det alene, sammen med kollega® og kunder. Det er en holdning blandt disse folkene som jobber i disse firmaene som ikke ligner grisen. Jeg må si at jeg ble skremt. Før reiste menn til Thailand osv, alle visste jo hva de skulle. Trodde verden var gått litt mer framover, det har den tydeligvis ikke. Så for dere som har menn og kvinner i disse yrkene, som reiser rundt, på rigger, prosjekter o.l jeg sier bare en ting. Jeg har fått se hva de gjør, det er rett og slett provoserende. Fyll, horer og singellivet er hva de bedriver. Kan bare si fy fan. Her blir det krav om skifte av jobb og aldri mer reisevirksomhet. Faktisk mener jeg at han skal gå til sin arbeidsplass, stikke fingeren i jorden, innrømme hva han har gjort, hvilken dritt han har vært mot meg og ungene. Ja for han har jo ikke bare vært utro og notorisk løgner. Han har jo også skamkalt meg til diverse kolleger hvor han har kalt meg en sur dritt kjerring. Nektet jo for det, men jeg trakk fram mailer som underbygger og beviser det. Han bør også si at det livet er uforenlig med å være familiefar og oppfordre andre til å tenke seg om. Og null alkohol. Rett og slett fordi det har vært så mye i disse årene at det var en periode han faktisk hadde problemer med alkoholen.

 

Nå ble dette litt syting og klaging fra min side. Det var bare så godt å få det sagt. Hvorfor skal jeg være taus? Det hjelper ingen. Bedre med debatt og bevisstgjøring.

 

Så bare fortsett å komme med innspill og meninger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for alle svar og innspill

For meg er dette utroskap ja, definitivt. Jeg mener at en hver dilling med andre kvinner på denne måten er et overtramp. Sex eller ei. Dessuten sier han jo det litt mellom linjene selv (at han har nektet for det i mange år) Hadde ikke det vært utroskap så var det vel ikke noe å skjule heller? Tror pipa hadde fått en annen låt om det var motsatt vei. Han driter på seg selv og alle rundt, og slike utspill i ettertid er jo å brenne ned resten av borgen.

 

Nå ble dette gjort i forbindelse med arbeidsreiser i service for offshore osv. Han har gjort det alene, sammen med kollega® og kunder. Det er en holdning blandt disse folkene som jobber i disse firmaene som ikke ligner grisen. Jeg må si at jeg ble skremt. Før reiste menn til Thailand osv, alle visste jo hva de skulle. Trodde verden var gått litt mer framover, det har den tydeligvis ikke. Så for dere som har menn og kvinner i disse yrkene, som reiser rundt, på rigger, prosjekter o.l jeg sier bare en ting. Jeg har fått se hva de gjør, det er rett og slett provoserende. Fyll, horer og singellivet er hva de bedriver. Kan bare si fy fan. Her blir det krav om skifte av jobb og aldri mer reisevirksomhet. Faktisk mener jeg at han skal gå til sin arbeidsplass, stikke fingeren i jorden, innrømme hva han har gjort, hvilken dritt han har vært mot meg og ungene. Ja for han har jo ikke bare vært utro og notorisk løgner. Han har jo også skamkalt meg til diverse kolleger hvor han har kalt meg en sur dritt kjerring. Nektet jo for det, men jeg trakk fram mailer som underbygger og beviser det. Han bør også si at det livet er uforenlig med å være familiefar og oppfordre andre til å tenke seg om. Og null alkohol. Rett og slett fordi det har vært så mye i disse årene at det var en periode han faktisk hadde problemer med alkoholen.

 

Nå ble dette litt syting og klaging fra min side. Det var bare så godt å få det sagt. Hvorfor skal jeg være taus? Det hjelper ingen. Bedre med debatt og bevisstgjøring.

 

Så bare fortsett å komme med innspill og meninger

 

Det er vel ikke akkurat rart at du er forbanna. Om du er sikker i din sak, så er det bra at du setter ned foten. Lykke til.

Lenke til kommentar

Husk at han også har satt deg i fare helsemessig pga potensielle kjønnssykdommer. Vær så snill å få deg testet for alt mulig hvis du ikke har gjort det allerede.

 

Det har jeg gjort, faktisk kan jeg si at han har smittet meg med HPV og pga det har jeg også fått celleforandringer. Vi hadde ikke hatt sex med andre før vi traff hverandre, derfor vet jeg at det er han som har kommet med det. Det ble anslått at jeg ble smittet estimert 5-7 år tilbake, max.

 

Vet ikke helt hva jeg skal si om det egentlig. Jeg er litt mellom det å kappe av baller og penis til å prøve å få forholdet på fote. Det er forferdelig når den personen du elsker mest også er den personen du hater så intenst.. Ambivalent..

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker i min sak. Fant tidlig ut at jeg var nødt til åfå fatt i dokumentasjon på en rekke ting, så jeg sitter egentlig med alt fra regninger, kvitteringer, mailer, smser, bilder osv osv. Holder på å katalogisert det. Mange vil nok himmle med øynene, men jeg er for at rett skal være rett og an må stå til ansvar for hva man har gjort. Lett å nekte, inntil bevisene foreligger

I starten da han skulle legge kortene på bordet, men løy, strumpet I sine egne løgner?

Jeg tok rett og slett opptak av innrømmelsene. Rett og slett som bevis.

Han nektet for enkelte ting i ettertid, jeg har da har spilt av lydklippene.. You have no case! Det høres drastisk ut, men en notorisk løgner må høre seg selv for å våkne har jeg funnet ut. Og dokumentasjon folkens er alfa omega uansett hva det gjelder i livet. Keep that in mind

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åh fy faen Ts, det koker for meg på dine vegne her. For en jævla drittsekk!

For meg er det godt å høre at andre reagerer på det. Faktisk har jeg tenk å vise han hva folk egentlig syntes om det han har gjort.

 

Det er drittsekkfakter det han har gjort. Er ikke mer enn 4 år siden han satt på Freddy pub i Fredrikshavn sammen med en arbeidsgjeng på fest fra colorline. Det endte med at han tok med seg en dansk kvinne tilbake på hotellet Herman Bang etter å ha spandert mye drinker og flørtet. Her ender de opp naken i sengen og han utfører oralsex på kvinnen. I ettertid har han kalt henne (ovenfor meg og ungene) tykk, feit, stygg og ekkel. Det viste seg at hun ha hadde mellomblondt halvlangt har og var kraftig. Det er ganske provoserende å høre, først bruker du henne så slenger du dritt om henne.

Nå var ikke hun uskyldig heller, han gikk tross alt med ring. Jeg skulle så gjerne hørt hennes versjon av saken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...