Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2019


Krimt3k

Anbefalte innlegg

Jeg skal på opptak i Oslo og har ikke fått øvd på 100 meter svømming i et basseng på 12,5 meter, bare på vanlig 25 meter. Jeg klarer testen med 10 sekunders margin.. tror dere det vil være stor forskjell på et mindre basseng? Jeg svømmer vanlig bryst og klarer ikke saltovending men føler selv jeg vender nokså raskt ..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal på opptak i Oslo og har ikke fått øvd på 100 meter svømming i et basseng på 12,5 meter, bare på vanlig 25 meter. Jeg klarer testen med 10 sekunders margin.. tror dere det vil være stor forskjell på et mindre basseng? Jeg svømmer vanlig bryst og klarer ikke saltovending men føler selv jeg vender nokså raskt ..

Da er jeg faktisk villig til å sette penger på at du klarer det på opptaket :) du vil få flere fraspark i et kortere basseng og sparer tid og krefter på det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestått fysisk i dag Oslo 12:30 gruppa. God stemning og alle er hyggelige! Aner ikke hvordan det gikk med resten, for var en av de første ut.

Ikke noe å grue seg til for dere som skal. Alle er litt nervøse, men det kommer til å gå fint

 

Intervju/gruppe neste :)

Så bra! Gratulerer :) Når har du intervju? Og måtte dere ta PC-testene først? (Leste nemlig det).

Hva var rekkefølgen?☺️

Lenke til kommentar

Skal på opptak nå til neste uke og jeg merker skikkelig godt på nervene. Er veldig nervøs for at det skal gå dårlig og at jeg ryker ut. Noen som har noen gode råd å komme med til å stresse ned? Er første gang jeg er på opptak. Har testet svømming på tid, løping på tid og styrke tester jeg regelmessig og det har gått bra, men jeg har dog ikke testet meg på tid de siste ukene. Jeg er også litt nervøs for å gjøre det nå før opptak i tilfelle jeg skulle gjøre det dårligere enn forventet og få en skikkelig knekk. Mulig det høres litt dumt ut, men  :tease:  

Lenke til kommentar

Skal på opptak nå til neste uke og jeg merker skikkelig godt på nervene. Er veldig nervøs for at det skal gå dårlig og at jeg ryker ut. Noen som har noen gode råd å komme med til å stresse ned? Er første gang jeg er på opptak. Har testet svømming på tid, løping på tid og styrke tester jeg regelmessig og det har gått bra, men jeg har dog ikke testet meg på tid de siste ukene. Jeg er også litt nervøs for å gjøre det nå før opptak i tilfelle jeg skulle gjøre det dårligere enn forventet og få en skikkelig knekk. Mulig det høres litt dumt ut, men :tease:

Jeg testet meg ikke på noe annet enn styrke på forhånd i fjor. Svømming visste jeg at jeg skulle klare da jeg har svømt aktivt . Jeg føler meg så dårlig på løping, så var redd jeg ikke skulle klare det, så droppa å prøve på forhånd. Jeg var i militæret da, så fikk jo inn en del løping, skadet meg til og med i hinderløype uka før. Men da jeg kom på opptaket, var jeg så nervøs før løpinga, og det gjorde at jeg var så innstilt på å klare det. All adrenalin og motiverende ord fra studenten som telte hjalp veldig, og jeg avsluttet med 16 sekunder til gode!

All adrenalinet og motivasjonen vil forhåpentligvis gi deg et skikkelig spark i rumpa!

Lenke til kommentar

Så bra! Gratulerer :) Når har du intervju? Og måtte dere ta PC-testene først? (Leste nemlig det).

Hva var rekkefølgen?☺️

Ingen PC-tester. Kun fysiske

 

Benkpress -> pull ups-> løp -> hente 2 ringer under vann bortover -> dykk hente 1 ring -> 100m til slutt.

 

Intervju 5. Juni 12:40.

Endret av Vi får se
Lenke til kommentar

Jeg testet meg ikke på noe annet enn styrke på forhånd i fjor. Svømming visste jeg at jeg skulle klare da jeg har svømt aktivt . Jeg føler meg så dårlig på løping, så var redd jeg ikke skulle klare det, så droppa å prøve på forhånd. Jeg var i militæret da, så fikk jo inn en del løping, skadet meg til og med i hinderløype uka før. Men da jeg kom på opptaket, var jeg så nervøs før løpinga, og det gjorde at jeg var så innstilt på å klare det. All adrenalin og motiverende ord fra studenten som telte hjalp veldig, og jeg avsluttet med 16 sekunder til gode!

All adrenalinet og motivasjonen vil forhåpentligvis gi deg et skikkelig spark i rumpa!

