Gå til innhold

Lesebrett, hvilket skal jeg velge?


Cecili24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Pocket først, men ønsket tilgangen og utvalget fra Amazon. Bruker nå Kindle Paperwhite 3, og kunne ikke vært mer fornøyd. Det mer reklame er bare tull. Det er uansett bare å sende en mail til Amazon så fjerner de den.

 

Ønsker du enkel tilgang til norske bøker er Pocketbook like bra. Har fysiske knapper som kan være greit når fingrene er fulle av solkrem :)

Lenke til kommentar

Kindle er å anbefale, av flere årsaker som økosystemet (hvis du leser på engelsk), men også fordi de lager gode lesebrett. Det er heller ikke noe problem å laste inn bøker via pc med Calibre.

 

Jeg har første generasjon Kindle oasis og er fornøyd med denne, men skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg kanskje valgt Paperwhite i stedet. Prisforskjellen mellom disse to tror jeg ikke er verdt hva jeg får ekstra med oasis kontra paperwhite.

Lenke til kommentar

Kindle er å anbefale, av flere årsaker som økosystemet (hvis du leser på engelsk), men også fordi de lager gode lesebrett. Det er heller ikke noe problem å laste inn bøker via pc med Calibre.

 

Jeg har første generasjon Kindle oasis og er fornøyd med denne, men skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg kanskje valgt Paperwhite i stedet. Prisforskjellen mellom disse to tror jeg ikke er verdt hva jeg får ekstra med oasis kontra paperwhite.

Er ikke Kindle Oasis den nyeste versjonen?

Mener den kostet 3.000 eller noe. Går det an å skru av lyset på de?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Pocket først, men ønsket tilgangen og utvalget fra Amazon. Bruker nå Kindle Paperwhite 3, og kunne ikke vært mer fornøyd. Det mer reklame er bare tull. Det er uansett bare å sende en mail til Amazon så fjerner de den.

 

Ønsker du enkel tilgang til norske bøker er Pocketbook like bra. Har fysiske knapper som kan være greit når fingrene er fulle av solkrem :)

Takk, tror det blir Kindle... Men likte at Pocketbooken hadde mer ''grå'' farge på sidene. Kindle ser nesten for lyst ut? :)

Endret av Cecili24
Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd med Kindle, og har nå en Paperwhite 3. Kjøp fra norsk forhandler, og bi beskjed til Amazon om at de skal deaktivere reklamen siden du er bosatt i Norge, så fikser de det på rappen.

Går det forresten an å skru av lyset helt på Paperwhite? Eller bør man da gå for Basic? :)

Lenke til kommentar

Er ikke Kindle Oasis den nyeste versjonen?

Mener den kostet 3.000 eller noe. Går det an å skru av lyset på de?

 

Du kan skru lyset helt av. Jeg tror jeg gav litt mer enn 3k fra norsk levrandør. Var ikke så mye å spare opp mot egenimport. Kindle Oasis kom i versjon 2 (Kindle generation 9)  i oktober 2017 så det er den som jeg vil tippe er i salg i norge i dag. Den er omtrent lik min, men er vanntett eller noe sånt.

 

En grunn til at jeg kjøpte oasis kontra paperwhite var at delta i pris mellom kindle oasis (som har innebygget lærcover i batteridelen) og paperwhite med lærdeksel/etui o.l. ikke ble så stor.

 

Nedsiden med oasis er at jeg synes den er litt vond å holde når jeg leser på senga og holder brettet opp forran trynet sammenlignet med mind gamle keyboard kindle gen 3

 

Lyset er bltåtonet, og for tiden foretrekker jeg å lese med lys på i mørkt rom. Dvs. jeg leser på senga med leselys av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...