Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne deksel A-stolpe Toyota Avensis 2006


Anbefalte innlegg

Hei skal montere Dab antenne, og er usikker ang å fjerne dekselet på a-stolpen på Toyota avensis 2006. Hvor er klipsene, noe spesielt å tenke på, må jeg ha noe spesielt verktøy ellerno kan jeg fjerne dette med hendene, må man bruke krefter eller er dette ganske lett og fjerne?

Takk for svar og tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare gjort dette på en 2009 Avensis og en 2011 Auris (og mange andre bilmerker)

Bare å røske av på dem iallefall, og vil ikke tro det er vanskeligere på en eldre modell. På Aurisen er det en "lås" man må åpne med skruvjern for å få den helt av men ikke noe problem det heller.

 

Røsk av i øverkant, så må du kansje "dra den opp" litt fra dashbordet der nede.

 

Kan være greit å koble av batteriet å vente 10-15 minutter før du begynner så er du sikker på at airbagen inni der ikke dreper deg.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg husker riktig så går A stolpen fra taket og ca ned til dørken, der sitter det ett deksel som holder A stolpen og dør-stokken på plass. Dette dekslet sitter med en mutter/lås som du må løsne. A stolpen skal da kun sitte fast med tre eller fire klips som løsnes ved at du drar forsiktig i dekslet, eller bruker noe interiør-verktøy for løsne bak.

 

Edit : feil fra min side, den plast saken ved vinduet sitter med to klips. Denne skal dras oppover for å løsne fra dashboardet. Men det er en airbag bak der, så den skal dekkes til umiddelbart hvis du tar av dette dekslet.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Lurer jeg og på? Bare ikke stikk hull i den eller noe så går det helt fint. Kobler man av batteriet i forkant vil den ikke løses ut i annsiktet ditt om man skulle gjøre noe slikt. Airbagen bruker og å være helt i øvre del, og man monterer antennen lavere enn den.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hvordan gikk dette? Sliter med akkurat det samme nå. Problemet er å få dratt dekselet "oppover" fra dashbordet siden det sitter veldig fast nederst. Litt redd for å dra i stykker noe. Må få hele dekselet av for å kunne skli det inn i festene igjen...

Endret av Kjåkon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...