Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 9 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor må det være så inni helvete vanskelig å få kjøpt denne mobilen??? Bestilte fra Komplett i går, siden det stod PÅ LAGER; 1-2 dagers levering. Siden sort stod som lagervare, og blå som jeg egentlig ikke ønsket var det, bestilte jeg en sort. Så deretter at Power hadde den med trådløs ladeplate, men innen jeg fikk avbestilt den fra Komplett siden den ikke var klar til utsending og bestilt den igjen fra Power, var trådløs lader tilbudet borte! Så prøver jeg å få kjøpt den fra Telenor, men der hadde de problemer med systemet, så jeg måtte bestille i en Telenorbutikk. Nå har jeg ringt den lokale Telenorbutikken fjaksten ganger, men de tar ikke telefonen!

Den vil nok ligge på lager overalt de neste dagene, men de får ikke lov å gi den ut før 24.

Jeg var heldig å fikk bestilt på power i går å dermed få ladeplaten med

Lenke til kommentar

Hvorfor må det være så inni helvete vanskelig å få kjøpt denne mobilen??? Bestilte fra Komplett i går, siden det stod PÅ LAGER; 1-2 dagers levering. Siden sort stod som lagervare, og blå som jeg egentlig ikke ønsket var det, bestilte jeg en sort. Så deretter at Power hadde den med trådløs ladeplate, men innen jeg fikk avbestilt den fra Komplett siden den ikke var klar til utsending og bestilt den igjen fra Power, var trådløs lader tilbudet borte! Så prøver jeg å få kjøpt den fra Telenor, men der hadde de problemer med systemet, så jeg måtte bestille i en Telenorbutikk. Nå har jeg ringt den lokale Telenorbutikken fjaksten ganger, men de tar ikke telefonen!

Jeg bestilte akkurat nå fra Telenor. Ingen problemer her..

Lenke til kommentar

Noen som vet noe om den Intelligent scan, som skal "låse" opp mobilen? Er det tilsvarende det som Iphone X har? Fungere like bra, eller bedre?

Er vel bare en iris Scanner , sjeldent Samsung lager noe bedre enn Apple( men jeg kjøper begge deler allikevel) kjekt å teste

Endret av Andynator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"

Akkurat nå får du som forhåndsbestiller den nye Note9 muligheten til å bytte inn din nåværende Samsung Galaxy S eller Note og få ytterligere kr 2 000 i tillegg til innbytteprisen for telefonen. Er det en smarttelefon av et annet merke eller en annen modell, får du 1 000 kr."

 

Der står det "Galaxy S" og en S4 er vel en galaxy S det også? Den står ikke som et eksempel, men min S5 gir ihvertfall 10kr i innbytteverdi så da antar jeg at jeg kan få 2010kr for den..

 

Gjelder denne innbyttesaken uansett hvor man kjøper telefonen eller må man da kjøpe direkte med samsung? forhåndsbestillingen hos dem virker ikke..

Tenkte å på d, står jo «nåværende galaxy S modell»

Har en nesten strøken galaxy s4 hjemme, bruksmerker riktignok , men ikke skader. Må kanskje høre nærmere om dette,

Lenke til kommentar

Nei, Iris Scanner er Iris Scanner, "intellegent scan" bruker en kombinasjon av greier for å gjenkjenne deg, og skal være tryggere enn vanlig "face scan"

Vel da har den kun iris scanner, sannsynligvis hadde ikke s9+ noe annet heller

Sånt sett tror jeg nye IPhone kommer til videreutvikle sitt system slik at de ligger enda lenger fremme blant mobilprodusentene

Lenke til kommentar

Vel da har den kun iris scanner, sannsynligvis hadde ikke s9+ noe annet heller

Sånt sett tror jeg nye IPhone kommer til videreutvikle sitt system slik at de ligger enda lenger fremme blant mobilprodusentene

Hva skal du frem til? Den har da også ett kamera på forsiden i tillegg, intelligent scan bruker begge...

Lenke til kommentar

Hva skal du frem til? Den har da også ett kamera på forsiden i tillegg, intelligent scan bruker begge...

OK da tror jeg på deg, leser meg frem til at den bare har iris scanner , står ingenting om intelligent Scan. Om du tenker front kamera + iris scanner så har vel det vært en stund. Noe lignende iPhone sitt system har de ikke vært i nærheten av

Lenke til kommentar

OK da tror jeg på deg, leser meg frem til at den bare har iris scanner , står ingenting om intelligent Scan. Om du tenker front kamera + iris scanner så har vel det vært en stund. Noe lignende iPhone sitt system har de ikke vært i nærheten av

Hadde de hatt noe som var i nærheten så hadde de nok presentert det tenker jeg.. Litt synd å gå tilbake til "steinalder" metoden å låse opp telefonen på, men noe må man vel ofre :D 

 

Er det forresten noen stor bakdel med å ha telefon på swap? Kommer jo veldig gunstig ut prismessig på 11.5k. 10.6k + forsikring i to år vil fort komme på mer vil jeg tro. Har aldri hatt forsikring på telefoner før så vet ikke om det er verdt bryet, men en dag på ulykka skje meg også :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde de hatt noe som var i nærheten så hadde de nok presentert det tenker jeg.. Litt synd å gå tilbake til "steinalder" metoden å låse opp telefonen på, men noe må man vel ofre :D

 

Er det forresten noen stor bakdel med å ha telefon på swap? Kommer jo veldig gunstig ut prismessig på 11.5k. 10.6k + forsikring i to år vil fort komme på mer vil jeg tro. Har aldri hatt forsikring på telefoner før så vet ikke om det er verdt bryet, men en dag på ulykka skje meg også :p

