Gå til innhold

Dette er Nvidias nye RTX 20-serie


Anbefalte innlegg

12 tusen for RTX 2020 TI... bare for å spille!? Det er helt vanvidd. Altså man kunne kjøpt PS4, Xbox One og Switch tilsammen + noen toppspill :p

 

RTX 2080 Ti (som jeg regner med du sikter til) kommer også til å kjøre spill på høyere FPS enn hva PS4, Xbox One og Switch klarer tilsammen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse prisene er helt latterlige.

 

13000 for toppmodell og om du skal få mest ut av det, så må du hvertfall ha en 4k 144hz skjerm - og de er enda dyrere...

 

har du ikke utstyr til å dra nytte av toppmodellene er det vel så enkelt som å sikte seg inn på de lavere, og til og med billigere sjiktene??

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Klarer ikkje å forstå korleis det kan vere over 2000 kr i forskjell på ulike variantar av same kort. Berre forskjellen i pris på ulike variantar er nesten like mykje som eg betalte for GTX 970.

 

Det blir veldig spennande å sjå på ytelsen til 2070, einaste kortet som kan vere aktuelt for meg med desse prisane i alle fall.

 

AMD treng noko magi for å ta igjen det forspranget Nvidia tilsynelatande har...

Lenke til kommentar

Ett 1080Ti klarer jo 4K og 30fps

Jeg spiller ofte spill mellom 50-60fps med 1080Ti på 4K nå. Klart, kjører g-sync, så er ikke så ofte jeg merker noe særlig til fps-dropp lengre.

 

Dog var det ikke det som var poenget mitt. Dersom "RTX On" kun kjører med 30fps @4K, så venter jeg heller til neste gen. Da blir det bare en gimmick. RTX On = Raytracing btw.

Lenke til kommentar

lal.. hvorfor snakker dere om pubg og de beste skjermkortene..?

pubg kan spilles på en mobiltelefon og har utrolig dårlig grafikk...

 

Fordi RTX serien kommer til å støtte ray tracing og det er en effekt du etter hvert kan få i pubg. Ikke på mobil...

 

Drar du på 4k og ultra på det meste kommer du ikke langt med en ARM Mali-G72 MP12

 

RTX 2080 Ti (som jeg regner med du sikter til) kommer også til å kjøre spill på høyere FPS enn hva PS4, Xbox One og Switch klarer tilsammen :)

 

I tillegg kan du sette den til å ganske effektivt folde proteiner med f@h når du ikke bruker den :D

Lenke til kommentar

Dog var det ikke det som var poenget mitt. Dersom "RTX On" kun kjører med 30fps @4K, så venter jeg heller til neste gen. Da blir det bare en gimmick. RTX On = Raytracing btw.

Jepp, dei gav inntrykk av at det "berre var å slå på" nærmast utan noko anna tap i det heile tatt, men det har eg vanskar med å tru. Synest det er litt skummelt at vi ikkje har sett noko indikasjon på reell ytelse i eksisterande spel i dag, likevel kjem nok mange til å forhåndsbestille i hopetal.

 

 

Det var jo imponerande å sjå Infiltrator-demoen køyre i 60 fps, men synest vi veit for lite om den testen til å konkludere med noko.

Lenke til kommentar

Jepp, dei gav inntrykk av at det "berre var å slå på" nærmast utan noko anna tap i det heile tatt, men det har eg vanskar med å tru. Synest det er litt skummelt at vi ikkje har sett noko indikasjon på reell ytelse i eksisterande spel i dag, likevel kjem nok mange til å forhåndsbestille i hopetal.

 

 

Det var jo imponerande å sjå Infiltrator-demoen køyre i 60 fps, men synest vi veit for lite om den testen til å konkludere med noko.

Ja, akkurat. Raytracing ser utrolig kult ut, og jeg vil gjerne ha det. Men da må det være 50-60fps som minimum for mitt vedkommende :-)

Lenke til kommentar

Håper dere som skal kjøpe kort i USA er klar over at kortene er momspliktige ved innførsel til Norge. Så får dere se om det blir så veldig mye billigere.

 

https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814126251&cm_sp=Homepage_Dailydeal-_-P1_14-126-251-_-08212018

 

$839x8.4=7047+25% moms=8809 kr

 

https://www.komplett.no/product/1090963/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-geforce-dual-rtx-2080#

 

Fraskrive seg norsk forbrukerkjøpslov ved problemer for å spare 600 kroner på et grafikkort til 9000kr? Dere om det... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er vel som å banne i kjerka, men noen som har noen formening om hva hash-raten på disse blir ved f.eks. mining av Ethereum?

Det kan kanskje gi en indikasjon på pris/tilgjengelighet fremover?

 

Eller at en eller annen offentlig instans (NSA, PST el lign), ønsker å benytte disse til å brute force password-hashes, siden disse nye kortene angivelig er vesentlig kraftigere enn Titan V.

Og derfor innledningsvis kan komme til å støvsuge markedet for disse kortene?

 

 

(dette er bare spekulering fra min side)

jeg tror ikke disse kortene kommer til å være lønnsomt til mining. prisen på kortene er veldig høye og i tillegg har de ikke fått mange flere cuda kjerner eller serlig høyere klokke hastigheter enn forgjengeren.

 

vi vet også att minne hastighet og kapasitet har mye og si når det kommer til hash-rate så det kan hende vi får en liten boost fra det raskere minne som brukes i disse kortene.

 

Men en av hovedgrunnene til at disse kortene er så mye raskere enn pascal er ikke fordi de har rå ytelse (som trenges for mining), men fordi deler av "graphics pipelinen" er flyttet fra kuda kjernene til de mer spesialiserte tensor kjernene.

 

TLDR: tror ikke det blir gode mining kort.

Lenke til kommentar

Bare 100.000 for en bil? Kia du kjører eller?

Han skrev flere 100.000, men ja. Du får bil for 100.000 og mindre også, men da må man som regel på bruktbil. Ny bil blir nok vanskelig med 100.000 tror jeg.

 

Men Nizzen skjønner ikke hvorfor folk bruker flere 100.000 på bil? Nei. Jeg skjønner ikke hvorfor folk bruker flere 100.000 på PC. En bil får jo som regel folk mer nytte av enn, en PC.

 

Vanlig mann i gata kjøper seg som regel PC fordi at de må. At den de har, har gått i stykker, eller at det er andre oppgaver som gjør at de må ha en PC og da vil mange betale så lite som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...