Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Burde jeg dyse opp etter jeg setter på 100cc sylinder på 50cc scooter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpt sylinder fra butikk? Da ville jeg hørt med de. Hvis ikke er det vanskelig å si. Finner du ikke ut av det må du kjøpe et dysekit og prøve deg fram. Begynn med en du VET er for stor og prøv mindre og mindre helt til du finner den som går best på full gass. Så kan du etterhvert begynne å sjekke fargen på isolatoren på pluggen. Er den hvit må du ha større dyse. Er den mørk må du sansynligvis ha mindre. Den skal ha en middels lys, gyllenbrun farge.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+234981
hallvard andre andersen skrev (4 timer siden):

hei. har kjøpt meg 100cc bigbore kitt til min kymco dj50s 2011mod. er det noen som vet vilken dyse jeg må bruke? jeg bruker orginal forgasser.

Hvor store dyse er originalt ? 80-85 ? Du bør opp til 90-95 i så fall. Dette er vel 4t ?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, hallvard andre andersen said:

har prøvd 100 dyse men vet ikke om den er for stor.

Da setter du inn en enda større (f.eks. 110) og ser om det blir verre eller bedre. Har du manuell choke kan du prøve å sette den på mens du gir full gass. Går den da bedre så vet du at du må lengre opp.

Hvis du har uoriginalt luftfilter (pod-filter eller power-filter f.eks.) så må du vanligvis veldig høyt opp i dysestørrelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981
hallvard andre andersen skrev (8 minutter siden):

hei, ja det er en 4 takts motor. plages litt, motoren vil bakke men gir jeg full gass høgger den bare å vill ikke opp i turtall. har prøvd 100 dyse men vet ikke om den er for stor. 75 er orginal dyse.

Høgger/hakker som du beskriver betyr for mye bensin. Hvis den dør når du gir full gass som om tenningen blir slått av betyr det for lite bensin. Når 75 er originalt blir nok 100 dyse i største laget. Relativt vanlig med 85-95 ved bytte til bigbore på disse 4 takterne. Hvis du ikke har andre dyser tilgjengelig så kan du jo prøve originaldysa, går den som et skudd da så er nok 85-95 riktig.  

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

må bare si fra så andre også er obs på dette : viste seg att bensin / lufte skruen manglet både skive å o ring, oppdaget dette når jeg så en video på youtube. var egentlig ganske snodig for jeg kjøpte helt ny forgasser på nett så var rett å slett levert uten oring å skive. oppdaget att når jeg skrudde helt inn att motoren gikk fortsatt å det skal den ikke. men no skal jeg få prøvd ut hvilken dyse jeg trenger :) så håper med dette att andre leser dette å sjekker forgassern sine justerings skrue for luft å bensin.....ORING / Å SKIVE ER ALFA OMEGA. takk for god hjelp hær inne. mvh hallvard :) 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...