Gå til innhold

Toårig master ved BI eller NTNU handelshøyskolen i Trondheim?


tacolove

Anbefalte innlegg

HEI,

Har tatt en bachelor i økonomi og administrasjon og har kommet inn på master ved BI i oslo og NTNU i trondheim. Men klarer ikke å bestemme meg. Begge steder har pros og cons, f.eks; en kjip studiegjeld ved BI, eller det at NTNU sitt siviløkonomistudie kan være litt mindre anerkjent enn BI (mtp arbeidsmarkedet). Tenker fordyping i finans eller samfunnsøkonomi.

 

Noen som har noen formeninger om dette?

 

Hilsen kvinne 23  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor gidder du å betale for utdanningen når du kan få den gratis? Da er valget enkelt.

 

Jeg gidder å betale for det av flere grunner;

- BI har sterke sammerbeid med en del arb. givere i Oslo og Bergen, landet ellers, og rekrutterer aktivt masterstudenter til disse selskapene.

- BI sitt masteprogram i finans er ranket som nr. 48 i Finacial Times sitt global liste over msc innen finans (der ulike faktorer er blitt tatt med, blant annet jobbgaranti, og kvalitet på forelesninger)

- BI har attraktive Internships som vil være et bra springbrett for framtidig jobb.

- Jeg har ikke noe studiegjeld fra før, da jeg har bodd hjemme under studietiden på bachelor.

 

Men skal heller ikke si at NTNU er noe dårlig. Jeg har igrunn ikke så mye innsikt i hvordan det er der. Håper noen har svar på dette. Nettsiden deres sier ikke så altfor mye om dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...