Gå til innhold

PS4 dualshock kontroller blinker bare hvitt


Sirasle

Anbefalte innlegg

Nå er sønnene mine frustrert! Håndkontrollene sluttet å snakke med ps4 konsollen. Det stod «trykk på ps knappen for å koble...» men når vi gjør det, blinker bare lyset hvitt noen ganger i stedet for å koble seg på med eksempelvis konstant blått lys. Jeg har gjort følgende: forsøkt å resette kontrollene på undersiden, har fulladet kontrollene (ja, de tar til seg strøm), leste en plass at gjenopprett fabrikkinnstillingene kunne funke, har gjort det, men kommer ikke lenger da konsollen ber meg koble til kontroller via usb, men da kommer jeg ikke lenger da den ikke kobler seg til konsollen og blinker bare hvitt....

Leverandør skal ha 1400kr for å reparerere da garanti er gått ut, det er jo helt uaktuelt! Noen som kan redde spillkvelden for gutta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk også at PS4 er veldig kresen på USB til Micro USB kabelen mellom PS4 og kontrollere, så det er lurt å sjekke at denne er kompatibel. Jeg var vel igjennom 4-5 stykker før jeg fant en som virket, og alle kablene var teknisk sett iorden og fungerte med de mobiltelefonene og dingsene de tilhørte. Rene ladekabler vil garantert ikke virke, de må ha data-lederene også.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar. Gjorde som du sa, startet maskina i safe mode og koblet til kontroller via USB. Da fungerer den fint og jeg får bla nedover på safe mode-menyen. Jeg velger «restore default settings» og maskinen restarter automatisk. (Burde jeg gjort noe annet inne på safe mode-menyen? Har ikke oppdatert siftware siden masina var ny.)

Uansett, etter restart ber konsollen meg om å koble til dualshock konsollen og trykke på PS-knappen, men damme problem. Kontrollen responderer ikke og blinker bare hvitt lys når jeg trykker på PS

Lenke til kommentar

Husk også at PS4 er veldig kresen på USB til Micro USB kabelen mellom PS4 og kontrollere, så det er lurt å sjekke at denne er kompatibel. Jeg var vel igjennom 4-5 stykker før jeg fant en som virket, og alle kablene var teknisk sett iorden og fungerte med de mobiltelefonene og dingsene de tilhørte. Rene ladekabler vil garantert ikke virke, de må ha data-lederene også.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar. Gjorde som du sa, startet maskina i safe mode og koblet til kontroller via USB. Da fungerer den fint og jeg får bla nedover på safe mode-menyen. Jeg velger «restore default settings» og maskinen restarter automatisk. (Burde jeg gjort noe annet inne på safe mode-menyen? Har ikke oppdatert siftware siden masina var ny.)

Uansett, etter restart ber konsollen meg om å koble til dualshock konsollen og trykke på PS-knappen, men damme problem. Kontrollen responderer ikke og blinker bare hvitt lys når jeg trykker på PS

Forsøk å oppdater sowftware fra safe mode.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem. Eller i det minste et veldig likt et. Det jeg måtte gjøre var å skru av PS4, koble til kontroller med USB og så skru på PS4 ved å trykke på PS-knappen på kontrolleren og ikke på konsollen.

 

Jeg søkte også på google og fant masse greier om safe mode som ikke fungerte.

Lenke til kommentar

Hei, frykter problemet mitt er hakket mer komplekst. Kontroller reagerer via USB datakabel i safe mode, men når jeg går ut derfra og prøver din fremgangsmåte, blinker bare det hvite lyset og ingenting skjer.

Forsøkte du å oppdatere konsollen fra safe mode?

 

 

Har du en annen håndkontroll tilgjengelig eller kan låne?

Isåfall kan den brukes slik at du kan gå inn på enhets innstillinger å pare den andre kontrollen på nytt via blutooth

Lenke til kommentar

Da fikk jeg lånt en «frisk»kontroller av naboen, og den funka på min maskin helt til jeg hadde konfigurert, og så begynte den også å blinke hvitt. Når jeg restartet var den også blitt koblet ut, trykte på sp-knapp og ingen reaksjon, bare hvitt blinkende lys.

Jeg sjekket også at mine kontrollere fungerte fint på naboens maskin, og de funket 100%

Oppdaterte software, men når jeg må trykke «jeg aksepterer» for å komme videre, funker ikke kontrollen, så jeg er like langt.

Nå har jeg ikke flere forslag, kidsa har fått beskjed om at de må spare til ny maskin, gråter sine tårer.

Er det noe vits å legge denne drittmasina på Finn som delemaskin?

Endret av Sirasle
Lenke til kommentar

Du har muligens en korrupsjon i filsystemet som du kan fikse hvis du følger KriZZ sin metode og velger opsjon 5 (Rebuild database)

 

Edit: Sjekk at du ikke har noe som intefererer på 2,4 GHz som kontrollerene kommuniserer på. Dette er en frekvens som ofte har en del støy og inteferens. Regner med kontrollerene fungerer med kabel ?

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Du har muligens en korrupsjon i filsystemet som du kan fikse hvis du følger KriZZ sin metode og velger opsjon 5 (Rebuild database)

 

Edit: Sjekk at du ikke har noe som intefererer på 2,4 GHz som kontrollerene kommuniserer på. Dette er en frekvens som ofte har en del støy og inteferens. Regner med kontrollerene fungerer med kabel ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...