Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis noen av dere kunne skrive en mail til [email protected] med noen tips og triks hadde det vært herlig. Tenker på litt som dere skriver i kommentarfeltet. Må få opprettet noen artikler.

 

Det beste hadde jo vært om dere fikk gjort dette på siden. Noen gode plugins for dette? Nå går det vel å skive kommentar til artikkel.

 

Dere er jo it-hoder dere som er her. Det kan være om wordpress, domener, koding, spill og alt datarelatert. Kanskje bare om en mus du liker.

Her høres det ut som du ønsker at brukerne her skal lage innholdet ditt for deg.

 

Du må selv finne ut hva siden din skal være, og finne ut hvorfor dette skal være interessant for andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen av dere kunne skrive en mail til [email protected] med noen tips og triks hadde det vært herlig. Tenker på litt som dere skriver i kommentarfeltet. Må få opprettet noen artikler.

 

Det beste hadde jo vært om dere fikk gjort dette på siden. Noen gode plugins for dette? Nå går det vel å skive kommentar til artikkel.

 

Dere er jo it-hoder dere som er her. Det kan være om wordpress, domener, koding, spill og alt datarelatert. Kanskje bare om en mus du liker.

En ting til...

 

Det er ingen som kommer til å lese det du skriver uansett (bortsett fra venner og kjente og de som tilfeldigvis dumper innom ved en feiltakelse etc. så sant du ikke gjør siden din synlig.

 

Du må også måle hvor mange besøkende du har på siden med Analytics, dele på sosiale medier samt lage deg en egen Facebookside for bloggen etc.

 

Du må også lese deg opp på SEO slik at Google prioriterer siden din og innholdet på den. 

 

Hvis ikke siden din er mobilvennlig, så blir du straffet av google.

 

Det er mer å sette seg inn i for å lykkes med en blogg enn å inatsllere Wordpress på et domene og finne et kult theme. Det er her mange tråkker i baret. 

 

For å lykkes bør du ha noen kunnskaper som du kan dele. Er du kokk kan du dele spesielle matoppskrifter, er du rørlegger kan du komme med tips og triks til hobbysnekkeren og driver du med koding (og faktisk er flink) kan du blogge om dette. 

 

De fleste (bortsett fra venner og kjente) driter i hva du spiser til middag og hvor mye du trente forrige uke etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du ser bloggen min, så begynner denne å ta seg opp skikkelig nå. Det har tatt meg snart to år og få den til der den er i dag. Det er god trafikk på siden og folk er interessert i det jeg skriver. Men ja, det har kostet meg mye tid og penger og jeg har ingen inntekter på bloggen.

 

jeg blir sponset av flere med premier, men disse går rett tilbake til de som har meldt seg på nyhetsbrevet mitt. De som sponser meg merker økt salg og trafikk på deres sider, fordi jeg nettopp har en god slump med lesere. Vinn vinn.

 

Så det er fint og flott og kunne kode, men det er bare en bitteliten del av jobben vedrørende det å lykkes med en blogg. 

Lenke til kommentar

Jeg ser jo det er lettere å lage hjemmesider i wordpress... etter mye slit med html, css og javascript har jeg skjøt det at det er godt å ha det som bakgrunnskunnskaper. Men man trenger ikke finne opp kruttet på nytt og på nytt. Det går jo an å spesialisere seg på det meste. Men i hovedsak ville jeg si det beste er å bruke en hjemmeisde bygger ala wordpress for å unngå og slite seg helt ut. 

 

www.daniel.hoifodt.com er jo et eksempel på dette... det hele ble ganske klønete og ikke fint heller. Som mange her inne skrev. Men jeg lærte noe av det.

 

Nå idag er det www.itsumo.no som er i hovedfokus. Jeg har mye å lære om wordpress enda. Men det finnes hjelp der ute. Man trenger ikke grave seg inne på rommet og sitte timesvis og knote med kode. Jeg kan heller vise frem noen triks her og der som f,eks Chuck Norris joke generatoren jeg lagde. www.daniel.hoifodt.com/cnj.html (den er enkel og skrevet i javascript)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg skjønner ideen med å lage noe selv, fra grunnen av. Men det å lage en ny statisk side i HTML hver gang man publiserer noe er en metode som er lite effektiv.

 

Se på WordPress (eller tilsvarende) som et rammeverk hvor du har støtte for en eller flere brukere, en moderne editor til å skape innhold, behandle bilder osv. på en trygg og sikker måte.

 

Det er mye arbeid å lage en effektiv publisering- eller innholds-plattform fra grunnen av, det krever mye testing og stadige oppdateringer for å virke, være effektiv og ikke minst sikker.

 

Dette er selvsagt noe du må vurdere selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...