Gå til innhold

Ny oppdatering av finnsenderen.no?


Anbefalte innlegg

Jeg har vært veldig aktiv på Finnsenderen.no i det siste, og det ser ut som om det har vært en gjort en justering etter forrige offisielle oppdatering den 6.7.2018. For meg ser det ut som om Telia har lagt til flere LTE carriers på eksisterende sendere, for det er mange sendere som nå har fire carriers,: 806, 2125, 1850 og 2630 MHz (nedlink). I tillegg er 3G 900 fjernet på en rekke sendere.

 

Er det noen som har sett det samme som jeg?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

En liten ting jeg lurer på er om en operatør har mulighet til å blokke meg ute fra enkelte basestasjoner? Altså styre hvilken basestasjon telefonen min skal prioritere?

Telefonen min knytter seg ofte til en basestasjon det er problemer med, dessuten er den overbelastet. Den ligger så i lende at den heller ikke er den mest optimale og jeg undres om operatøren kan sperre den på mitt abonnement.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

SOP hos ICE er at du henger på ICE til du skal ringe. Da hopper tlf over til Telia 3G. Når legger på går den over til ICE 4G. Først hopper den til 796 MHz downlink, og deretter til 1870 hvis tilgjengelig.

At den hopper til Telia når man ringer skjønner jeg, resten skjønte jeg ikke.

 

Forøvrig støtter telefonen VoLTE og 4G-dataforbindelsen er supertregt. Ergo er den vel ikke innom Telia i det hele tatt siden jeg ringer over 4G i ICE sitt eget nett?

 

Men spørsmålet er om ICE, og forsåvidt Telenor, kan styre at enkelte basestasjoner ikke skal benyttes for abonnementet? 

Lenke til kommentar

At den hopper til Telia når man ringer skjønner jeg, resten skjønte jeg ikke.

 

Forøvrig støtter telefonen VoLTE og 4G-dataforbindelsen er supertregt. Ergo er den vel ikke innom Telia i det hele tatt siden jeg ringer over 4G i ICE sitt eget nett?

 

Men spørsmålet er om ICE, og forsåvidt Telenor, kan styre at enkelte basestasjoner ikke skal benyttes for abonnementet?

Har du Huawei P20?

 

https://www.ice.no/produkt/4g-tale/

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om operatør kan velge bort/styre hvilke basestasjon som skal brukes.

Kan se hvilken basestasjon du er tilkoblet, men 99% sikker på at man ikke kan legge inn en blokkering på din telefon der.

Dvs det er helt sikkert teknisk mulig, men det er ikke noe som blir gjort i praksis.

 

Vanlig kundesenter har nok uansett ikke noe oversikt\tilgang til sånt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...