Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente som var innom jobb - rart å fortelle henne at jeg vil bli bedre kjent?


Anbefalte innlegg

Forrige uke var det ei jente som var innom jobben. Behandlet henne som en helt vanlig kunde, tenkte ikke så mye over det. Hun trengte å bestille en del ting for en festival hun skulle jobbe i. Plutselig sa hun til meg at hvis jeg vil jobbe frivillig med henne, er det bare å slenge meg på. Utrolig søt jente med en herlig utstråling. Jeg sa at det hadde vært veldig hyggelig og at jeg skal tenke på det.

 

Hun kom tilbake her om dagen og hentet det hun skulle bestille, og lurte på om jeg hadde tenkt på det eller om jeg trengte å tenke litt til. Jeg sa at jeg måtte tenke litt til ettersom det er mye som skjer for tiden. Spurte henne om jeg kunne sende henne en melding (siden jeg har nummeret hennes i forbindelse med bestillingene hun gjorde), noe hun sa gikk helt fint.

 

Det ser dessverre ut til at tidspunktet passet dårlig, men jeg har utrolig lyst til å bli bedre kjent med henne. Slike sjanser får jeg ikke hver dag, og jeg nekter å gå glipp av denne søte jenta uten å i det hele tatt har prøvd.

 

Ville det vært rart om jeg skrev: "Hei! Har dessverre ikke mulighet til å være med, selv om jeg har svært lyst! Men kanskje vi kan finne på noe en annen dag, og bli bedre kjent?"

 

Vil ikke virke som en desperat creep heller, men denne jenta var bare utrolig nydelig og hadde en herlig utstråling! Sjeldent jeg blir nervøs rundt ei jente jeg ikke en gang kjenner, men merket at hjertet gikk i tusen da hun var innom. What to do? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Hadde ikke ordlagt meg nøyaktig slik, men kan fungere det. 

 

Livet er kort. Grip alle sjanser du får og gjør det du har lyst til. :)

 

Hadde ikke tenkt å ordlegge meg akkurat slik, var bare et eksempel. Synes det høres teit ut å spørre: "Skal vi bli bedre kjent?"  :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde ikke tenkt å ordlegge meg akkurat slik, var bare et eksempel. Synes det høres teit ut å spørre: "Skal vi bli bedre kjent?"  :tease:

 

Du trenger ikke spør akkurat slik da.

 

"Hei, frivillig jente. Dette er m20k fra XXX. Hvordan går det med festivalplanleggingen? Dessverre blir det litt vanskelig for meg å delta på akkurat det, men jeg kunne godt tenke meg å bli bedre kjent med deg. Hva med å treffes for en øl eller en drink i løpet av uken?"

Lenke til kommentar

Hehe helikopter ja. Romantiker`n.

 

Kan se for meg at hvis man velger å bli med på denne festivalen så er man plutselig en av apeflokken som dulter etter henne. Alle har blitt lurt rundt lillefingeren og tror dem har sjangs på noe.

 

Jeg hadde derfor sendt en mld om at det ikke passer.

 

Om et par uker igjen hadde jeg sendt en ny mld hvor du skriver:

 

Hei, vil ikke virke som en desperat creep, men du var bare utrolig nydelig og hadde en herlig utstråling! Sjeldent jeg blir nervøs rundt ei jente jeg ikke en gang kjenner, men merket at hjertet gikk i tusen når du var innom. What to do? 

 

Hvis dem ikke svarer på dette etter noen dager så har jeg pleid å sende en ny mld.

 

"Sorry for å mase men jeg får fullstendig panikk av at du ikke svarer. Beklager disse meldingene, men jeg gjorde hvertfall et ærlig forsøk. Ferdig nå."

 

Da har dem pleid å svare. De ler godt av disse meldingene og syntes dem er "søte". Funka for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis dem ikke svarer på dette etter noen dager så har jeg pleid å sende en ny mld.

 

"Sorry for å mase men jeg får fullstendig panikk av at du ikke svarer. Beklager disse meldingene, men jeg gjorde hvertfall et ærlig forsøk. Ferdig nå."

 

Da har dem pleid å svare. De ler godt av disse meldingene og syntes dem er "søte". Funka for min del.

 

Må innrømme at jeg er litt skeptisk til denne fremgangsmåten. Du bekrefter det jo litt selv ettersom det virker som du ikke bruker å få svar. ;)  Jeg ser ikke rasjonalet bak å bruke ordet creep (og dermed koble det til deg), overøse med kompliment og fortelle at du ble nervøs.

 

Det viktigste er uansett å gjøre NOE.

 

Er jeg den eneste som er spent på om trådstarter har faktisk gjort et fremstøt? :) 

Lenke til kommentar

Jeg for min del har alltid gjort det til en regel å ikke involvere meg personlig med folk i jobbsituasjon. Nå er jo din situasjon litt annerledes, siden det faktisk var en kunde som inviterte deg med på et annet arrangement, som jo ikke kan kategoriséres utelukkende som jobb, men mer som interesse og frivillig arbeid. Da tenker jeg det blir annerledes.

 

Å bli forelska er greit nok, men ikke mist hodet. Hva ønsker du å oppnå? Et livslangt forhold? I så fall burde du prøve å få til en date, en kaffe, en pils, preke litt, se om det "klikker" eller ikke. "Go with the flow" ^^ og se hva som kommer ut av det.

 

Ellers kan det jo hende ho bare er ute etter hjelp til arrangementet, ikke har noen interesse for deg, og bare bruker deg ^^ Litt kynisk skrevet, og kanskje ikke så høy sannsynlighet for det, men du kan jo ha det som en liten tanke i bakhodet. Hvis du prøver å vise interesse og du blir avvist på finurlig måte gang på gang, så kan det hende det er reelt.

Lenke til kommentar

"Kanskje vi kan finne på noe en dag?"

 

Dette oser av svakhet og tafatthet.

 

Kan du for deg James Bond sende en slik melding til ei dame han liker? Neppe. 

 

Jenter liker en som ikke spør men som vet hva han vil og tar det han vil - no excuses.

 

Jeg skal ikke påberope meg å ha noe fasit på hvordan slike meldinger bør se ut, men som en generell betraktning bør du prøve å kombinere lederskap og en ertete/sarkastisk/flørtete tone hvor du refererer til noe internt mellom dere. Lettere sagt enn gjort, men det blir enklere når du har gjort det noen ganger.

 

Ikke spør om dere skal treffes. Du tar jo selvfølgelig for gitt at hun vil treffe deg, da hun er utrolig heldig som får den muligheten. Videre er det utrolig mye enklere å henge med folk som vet hva de vil og som tar ledelsen. Hun vil bare ta deg i hånda og bli med på reisen din, ikke bestemme noe på et rasjonelt plan. Jenter hater logikk, de følger følelsene sine. Derfor blir det feil å spør, for da må hun tenke. Når du bare bestemmer for henne, sier hun ja dersom det føles riktig.

 

Og ettersom du av enkelte har fått så elendige råd tidligere her vil jeg bare si at du aldri - under noen omstendighet - skal beklage noe som helst som angår at du er en testosteronproduserende mann som er ute etter sex.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...