Gå til innhold

Samsung TV og trådløs hodetelefon


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

 

Jeg har et problem som jeg prøver å finne en løsning på , håper noen kan gi gode ideer

 

Jeg har en samsung smart tv ( KS8005) , som har kobling tilgjengelig , via OneConnect (Se bilde vedlagt)

 

Jeg prøver å koble hodetelefon trådløs til TV , men veit ikke hva jeg skal gjøre . Problemet er

 

  • OneConnect har ikke AUX , bare HDMI , antenne og optisk kobling mulighet for å koble til TV
  • De fleste hodetelefoner opptil 700 NOK (som jeg veit ) har en transmitter som må kobles og eneste muligheten den har er AUX

Så jeg ønsker å finne en løsning som kan gjøre at eg får koblet en trådløs hodetelefon til TV .

Min TV er smart tv og har både Bluetooth og trådløs muligheter.

 

Har lest angående Optisk til AUX converter , men fikk vite at det gir dårlig kvalitet, er det sant ?

 

Jeg ser for at eg får koblet 2 hodetelefoner samtidig , hvis mulig.

Håper noen kan svare.

 

Takk

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optisk til AUX converter, eller DAC (Digital to Analog Converter)  som det også kalles gir nok bare dårlig lyd hvis du kjøper en til 10,- fra Kina, men kan også gi helt grei lyd der. De fleste av DACene har RCA utgang, men det er enkelt å finne RCA til 3,5mm overganger. De billigste i Norge ligger vel fra 2-500,- ett sted.

 

Eneste du må passe på med DAC er at de som regel, i hvertfall de billigeste rene DACene, kun tar PCM signaler, og mange TVer sender ut Dolby Digital. De fleste kan settes til PCM (stereo) så vil det funke, men enkelte har ikke denne muligheten (Hadde det problemet med en av Philips sine toppmodeller selv)

Lenke til kommentar

Bruker noen Archeer AH07 til min samsung tv via bluetooth.

Fungerer utmerket med bra lydkvalitet.

https://www.aliexpress.com/item/New-Archeer-AH07-NFC-Bluetooth-Headphone-Wireless-Stereo-Foldable-Headphone-With-Mic-Soft-Ear-Cups-Adjustable/32682396960.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.23134c4dvRTEDt

 

Finnes å få kjøpt på biltema og power også under annet navn.

 

Mine Jabra Move til 300kr funker og bra med bluetooth til tven.

 

Så tror det meste av bluetooth headsett skulle funke bra. Du burde velge ett som har APTX støtte for ekstra god lyd.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...