 

Håper også at adrenalinet virkelig kicker inn og gjør at jeg kan prestere skikkelig godt! Synes det er vanskelig å presse meg selv ordentlig hardt på løping alene, så håper det kan motivere meg litt å løpe med andre. Føler kanskje man har mer å hente inn på løpingen enn det man tror, men jeg kan ta feil. Det er jo ikke verdens undergang om jeg ikke skulle klare det, men det er jo selvfølgelig kjipt, så prøver å holde meg positiv, selv om det er litt vanskelig. Nervene har virkelig slått inn for fullt her. Godt å høre at det gikk fint med deg til tross for skade! Det er virkelig bra jobba! :)

Endret av camilla9
Lenke til kommentar

Håper også at adrenalinet virkelig kicker inn og gjør at jeg kan prestere skikkelig godt! Synes det er vanskelig å presse meg selv ordentlig hardt på løping alene, så håper det kan motivere meg litt å løpe med andre. Føler kanskje man har mer å hente inn på løpingen enn det man tror, men jeg kan ta feil. Det er jo ikke verdens undergang om jeg ikke skulle klare det, men det er jo selvfølgelig kjipt, så prøver å holde meg positiv, selv om det er litt vanskelig. Nervene har virkelig slått inn for fullt her. Godt å høre at det gikk fint med deg til tross for skade! Det er virkelig bra jobba! :)

Fordelen med løpetesten er at du løper sammen med 3 andre, så om du føler deg ordentlig i kjelleren har du muligheten til å bite tennene sammen og henge deg i ryggen på en.

Du vil kjenne adrenalinet under løpetesten, og det hjelper hvertfall på meg. Jeg har ikke trent spesifikt mot løpetesten, hverken i fjor eller i år. I fjor var jeg innenfor med 30 sekunders margin.

selvom løpetesten virkelig kan teste syren og viljestyrke vil nok de aller fleste klare å bite tenna sammen og pushe seg litt ekstra i seks minutter. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med deg! Med adrenalinet du får greier du å løpe raskere enn det man vanligvis ville gjort! Personlig prøvde jeg å spare mest mulig krefter til 100 meteren ettersom man får vite sekundering og hvor langt man ligger forran. Endte med at de to siste rundene mine småjogger jeg rundt og daffet litt :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal på opptak nå til neste uke og jeg merker skikkelig godt på nervene. Er veldig nervøs for at det skal gå dårlig og at jeg ryker ut. Noen som har noen gode råd å komme med til å stresse ned? Er første gang jeg er på opptak. Har testet svømming på tid, løping på tid og styrke tester jeg regelmessig og det har gått bra, men jeg har dog ikke testet meg på tid de siste ukene. Jeg er også litt nervøs for å gjøre det nå før opptak i tilfelle jeg skulle gjøre det dårligere enn forventet og få en skikkelig knekk. Mulig det høres litt dumt ut, men :tease:

Ellers vil jeg si at dersom du har testet og klart alt på forhånd er det ingen grunn for at du ikke skal klare opptaksdagen :) De aller fleste presterer bedre på opptaket enn egentrening. Så jeg tror ikke du trenger å stresse alt for mye. På dagen fokuserer du på en og en øvelse. Husk på de gangene du har klart det før, og tenk at du bare skal gjøre det igjen. Slik tenking hjalp i alle fall meg på opptaket, og roet nerevene mine betraktelig :)

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som kan si litt om fordeler/ulemper med Stavern og Oslo? Typ, beliggenhet, lærere, miljø osv.

 

Stavern er helt flott. Nye lokaler, gode utendørs/innendørs øvingsområder. Flott natur, søndagsåpen butikk hele året, veldig billig husleie. Oslo har nok det sterkeste fagmiljøet og muligens flere enda bedre kvalifiserte lærere, men der klager mange på overfylte klasserom, høy husleie og mindre samhold blant studentene. I Stavern er man stort sett bare rundt politistudentene, utenom en særdeles anonym folkehøgskole i området, som ikke gjør mye utav seg. I Stavern er det også lett å komme seg til Sandefjord-Sverige på harrytur, med tilhørende pengebesparelser. Om det er noe negativt med Stavern, så er det at det er svært folketomt og dødt på vinteren, og så godt som ingen toppturer i området.

Lenke til kommentar

Tenker hovedsakelig på det økonomiske. Mye lettere å få seg rimelig leilighet i Stavern/Bodø. Nå vet jeg ikke med prisene i kollektiv, da dette ikke blir tilfelle for min del.

 

Så scorer vel både Stavern og Bodø bedre på studentmiljø mtp relasjoner på tvers av klassene. Har et par kompiser som går i Oslo. De trives stort de, men angrer på at de ikke søkte seg til Stavern eller Bodø mtp pris, lettere å komme seg til skolen osv.

 

Vet jo også om de som trives stort i Oslo, men overall har jeg fått forståelsen av at det er Stavern/Bodø som er både rimeligst og best.

 

Et annet eksempel er jo at Stavern og Bodø er mindre skoler som fører til at lærerne kanskje følger opp hver enkelt bedre?

 

 

Det er min mening.

Endret av Deschain
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...