"Ulempen" er vel alt det egentlig ikke er din telefon før det har gått 2 år. Etter 24 mnd har du betalt "ordinær" pris på mobil, men fått med skjermbytteforsikring (én gang). Det mange ser seg blinde på er muligheten til å bytte etter 12. Da begynner man på ny 24 mnd avtale.
Lenke til kommentar

Jeg bytter uansett telefon årlig. Så bare litt fordelen med å slippe å fikle med salgsprosessen selv, men kanskje like greit å bare kjøpe den å satse på at den ikke blir knust denne gangen heller. Disse samsung telefonene med buet skjerm på er vel ikke de rimeligste å reparere heller sikkert :X 

Lenke til kommentar

Hadde de hatt noe som var i nærheten så hadde de nok presentert det tenker jeg.. Litt synd å gå tilbake til "steinalder" metoden å låse opp telefonen på, men noe må man vel ofre :D 

 

Er det forresten noen stor bakdel med å ha telefon på swap? Kommer jo veldig gunstig ut prismessig på 11.5k. 10.6k + forsikring i to år vil fort komme på mer vil jeg tro. Har aldri hatt forsikring på telefoner før så vet ikke om det er verdt bryet, men en dag på ulykka skje meg også :p

 

Det er nok fra person til person, alt fra økonomi til interesse for telefoner osv

Jeg kunne aldri bundet meg til noe da jeg bytter 2-4 ganger i året( har alltid fast en iPhone jobbmobil på tvilling kort)

Synes det er spennende å prøve nye mobiler rett å slett.

Å selv om jeg har en forkjærlighet for Apple så er det gøy å prøve ut det andre produsenter har å komme med . Jeg er nok fremdeles mest glad i det Apple klarer å lage, men vi er alle forskjellige

Lenke til kommentar

Det er nok fra person til person, alt fra økonomi til interesse for telefoner osv

Jeg kunne aldri bundet meg til noe da jeg bytter 2-4 ganger i året( har alltid fast en iPhone jobbmobil på tvilling kort)

Synes det er spennende å prøve nye mobiler rett å slett.

Å selv om jeg har en forkjærlighet for Apple så er det gøy å prøve ut det andre produsenter har å komme med . Jeg er nok fremdeles mest glad i det Apple klarer å lage, men vi er alle forskjellige

Har ikke bundet meg tidligere jeg heller siden det er greit å kunne skifte abo fritt og sjeldent noe å hente på å ta disse avbetalingsgreiene, men swap var ikke så ille mtp inkludert forsikring for under 500 lappen i året. Går vel bra denne gangen også så da bestiller jeg en 512 kontant. 

 

Har også hatt X 256gb her og prøvde note8 i fjor, men den ble fort returnert siden det var så dårlig "polert" opplevelse. Egentlig ganske lik oppfatning som deg ang apple, men må nå gi samsung en sjangs også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor må det være så inni helvete vanskelig å få kjøpt denne mobilen??? Bestilte fra Komplett i går, siden det stod PÅ LAGER; 1-2 dagers levering. Siden sort stod som lagervare, og blå som jeg egentlig ikke ønsket var det, bestilte jeg en sort. Så deretter at Power hadde den med trådløs ladeplate, men innen jeg fikk avbestilt den fra Komplett siden den ikke var klar til utsending og bestilt den igjen fra Power, var trådløs lader tilbudet borte! Så prøver jeg å få kjøpt den fra Telenor, men der hadde de problemer med systemet, så jeg måtte bestille i en Telenorbutikk. Nå har jeg ringt den lokale Telenorbutikken fjaksten ganger, men de tar ikke telefonen!

om du ikke har fått bestilt enda så fungerte det å logge seg inn hos telenor først og så gjennomføre kjøpet. Jeg hadde heldigvis en gammel bruker der som jeg fikk reaktivert så da fikk jeg handlet :) 

Lenke til kommentar

Det er nok fra person til person, alt fra økonomi til interesse for telefoner osv

Jeg kunne aldri bundet meg til noe da jeg bytter 2-4 ganger i året( har alltid fast en iPhone jobbmobil på tvilling kort)

Synes det er spennende å prøve nye mobiler rett å slett.

Å selv om jeg har en forkjærlighet for Apple så er det gøy å prøve ut det andre produsenter har å komme med . Jeg er nok fremdeles mest glad i det Apple klarer å lage, men vi er alle forskjellige

 

Kjøper du ny telefon og benytter ordninger for åpent kjøp? Eller selger du med høy frekvens? :)

Lenke til kommentar

Kikker litt på deksel til Note 9, det er utfordringen min med Samsung-mobiler at du ikke får skikkelige originale skinndeksler til dem med mindre du ønsker flipcover/lommbebok-stil. Samsung har ikke en gang gitt ut en variant av Alcantara-dekselet sitt til Note 9. Da jeg hadde Samsung S7 Edge hadde de i det minste et flott originalt skinndeksel.

 

Bruker Apple sitt originale skinndeksel til iPhone X'en hvorpå jeg har limt på kickstand jeg kjøpte fra Spigen og kunne tenkt meg noe lignende til Note'en så vurderer å prøve Samsung sitt "Protective standing cover":

https://www.komplett.no/product/1076687/mobil/mobiltelefon-tilbehoer/deksel/samsung-protective-standing-deksel#

 

Dere som skal ha mobilen, hvilke deksel tenker dere gå for? Noen som har sett et brukbart skinndeksel som selges i norsk nettbutikk til Note 9 som kun beskytter baksiden og ikke i lommebokstil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...