Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Så spennende! :) Gratulerer!

Har du noen følelse rundt hvordan egnethetsvurderingen gikk?

Takk for det! Egentlig ble jeg rimelig satt ut da jeg forventet omtrent samme type spørsmål som tidligere år, men det var helt forandret i år, og syntes egentlig mange av spørsmålene var lite relevant i motsetning til tidligere. I tillegg syntes jeg formuleringen av spørsmålene kunne vært bedre, da det var lett å misforstå hva de ville frem til. Men totalt sett følte jeg det gikk greit, og at jeg klarte å svare ok. Så da er det bare å krysse fingrene ? Endret av Politisøker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Er det noen her som har vært på egnethetsvudering i Trondheim? Møtte dere bare opp utenfor stasjonen ca et kvarter før tida? :)

 

 

Jeg var der i fjor. Da gikk man bare inn i "resepsjonsområdet" det klokkeslettet man har fått innkalling til, også ble man hentet av en fra opptaksnemnda når tiden er inne :) 

Lenke til kommentar

Jeg var der i fjor. Da gikk man bare inn i "resepsjonsområdet" det klokkeslettet man har fått innkalling til, også ble man hentet av en fra opptaksnemnda når tiden er inne :)

Okei :) Huska en av de ansvarlige i fra opptaket sa vi skulle møte opp utenfor siden vi måtte gå igjennom den sikkerhetskontrollen :) 

Lenke til kommentar

Okei :) Huska en av de ansvarlige i fra opptaket sa vi skulle møte opp utenfor siden vi måtte gå igjennom den sikkerhetskontrollen :)

Ja, men sikkerhetskontrollen er innenfor resepsjonen. Hvis du står ute risikerer du at du ikke får med deg når de roper deg opp. Mulig det er endringer i år, men i fjor stod vi hvert fall rett innenfor døren i resepsjonen. Sikkerhetskontrollen er innenfor der igjen, så du må ikke gjennom noen sikkerhetskontroll for å komme inn i selve resepsjonen. Men du merker jo fort om det står 7 andre utenfor sammen med deg, eller ikke.

Endret av Politisøker
Lenke til kommentar

Noen som har gjort opp seg noen tanker om hvordan de tenker å bo under studiet? Tenker da spesielt i Stavern. Ønsker dere kollektiv, eller egen leilighet?

tenker kollektiv, siden det er billigst og mest sosialt. Det hadde selvfølgelig ikke gjort noe med egen leilighet heller, men jeg har bodd alene før og da savnet jeg veldig det sosiale med kollektiv ☺️
Lenke til kommentar

Noen som har gjort opp seg noen tanker om hvordan de tenker å bo under studiet? Tenker da spesielt i Stavern. Ønsker dere kollektiv, eller egen leilighet?

Kollektiv om det blir Stavern :) har gjort det tidligere, og fungerer stort sett bra når man er relativt like mennesker. Ser at de på Finn søker etter politistudenter til kollektiv/hus.

Så lenge det ikke er full kræsj med ulikheter er ikke kollektiv så aller værst :)

Lenke til kommentar

Veldig positivt å bo i kollektiv, spesielt på PHS dersom man bor med andre PHS-studenter. Er man heldig havner man også i kollektiv med B3-studenter, noe som byr på mye erfaringsutveksling osv. Selvfølgelig kan kollektiv være slitsomt, men jammen er det lærerikt også. Dersom man bor i leilighet for seg selv, og ikke er voldsomt utadvendt, er det fort gjort å havne litt på utsiden sosialt.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på det dere skriver om den sosiale biten. For min del vil jeg helst bo alene da jeg har bodd i kollektiv tidligere og syntes det ble litt lite «fred». Samtidig irriterer jeg meg fort over rot og slikt, så er redd det fort vil gå utover trivselen min! Litt dilemma hva som veier høyest ?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på det dere skriver om den sosiale biten. For min del vil jeg helst bo alene da jeg har bodd i kollektiv tidligere og syntes det ble litt lite «fred». Samtidig irriterer jeg meg fort over rot og slikt, så er redd det fort vil gå utover trivselen min! Litt dilemma hva som veier høyest ?

Jeg føler med deg. Synest selv at kollektiv er et herk, og kommer aldri til å bo i det. Eget bad er ihvertfall et must. Som politistudent regner jeg med du har sosial intelligens til en viss grad ihvertfall, så om du ønsker å skaffe venner og diverse er det ikke sånn at du nødvendigvis «havner på utsiden». Nei, jeg sier GUN PÅ, bo for deg selv om det er det du føler for. Jeg skal ihvertfall det, ferdig snakka ;)

Lenke til kommentar

Da var intervjuet ferdig! Merket tydelig et annet oppsett enn ifjord, ble mindre personlig og jeg følte ikke jeg fikk skikkelig sjansen til å vise meg som person, og mine verdier. Men sitter igjen med en god følelse og tror det gikk bra! Spennende uker i vente nå, lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar

Da var intervjuet ferdig! Merket tydelig et annet oppsett enn ifjord, ble mindre personlig og jeg følte ikke jeg fikk skikkelig sjansen til å vise meg som person, og mine verdier. Men sitter igjen med en god følelse og tror det gikk bra! Spennende uker i vente nå, lykke til alle sammen!

Helt enig, besto i fjor, men føler ikke det gikk like bra i år, mye pga nytt oppsett.

Lenke til kommentar

Intervjuet mitt var nesten identisk med det jeg hadde i fjor. Den eneste forskjellen er at det var en case med i fjor på enkeltintervjuet, men utenom det så fikk jeg de samme spørsmålene osv:)

De følger jo en identisk mal for hver kandidat hvert år, så helt umulig at du kan ha hatt helt samme intervju som i fjor, minus casen. Strukturen på intervjuet er veldig lik som i fjor, men eksemplene man skal komme med var jo helt annerledes. Selv de årene man ikke har gjort drastiske endringer i egnethetsvurderingen har man jo endret ordlyden i spørsmålene + annerledes caser.

Endret av Oaaphs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...