Gå til innhold

Slik forsvarer CD Projekt RED at Cyberpunk 2077 er i førstepersonsperspektiv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Samtidig kunne Mills fortelle at spillet tar sikte på å stimulere spillerne på et intellektuelt nivå, og at spillet vil bli en sosial kommentar med politisk, kritisk innhold.

 

– Cyberpunk 2077 handler om en verden hvor et forsvinnende lite antall ultrarike individer på toppen av rigide bedriftsmaktstrukturer hersker over en verden i oppløsning hvor den store majoriteten lever i en endeløs sirkel av fattigdom og vold"

 

Oi, for et nytt perspektiv og et nyskapende politisk plott. Dette kommer virkelig til å bli intellektuelt stimulerende, det er HELT sikkert. For å være virkelig radikale kunne de, hold på hatten, bragt inn rasisme som et aspekt også! Dette blir kanskje altfor radikalt, men jeg tenkte noe som at vi er ulike på utsiden, men inni er vi like. Men det spørs vel om et slikt plott vil bli altfor dypt for den vanlige gamer ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig levde meg mer inn i spill med FPP, Deus Ex Mankind Divided, Dying Light, Half Life 2 er gode eksempler på det.

Også er det spill jeg er veldig glad for er TPP fordi føler de passet best med det og at FPP ville blitt rart.

Det er nok bare individuelt hva en liker best selv. Smaken er som baken og den er ofte delt i to.

Jeg tror CD Projekt Red kommer til å lage et konge spill, bare hater å vente :p

Lenke til kommentar

Lever man seg egentlig mer inn i førsteperson? På visse måter er faktisk tredjeperson mer realistisk. Virkeligheten er i førsteperson, men man er ikke helt ubevisst på det som skjer bak en. I FPS-spill er det mest som å styre et kamera med en pistol festet til, der man er totalt blind for alt som skjer utenfor det 180 graders-synsfeltet. I virkeligheten er det utenkelig at en person løper opp til deg bakfra og fyrer av et våpen uten at du merker noe, men i FPSer er det ofte kun skadeindikatoren som gjør at jeg legger merke til at det står en person rett bak ryggen min og fyrer av et automatisk våpen. Da gir det mer innlevelse å faktisk kunne se noe av hva som skjer bak deg.

 

Men det er er mer en generell vurdering. Jeg har tro på at CDProjekt får til det her og førsteperson er riktig for dette spillet hvis de mener at det er det. De er blant få spillutviklere i dag som jeg føler man kan stole på at lager gode spill som gis ut i ferdig stand uten noe bs.

 

Nja, det er som regel lyd man blir oppmerksom på hvis noe skjer bak deg.

Hvis noen er stille kan de plante en kule i ryggen på deg før du merker de er der..

 

Hvis de gjør lyden bra og man spiller med et brukbart headset blir det mulig å replikere den "innlevelsen" at du kan høre når fienden er bak deg..

Lenke til kommentar

"Samtidig kunne Mills fortelle at spillet tar sikte på å stimulere spillerne på et intellektuelt nivå, og at spillet vil bli en sosial kommentar med politisk, kritisk innhold.

 

– Cyberpunk 2077 handler om en verden hvor et forsvinnende lite antall ultrarike individer på toppen av rigide bedriftsmaktstrukturer hersker over en verden i oppløsning hvor den store majoriteten lever i en endeløs sirkel av fattigdom og vold"

 

Oi, for et nytt perspektiv og et nyskapende politisk plott. Dette kommer virkelig til å bli intellektuelt stimulerende, det er HELT sikkert. For å være virkelig radikale kunne de, hold på hatten, bragt inn rasisme som et aspekt også! Dette blir kanskje altfor radikalt, men jeg tenkte noe som at vi er ulike på utsiden, men inni er vi like. Men det spørs vel om et slikt plott vil bli altfor dypt for den vanlige gamer ...

 

Du har fått med deg hvem som er valgt til å sitte ved spakene i en av verdens viktigste supermakter? Hvis helt grunnleggende banale virkemidler er fasiten som må gjentas til det kjedsommelige for å "intellektuelt stimulere" den "gemene hop," så er i hvert fall jeg all in hver gang!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Før i tiden var man misfornøyd når de endret fra førsteperson til tredje (konsollifisering), men nå er man vel kanskje så vant med tredje person at føles litt merkelig.

Men bringer det en bedre innevelse ser jeg ingen problem med det på pc.

