Gå til innhold

En skjerm-forvirret person som må ut på handletur


Anbefalte innlegg

Det er på høy tid for meg å skaffe meg en bedre skjerm enn den jeg har (hatt i seks år eller noe sånt). Hva jeg skal bruke den til? Jeg er ikke noen utpreget gamer, men det forekommer at jeg spiller litt innen fps-sjangeren. Imidlertid ser jeg mer film, jobber litt med photoshop. Legger gjerne en del penger i det, men < 10k. Trenger relativt rask oppdatering og god kontrast. Nå sliter jeg med at teksten jeg skriver lagger når jeg bruker Win 10 sin integrerte forstørring (er sterkt synshemmet). Med andre ord dukker det opp en stund etter jeg faktisk har skrevet det inn. Slår jeg av forstørringen forsvinner problemet. Et par venner av meg hadde en teori om at det kom som følge av overgang mellom VGA og HDMI. Ikke vet jeg, irriterende er det i alle fall og det er ikke noe med pcæn min som skulle tilsi slike problemer. Nå ønsker jeg en skjerm som vil innfri i mange år framover. Jeg kjører fra en 2015-ish (bruktkjøp) Thinkpad X1 Carbon, men tenker vel etter hvert å skaffe meg et stasjonært "monster." 27" er ønskelig. Ikke curved.

Endret av Arctic Snow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagen du opplever ved skriving kommer ikke fra skjermen. Har ikke brukt forstørringsfunksjonen selv, men det er uansett pcn som tar seg av den. Så hvis du ikke gjør noe med pc eller oppsett forøvrig, blir lagen der fortsatt om du bytter skjerm.

 

Er du såpass svaksynt, får du vel ikke noe særlig glede av høy oppløsning, så da er det vel størrelse som teller. Kjøper du noe med 1080-oppløsning koster det ikke all verden for over 30". Da kan du kanskje klare deg uten forstørringsfunksjonen som skaper lag?

Lenke til kommentar

Jepp, buet skjerm funker greit når man sitter tett innpå. Bruker Acer Z35P selv. Føltes litt rart perspektivmessig de første par timene, så ble det bra.

 

Men trådstarter her har litt spesielle behov. Jeg tok en liten test av skjermforstørringsløsningen som er omtalt, og den er jo ikke akkurat super. Grumsete interpolering, men hos meg er det ihvertfall ikke noe lag på tekstinput. Mon tro om den avhenger av GPU?

 

Hva slags skjerm har du i dag, og hvor mange prosent forstørring bruker du for å kunne lese tekst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...