Gå til innhold

Nvidias neste grafikkort avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig for nVidia sine kort sånn i utgangspunktet, men kommer til å følge nøye med på hva AMD slipper på liknende timing, som måtte være aktuell for meg da. Nå har jeg jo hatt is i magen og blitt på gjerdet igjennom hele 10-serien..

 

Litt er de styggdyre gsync-skjermene sin skyld egentlig. Da tar jeg muligens heller en AMD-freesync. Samt at AMD virkelig kan det med grafikk de også. De er jo nede på 7 nanometer snart på et eller annet type silisiumproduksjon (er det på CPU det?) og 10 nm nå så.. Når Intel strever med sin 10 nm.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er veldig for nVidia sine kort sånn i utgangspunktet, men kommer til å følge nøye med på hva AMD slipper på liknende timing, som måtte være aktuell for meg da. Nå har jeg jo hatt is i magen og blitt på gjerdet igjennom hele 10-serien..

 

Litt er de styggdyre gsync-skjermene sin skyld egentlig. Da tar jeg muligens heller en AMD-freesync. Samt at AMD virkelig kan det med grafikk de også. De er jo nede på 7 nanometer snart på et eller annet type silisiumproduksjon (er det på CPU det?) og 10 nm nå så.. Når Intel strever med sin 10 nm.

 

Jeg har fortsatt is i magan med mitt gtx 770 ti kort og jeg spiller alle spill med ok grafikk fortsatt så venter på pris nedgang på det beste kortene i dag, er ikke intresert i å betale 8-9 tusen kroner for noe som er vært 3000 kr !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller kun på PS4 for tiden, og da klarer jeg meg med den APU-en som finnes der, istedetfor ekspansjons GPU til PC. Det hjelper veldig på at jeg ikke har handlet inn nye selvbyggerdeler for PC-snekring på en god stund. Har ingen spillaptop, men er der jeg surfer internett fra da :wee:

 

Kommer til å bli rik av å vente på gjerdet, og ha muligheten til å kjøpe noe snacks når tiden kommer..

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig for nVidia sine kort sånn i utgangspunktet, men kommer til å følge nøye med på hva AMD slipper på liknende timing, som måtte være aktuell for meg da. Nå har jeg jo hatt is i magen og blitt på gjerdet igjennom hele 10-serien..

 

Litt er de styggdyre gsync-skjermene sin skyld egentlig. Da tar jeg muligens heller en AMD-freesync. Samt at AMD virkelig kan det med grafikk de også. De er jo nede på 7 nanometer snart på et eller annet type silisiumproduksjon (er det på CPU det?) og 10 nm nå så.. Når Intel strever med sin 10 nm.

 

"Despite Intel's 10nm delay, the chip giant's 14nm process is still more competitive in terms of transistor density than rivals' 10nm or even 7nm processes" 

 

Skulle tro at i 2018 så viste teknohuer at tall ikke er alt... Greit nok at mannen i gata blir lurt men...

Endret av LoveAmiga
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kanskje man kan få et 1080 ti kort til en normal pris snart da, om ca et halvt år? til ca 3000 kr :p

 

Det kommer du nok aldri til å få, da kjører de dem heller rett på dynga. Forbedringen i den nye generasjonen er nok for liten til at de kan forsvare en så drastisk prisforskjell.

Lenke til kommentar

"Despite Intel's 10nm delay, the chip giant's 14nm process is still more competitive in terms of transistor density than rivals' 10nm or even 7nm processes" 

 

Skulle tro at i 2018 så viste teknohuer at tall ikke er alt... Greit nok at mannen i gata blir lurt men...

 

Kan hende de er bedre på tegnebordet ja.

 

Da ligger det jo store forbedringsmuligheter også hos AMD.

Lenke til kommentar

Det kommer du nok aldri til å få, da kjører de dem heller rett på dynga. Forbedringen i den nye generasjonen er nok for liten til at de kan forsvare en så drastisk prisforskjell.

Om de kjører dem rett til dynga er vel tap, hvorfor selger de dem ikke billigere og å redde seg ut fra tap? skjønner ikke logikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...