Gå til innhold

Se på kanaler fra Canal Digital kabel via tuner i PC


Anbefalte innlegg

Jeg har Plex hjemme og vurderer å skaffe Plex pass. Der reklameres det med at en kan se på tv via Plex, noe som høres litt fristende ut. Jeg har Canal digital kabel hjemme. Vil det være mulig å få koblet på tv-signaler derfra (jeg har ikke tv per i dag) og fått sett på kanalene via Plex?

 

edit: Hauppauge WinTV QuadHD 4xTV Tuner skal kunne brukes men hvordan kobler man til programkortet / kortleser for å få tilgang til alle kanalene?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det ikke enklere med en telefon med T-We appen og en chromecast koblet til TV-en?

Det er i og for seg (sånn bortsett fra at jeg ikke har tv). etter at jeg opprettet denne tråden har jeg sett litt på T-we appen og den ser grei ut. Mye av grunnen til at jeg vil ha muligheten for tv kanaler via Plex er for å ha mest mulig et sted men jeg tror nok egen app fra T-We er det enkleste.

Lenke til kommentar

Det er i og for seg (sånn bortsett fra at jeg ikke har tv). etter at jeg opprettet denne tråden har jeg sett litt på T-we appen og den ser grei ut. Mye av grunnen til at jeg vil ha muligheten for tv kanaler via Plex er for å ha mest mulig et sted men jeg tror nok egen app fra T-We er det enkleste.

Ser den med å ha alt på et sted. Dere har kanskje ikke en T-We boks? Hvis dere har det, hva er det Plex kan som T-we boksen ikke kan?

Lenke til kommentar

Ser den med å ha alt på et sted. Dere har kanskje ikke en T-We boks? Hvis dere har det, hva er det Plex kan som T-we boksen ikke kan?

 

Jeg har en boks som fulgte med leiligheten men den har stått i kjellerboden helt siden leiligheten ble overtatt. Da jeg hadde tv hadde jeg programkortet direkte i tv'en for å ha færrest mulig dingser og bokser fremme. Jeg har en projektor som dras frem med ujevne mellomrom for å se serier og filmer via HBO, Netflix og Plex men den har ikke vært brukt nå på sommeren da den ene veggen i stuen er vinduer, noe som går ut over presentasjonene til projektoren. 

 

Det er godt mulig jeg er sær med å ikke ha så mye dingser fremme. ;)

Lenke til kommentar

Blitt fan av få bokser selv.

 

Har ikke hatt dekoder på en stund, har ikke spillkonsoll eller Blu-ray-spiller heller.

Med en Chromecast baki TV'en som eneste kilde blir det romslig og rent og pent rundt TV'en :)

 

Kvitter meg nå med surroundanlegget og kjøper en Sonos Beam istedet, desto mindre kabler og mer plass.

 

Det jeg spiller av fra Plex hjemme skjer via appen på telefonen og castes til chromecasten.

 

Hadde jeg skulle hatt Canal Digital inn på skjermen igjen ville det nok gått direkte fra T-We-appen og ikke via Plex.

Lenke til kommentar

Jeg tester ut T-we appen på nettbrettet men får feilmelding om at jeg ikke har godtatt bruken av T-we og derfor ikke får logget inn i appen. Således tar jeg kontakt med kundeservice til CD og får beskjed om at jeg ikke har noe aktivt tv-abonnement og følgelig ikke får aktivisert en eller annen funksjonalitet som kreves i appen.

 

Jeg må tydeligvis hente PVR-boksen som ligger i kjelleren, koble den til en skjerm og koble den opp til nettet og oppdatere programkortet i den for å få logget meg inn i appen. Å se på programmer via twee.no i nettleseren går derimot helt fint. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

TV via Plex fungerer dårlig i Norge. Jeg har testet et par løsninger, men ikke funnet noe som fungerer noe særlig (har Get selv).

 

En Apple TV 4K har dog løst det meste for min del - der har jeg både Plex, Netflix og Get-TV appen. Har ikke valgt Apple TV fordi jeg nødvendigvis MÅ ha Apple, men jeg ser fordelen med å ha en frittstående enhet med egen fjernkontroll, fremfor å bruke Chromecast som ikke har sin egen meny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...