 

Enig. Elder Scrolls 6 er bekreftet, så tro hva folk ville sagt hvis det kun var i tredjeperson? :p

Da hadde folk klikket. Spesielt siden Elder Scrolls sin tredjeperson er helt elendig og ser ut som den er kodet på en halvtime. Animasjonene er også så elendige at all innlevelse blir drept på et nanosekund i tredjeperson i Skyrim og spesielt Oblivion.

 

Glad for at Cyberpunk er i første person, da blir det ikke bare et "fremtidens Witcher" eller at man sammenligner veldig med Witcher på andre måter. Kult at de tørr å prøve nye ting. Jeg har troa!

I Oblivion virket ikke 3rd person,siktekorset gikk gjennom hodet dit så det var umulig å sikte eller plukke opp ting.

I skyrim var 3rd person knotete og føltes galt men virket. Funket fint i FO4 og brukte det en god del.

Elder scroll online spiller jeg altid i 3rd person.

Lenke til kommentar

 

 

 

Før i tiden var man misfornøyd når de endret fra førsteperson til tredje (konsollifisering), men nå er man vel kanskje så vant med tredje person at føles litt merkelig.

Men bringer det en bedre innevelse ser jeg ingen problem med det på pc.

 

Enig. Elder Scrolls 6 er bekreftet, så tro hva folk ville sagt hvis det kun var i tredjeperson? :p

Da hadde folk klikket. Spesielt siden Elder Scrolls sin tredjeperson er helt elendig og ser ut som den er kodet på en halvtime. Animasjonene er også så elendige at all innlevelse blir drept på et nanosekund i tredjeperson i Skyrim og spesielt Oblivion.

 

Glad for at Cyberpunk er i første person, da blir det ikke bare et "fremtidens Witcher" eller at man sammenligner veldig med Witcher på andre måter. Kult at de tørr å prøve nye ting. Jeg har troa!

I Oblivion virket ikke 3rd person,siktekorset gikk gjennom hodet dit så det var umulig å sikte eller plukke opp ting.

I skyrim var 3rd person knotete og føltes galt men virket. Funket fint i FO4 og brukte det en god del.

Elder scroll online spiller jeg altid i 3rd person.

Elder Scrolls i 3rd person. Grøss, det ser jo så fjernt ut, bevegelser og alt er jo crap.

Lenke til kommentar

I Oblivion virket ikke 3rd person,siktekorset gikk gjennom hodet dit så det var umulig å sikte eller plukke opp ting.

I skyrim var 3rd person knotete og føltes galt men virket. Funket fint i FO4 og brukte det en god del.

Elder scroll online spiller jeg altid i 3rd person.

All honnør til deg som klarer å spille Fallout 4 i tredjeperson, jeg fikk det ikke til. Kameraet fungerer forsåvidt greit, men animasjonene er jo nesten like ille som de var i Oblivion. En kjapp 360 rundt karakteren for å se hvordan han ser ut er nok for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, det kommer veldig an på gameplayet om det er uproblematisk å legge til tredje person. Hvis det blir mer FPS-gameplay i kampsekvensene egner det seg dårlig. Uansett synes jeg CDProjekt har vist seg så pålitelige og forbrukervennlige at vi ikke skal klage på dette før vi ser hva de har tenkt.

Lenke til kommentar

Etter mesterverket Witcher 3 er CDPR oppe der med Blizzard som spillutvikler for meg. Jeg stoler på at de vet hva de driver med.

Å legge til en tredjeperson-vinkel må nok by på utfordringer rundt det meste, man må f.eks hele tiden sørge for at kameraet da ikke kan komme "out of bounds", bl.a.

Nei, førsteperson blir spennende. Kult at de prøver seg på noe annet, å kjøre tredjepersonsvinkel hadde nok vært lettere for de, men de kjører på, og jeg stoler 100% på at de har tenkt nøye igjennom valget.

Lenke til kommentar

Hmm. så lenge det er laget for første person fra starten av er det sikkert ikke noe problem. Jeg hadde som mange andre forventet 3 person, og ble derfor skuffet. Har også noe med at i RPG spill liker jeg å se karakteren min. Jeg liker å se hvordan jeg ser ut med forskjelige klær og rustninger osv. Det beste alternativet for meg hadde kanskje vært å kunne bytte fritt mellom første og tredje person. Kanskje tredje person når man går rundt, snakker med folk og utforsker, også glir det over til førsteperson i kamp sekvenser eller noe?

 

Samme det, blir sikkert bra uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...