Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kikker litt på deksel til Note 9, det er utfordringen min med Samsung-mobiler at du ikke får skikkelige originale skinndeksler til dem med mindre du ønsker flipcover/lommbebok-stil. Samsung har ikke en gang gitt ut en variant av Alcantara-dekselet sitt til Note 9. Da jeg hadde Samsung S7 Edge hadde de i det minste et flott originalt skinndeksel.

 

Bruker Apple sitt originale skinndeksel til iPhone X'en hvorpå jeg har limt på kickstand jeg kjøpte fra Spigen og kunne tenkt meg noe lignende til Note'en så vurderer å prøve Samsung sitt "Protective standing cover":

https://www.komplett.no/product/1076687/mobil/mobiltelefon-tilbehoer/deksel/samsung-protective-standing-deksel#

 

Dere som skal ha mobilen, hvilke deksel tenker dere gå for? Noen som har sett et brukbart skinndeksel som selges i norsk nettbutikk til Note 9 som kun beskytter baksiden og ikke i lommebokstil?

Har akkurat det dekselet til S9+, og blir vel det på Note 9 for min del

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du er fornøyd med det? Jeg syntes det ser litt "bulky" ut på bilder men kan hende det ikke er så verst i virkeligheten.

 

Tror jeg bestiller en stykk sort versjon av det hos Komplett.no. :)

Ja, det er litt bulky, men føler det faktisk kommer til å beskytte telefonen greit om du så mister den fra hodehøyde

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del tror jeg det blir spigen klart deksel igjen. Hadde dette på iPhone X sammen med glass beskytter og det var utrolig solide saker. Klarer bare ikke helt å se forskjellen på de ulike klare dekslene deres så må se litt på hva den hette den jeg kjøpte til iphone x'n. De har et deksel med kickstand, men det er ikke i skinn.. 

 

https://www.spigen.com/collections/galaxy-note-9/products/galaxy-note-9-case-liquid-crystal

https://www.spigen.com/collections/galaxy-note-9/products/galaxy-note-9-case-ultra-hybrid-s?variant=8837755207727

https://www.spigen.com/collections/galaxy-note-9/products/galaxy-note-9-case-ultra-hybrid?variant=8837502402607

 

 

edit: 

Når vi er inne på beskyttelse. Får man kjøpt heldekkende beskyttelse til skjermen som ikke ødelegger s-penn funksjonaliteten? Helst på et sted som legger den på også :D 

Endret av minim
Lenke til kommentar

iPhone X mangler litt mer ram da

Sant det, men den er mye bedre optimalisert så behovet er ikke like stort heller.

 

Begynner nesten å bli litt betenkt ved å kjøpe denne. Man får mye gammelt. Kamera og CPU har vært i s9 lenge og man ligger nok lenge etter med oppdateringer til android. Eneste er vel litt mer minne, lagringsplass og batteri enn s9, men så bruker den vel mer batteri også. Når en ser på ytelse så blir den jo slått av flere andre billig mobiler også og selv 1år gamle iPhone.Og den nye spennen har bare fått en ny knapp som sikkert ikke blir brukt uabsett. Har hatt mulighet til fjernutløser på kamera via Apple watch lenge, men bruker det aldri. Og hvem kommer vel til å kjøre presentasjoner rett fra telefonen og være låst til maks 30 min..

Endret av minim
Lenke til kommentar

Sant det, men den er mye bedre optimalisert så behovet er ikke like stort heller.

Begynner nesten å bli litt betenkt ved å kjøpe denne. Man får mye gammelt. Kamera og CPU har vært i s9 lenge og man ligger nok lenge etter med oppdateringer til android. Eneste er vel litt mer minne, lagringsplass og batteri enn s9, men så bruker den vel mer batteri også. Når en ser på ytelse så blir den jo slått av flere andre billig mobiler også og selv 1år gamle iPhone.Og den nye spennen har bare fått en ny knapp som sikkert ikke blir brukt uabsett. Har hatt mulighet til fjernutløser på kamera via Apple watch lenge, men bruker det aldri. Og hvem kommer vel til å kjøre presentasjoner rett fra telefonen og være låst til maks 30 min..

Tror ikke du skal bekymre deg for mye. Note telefonene er toppen av hva Samsung lager å vil nok ligge tett opp mot toppen i Android verden også

Eneste jeg ikke får til hos Samsung og enkelte andre Android produsenter er dette tullet med at telefonen knerter apper jeg er avhengige av.

Altså pga batterisparingsystemet. Jeg vet dette skal la seg slå av for de apper mann vil, men for meg slår det galt ut hver gang.

Et enkelt eksempel. Har en app som 24 timer i forveien varsler om hva av boss som skal bli tømt dagen etter. Dette virker en liten stund så slår det seg av uansett hva mann gjør. Har flere slike apper som jeg ønsker skal gå i bakgrunnen

Lenke til kommentar

Hvordan er det med dual sim kort, og en "sikker jobb" del på mobilen, alla Knox som var tidligere, er det en mulighet for? Slik at jobb sim kortet med egen bruker blir alt låst til? Må bruke ny kode / pin kode for å få åpne den delen?

Dvs at man må trykke inn en kode for å ringe, sms og mail på jobb sim kortet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt spørsmål, kan virke som europa fikk den shitty "2k ekstra" dealen istedet

Er det bekreftet at man får den dealen uansett hvor man kjøper fra eller er det kun fra enkelte forhandlere? Telenor hadde ikke hørt om noe slikt (jeg vet at man får det i fra samsung i etterkant). 

Lenke til kommentar

Det fleste har vel telefonen i standby store deler av døgnet så det er vel ikke helt feil å inkludere det?

Stemmer nok for en del folk, personlig har jeg overraskende lite standby mellom 07 og 17

 

Jeg bruker ikke snapchat, men ser søstera mi har ganske mye SoT bare på grunn av snap, så tror SoT blir høyere og høyere blant folk.

Lenke til kommentar

Jeg besilte Note 9 fra Telenor på lanseringsdagen siden de hadde best pris på 512 GB'en. Jeg har et kontantkort hos dem som jeg endret til billigste abonnement (Trygg 1 GB til 249 kr mnd), bestilte mobilen til 10599 kroner, og chattet med Telenor-supporten som endret abonnementet tilbake til kontantkort samme dag. Jeg kom kun til å bli fakturert for den ene dagen med abonnementet skrev support så det ble jo en bra deal fremfor å betale 12495 kroner hos andre nettbutikker.

 

Er spent på når den faktisk blir sendt ut dog, de skriver "Levering fra 24. august" men jeg hadde håpet de sendte ut slik at jeg får den i hende på den offisielle lanseringdagen og ikke uken etter. Support på chat hos Telenor kunne ikke si noe om leveringstid siden de ikke satt på info fra nettbutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...