Gå til innhold

Panasonic lanserer redningen for deg som sliter med illeluktende sko


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal ikke jeg komme her å trekke ned stemningen, men hvorfor bruke så mye tid på å lage en artikkel om et produkt som kun skal lanseres i japan?

 

Det kan jo kanskje nevnes i starten av artikkelen?

 

Ikke noe problem å handle ifra Amazon.jp, spesielt nå som de har oversatt den selv til engelsk, var litt mer kronglete før når det kun var japansk, og google translate ikke fantes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det fantes en tåfisluktfjerner på det norske markedet for en ti femten år siden som virket helt utrolig bra. Husker ikke hva den het men den var på størrelse med en litt stor mikrobølgeovn og fjernet lukt på noen minutter. Ikke skråsikker på hvordan den virket men mener det var noe ioner der også. Ble solgt via finn.no blant annet.

 

Hadde den dukket opp igen så hadde det blitt kjøp for min del. Den var fantastisk bra. Men er ikke lengre å få kjøpt i norge såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Det fantes en tåfisluktfjerner på det norske markedet for en ti femten år siden som virket helt utrolig bra. Husker ikke hva den het

 

Den het Klenz og var ikke spesielt billig. Så vidt jeg kan huske brukte den nanosølv-partikler (re-fill cartridge), muligens i kombinasjon med ozon. Tror den var mest ment for idrettshaller osv osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er underlig når selskaper utviklet et produkt som dette - som de kun tenker å gi ut i et land, som her Japan. Er kostnaden så stor med å oversette tekser, nye stikkontakt-plugger, bunkermanualer at det ikke lønner seg? Juridiske utfordringer? Er ikke den store kostnaden knyttet til utvikling av produktet?

Lenke til kommentar

eBay søk på ozone generator er sånn bilfirma bruker til å fjerne røyklukt i innbytte biler. De fjerner også tåfis lukt. Tipper det er et slikt produkt du referer til ;)

 

Det fantes en tåfisluktfjerner på det norske markedet for en ti femten år siden som virket helt utrolig bra. Husker ikke hva den het men den var på størrelse med en litt stor mikrobølgeovn og fjernet lukt på noen minutter. Ikke skråsikker på hvordan den virket men mener det var noe ioner der også. Ble solgt via finn.no blant annet.

 

Hadde den dukket opp igen så hadde det blitt kjøp for min del. Den var fantastisk bra. Men er ikke lengre å få kjøpt i norge såvidt jeg vet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er underlig når selskaper utviklet et produkt som dette - som de kun tenker å gi ut i et land, som her Japan. Er kostnaden så stor med å oversette tekser, nye stikkontakt-plugger, bunkermanualer at det ikke lønner seg? Juridiske utfordringer? Er ikke den store kostnaden knyttet til utvikling av produktet?

Hvis du ikke har kontor/kontakter osv veldig dyrt. Derimot for Panasonic gjelder det nok ikke da de selger mye i Norge.

 

Så da har vi nummer 2. Det koster nødvendigvis ikke mye. Derimot koster det penger. Det er ikke bare oversette tekster, de trenger alle slags markeringer og sertifiseringer for Europa. De må produsere egne modeller for Europa.

 

Og forsåvidt så er det en ok kostnad iforhold til utvikling gjerne. Men da antar du at de selger greit. Og de tjener ikke mye per enhet. Og de kjenner Europeisk marked mye dårligere. Så da si de lanserer alt her, så vil mye ikke selge så bra. Tape penger på en del. Og om de skulle tjene penger er det neppe mye. Det blir liksom ikke verdt det. 

 

Derimot i Japan så kjenner de marked bra og det er mindre arbeid å få til. De kan selge mye der. Om det ikke går bra, så nei prøve noe annet. Om det skulle bli stor suksess i Japan så kan de se om de tror de kan selge andre steder og da begynner de kanskje å gjøre det. 

Lenke til kommentar

 

Det fantes en tåfisluktfjerner på det norske markedet for en ti femten år siden som virket helt utrolig bra. Husker ikke hva den het

 

Den het Klenz og var ikke spesielt billig. Så vidt jeg kan huske brukte den nanosølv-partikler (re-fill cartridge), muligens i kombinasjon med ozon. Tror den var mest ment for idrettshaller osv osv.

Ja det stemmer. Synes ikke den var så ille priset. 2-3 tusen kroner om jeg husker rett. Definitivt verdt pengene. Alltid freshe sko, både til trening og jobb.

 

Og siden den var så stor så kunne man slenge inn hjelm, kjørehansker etc som også kan få litt guffen lukt.

 

Om den var på det norske markedet fortsatt så skulle jeg gladelig kjøpt. Vet den finnes i Tyskland men det blir for mye styr mtp på størrelse og vekt om det skulle skje noe og man trenger å reklamere.

Lenke til kommentar

eBay søk på ozone generator er sånn bilfirma bruker til å fjerne røyklukt i innbytte biler. De fjerner også tåfis lukt. Tipper det er et slikt produkt du referer til ;)

 

 

Kjenner ikke til disse, har kun vært borti disse "foggerne" som brukte damp og en annen ting jeg ikke husker, sikkert ozone. De virket veldig bra på brannsanering. 

 

Vet du om disse ozone generatorene knekker bakterier? Tåfislukt er vel opphoping av bakterier og smørsyre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...