Gå til innhold

TEST: Samsung QE65Q8DN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke det viktigste med en TV, men de er nå så opptatt av design at det er verdt å kommentere. TV-en ser jo ut som om de har trykket den ned i en motorvei og lakket over ripene etterpå. Kanskje ikke det beste designet jeg har sett til nå:

 

q8dn%20bakside.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter å ha unngått Tek.no's anbefalinger i flere år, gikk jeg i fella igjen når jeg trengte ny TV.

Kjøpte Philips 65OLED873.

Flotte farger/bilder ja, men herregud så smertefullt innstillingene og Android-dritten er. Sinnsykt treg(!!!), kræsjer i ny og ne, fjernkontrollen med tastatur under er idiotisk designet (skriver man med begge hendene, så dekker man over IR-delen)

Mikrofonen på pinnekontrollen funker når den vil.

Og sinnsykt treg! Som en Eee-PC.

 

Tanken på å pakke inn en slik TV og returnere ble for mye. Det ble derfor en AppleTV, så nå ble ting mye bedre.

Lenke til kommentar

Etter å ha unngått Tek.no's anbefalinger i flere år, gikk jeg i fella igjen når jeg trengte ny TV.

Kjøpte Philips 65OLED873.

Flotte farger/bilder ja, men herregud så smertefullt innstillingene og Android-dritten er. Sinnsykt treg(!!!), kræsjer i ny og ne, fjernkontrollen med tastatur under er idiotisk designet (skriver man med begge hendene, så dekker man over IR-delen)

Mikrofonen på pinnekontrollen funker når den vil.

Og sinnsykt treg! Som en Eee-PC.

 

Tanken på å pakke inn en slik TV og returnere ble for mye. Det ble derfor en AppleTV, så nå ble ting mye bedre.

 

Jeg har Samsung 7000 serien 2017 model, som vart årets TV her på tek.no. Har samme problemet på app’er osv. der som Philips TV(smart tv). Så du kan trygt beholde TV din. Har Apple TV her også. Endret av jendor1
Lenke til kommentar

Etter å ha unngått Tek.no's anbefalinger i flere år, gikk jeg i fella igjen når jeg trengte ny TV.

Kjøpte Philips 65OLED873.

Flotte farger/bilder ja, men herregud så smertefullt innstillingene og Android-dritten er. Sinnsykt treg(!!!), kræsjer i ny og ne, fjernkontrollen med tastatur under er idiotisk designet (skriver man med begge hendene, så dekker man over IR-delen)

Mikrofonen på pinnekontrollen funker når den vil.

Og sinnsykt treg! Som en Eee-PC.

 

Tanken på å pakke inn en slik TV og returnere ble for mye. Det ble derfor en AppleTV, så nå ble ting mye bedre.

Du har kjøpt en av verdens beste TV-er til 25.000 ca. Bildekvalitet, bildekvalitet og bildekvalitet. Det er det viktigste. Samsung sitt OS er svært begrenset, og de oppdaterer ikke gamle modeller. Enig i at Android er litt tregt på noen av de TV-ene, men du har i alle fall fått Google Cast med på kjøpet. En Apple TV 4K ved siden av vil gjøre tv-en din helt super - også i fremtiden. Hadde du kjøpt noe annet enn Android TV må man uansett belage seg på å kjøpe en boks etter hvert. På gamle Samsung Tv-er kan man til og med miste tilgang til apper som var der da TV-en ble solgt. Med Android oppdateres selve Android-systemet i mange år, og man kan installere fra Play Store. Mange installerer apper som Kodi m.m for streaming og ansre litt mindre lyssky aktiviteter.

 

Poenget er uansett at når man kjøper en så dyr TV er smart underordnet, selv om det selvsagt burde funket bedre. Dog vil en slik boks som Apple TV/andre enheter alltid være best på sikt.

Endret av deleder
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For en som fortsatt sitter med en 10 år gammel 42 plasma som avgir varme på like linje med en middelstor panelovn, så hadde vel denna vært som å komme til himmelen.

Hehe, samme her, bare at min plasma er 50". Er fint på vinteren da, fryser aldri i stua :tease:

 

Men jeg syns denne TVen var litt dyr i forhold til diverse OLED-modeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med en test av noen av TCL sine TVer som selges på Elkjøp? I USA er visstnok disse veldig populære, og utklasser de fleste andre TVer i samme prisklasse. Ser ut som Elkjøp har fått modeller de ikke selger i USA, så vanskelig å finne tester og erfaringer om de.

 

TCL U65P6046 ser interessant ut, vært morsomt å høre hvordan den måler seg mot Samsung og LG sine alternativer.

Lenke til kommentar

Hva med en test av noen av TCL sine TVer som selges på Elkjøp? I USA er visstnok disse veldig populære, og utklasser de fleste andre TVer i samme prisklasse. Ser ut som Elkjøp har fått modeller de ikke selger i USA, så vanskelig å finne tester og erfaringer om de.

 

TCL U65P6046 ser interessant ut, vært morsomt å høre hvordan den måler seg mot Samsung og LG sine alternativer.

 

DP660 har blitt testet av Lyd og Bilde helt nylig, den er veldig bra for pengene.

Lenke til kommentar

 

Det ble derfor en AppleTV, så nå ble ting mye bedre.

 

Javel. Chromecast Ultra koster halvparten så mye, er betraktelig mye raskere og har villt mye mere funksjoner og apper. Jeg mener, AppleTV har ikke engang mulighet for kablet nettverk. Uholdbart.

Med unntak av prisen så er alt du sier her feil. Godt gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det ble derfor en AppleTV, så nå ble ting mye bedre.

 

Javel. Chromecast Ultra koster halvparten så mye, er betraktelig mye raskere og har villt mye mere funksjoner og apper. Jeg mener, AppleTV har ikke engang mulighet for kablet nettverk. Uholdbart.

Dude. Alle Apple TVene har ethernet port. Trust me. Jeg har tre stykk ATV 4k rundt i huset, og to av dem er kablet.

 

I tillegg, du kan ikke sammenlikne en chromecast med Apple TV (eller Nvidia Shield, for den del). Det blir som å sammenlikne en (riktignok veldig god) tilhenger med en varebil. To totalt ulike funksjonsmåter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...