Gå til innhold

Billig iPhone eller android?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Min 2 år gamle LG K10 har blitt ekstremt treg. Alt går som sirup. Har slettet alt av bilder/musikk og unødvendige apper uten at ting er blitt bedre, er derfor på jakt etter en ny telefon. Ser for meg å bruke rundt 3000, og har sett at jeg kan få en iPhone SE eller 6 for dette. Jeg har ikke peiling på iPhone eller telefoner generelt, så er ikke helt sikker på hva jeg skal se etter. Jeg har god erfaring med Mac, bruker fortsatt min 4 år gamle Macbook Air og den går så den suser fortsatt, er iPhone like gode?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en telefon som ikke blir treg med det første og koster nesten halvparten av budsjettet ditt.

 

https://m.banggood.com/Xiaomi-Mi-A1-MiA1-Dual-Rear-Camera-5_5-inch-4GB-RAM-64GB-Snapdragon-625-Octa-core-4G-Smartphone-p-1196064.html?gmcCountry=NO&currency=NOK&cur_warehouse=CN&createTmp=1&ID=533553&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_elc&utm_content=zouzou&utm_campaign=pla-no-elc2-mb&gclid=CjwKCAjw-dXaBRAEEiwAbwCi5lpF7T40a7KcM6z4F0B6ARsRGcNMpZdZZUGNWvQ_bmPx-t7RXgAugxoC9iIQAvD_BwE

 

Power i massevis for det meste og helt clean Android.

 

Husk å huke av for tariff insurance så refunderer dem tollregningen din.

 

Motorola sine nyere saker og de nyere nokia er og sikre valg men ikke like god som den Xiaomien.

 

Iphone 6 er jo meget gammel nå, men fortsatt helt ok telefoner. Enkle å bytte display på iallefall.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Om du ikke må ha aller nyeste og beste telefon til en ålreit pris, vil jeg si en iPhone SE eller iPhone 6 er et godt valg. Spesielt dersom du bruker mac til daglig.

 

Ellers er LG G6 til 3.500 kr en veldig bra deal. Denne ligner nok en del på din gamle K10, men med mye sprekere innmat. Mye Motorolatelefoner også i en ålreit prisklasse som gjør jobben. Kommer litt an på om du vil ha bra kamera eller et litt bedre kamera. 

Lenke til kommentar

iPhone 6 eller iPhone SE er gamle telefoner. Synes tilogmed at 6S er i eldste laget (har en hjemme ja).

Vil du ha iPhone, så ville jeg ikke hatt eldre enn 7'en, og den er 2 år gammel.

Motorola G6 som blir nevnt er ganske ok, men om du har litt mer å legge i bordet, så vil jeg anbefale OnePlus 6.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en iPhone SE tidligere i uken, ettersom min iPhone 7 ble borte. Trenger en rimelig telefon i mellomtiden, og jeg har litt for mange fingrer og tær innforbi Apple sin platform hehe.

Overgangen har vært veldig, veldig behagelig. Den er langt mer snappy og effektiv i bruke en forventet. Og det på iOS 11.4. iOS 12 oppdatering fokuserer tungt på å effektivisere OS for eldre hardware, så det kan bare blir enda bedre :)

Fikk min for 2500,- ny, og til den prisen er det en veldig veldig god telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte en iPhone SE tidligere i uken, ettersom min iPhone 7 ble borte. Trenger en rimelig telefon i mellomtiden, og jeg har litt for mange fingrer og tær innforbi Apple sin platform hehe.

 

Overgangen har vært veldig, veldig behagelig. Den er langt mer snappy og effektiv i bruke en forventet. Og det på iOS 11.4. iOS 12 oppdatering fokuserer tungt på å effektivisere OS for eldre hardware, så det kan bare blir enda bedre :)

 

Fikk min for 2500,- ny, og til den prisen er det en veldig veldig god telefon.

Det er fortsatt en 2 år gammel telefon, med 3 år gammel hardware som ikke har gått noe ned i pris på de 2 årene...

Lenke til kommentar

Og hva så? 

 

I forhold til kriteriene i første post, er den fortsatt ett alternativ. iPhone er ikke som Android, og telefonene får støtte over lengre tid. Og siden trådstarter allerede har en MacBook så er det jo en god kompanjong. Og at den ikke har falt pris er vel i grunn bare tull. Den kommer også nå i 32GB utgave, ved lansering var det vel 16GB og 64GB som var valget mener jeg og huske. Nå har vel 32GB utgaven erstattet 16GB utgaven, til en lavere pris...

 

Ville bare lufte mine positive inntrykk av denne telefonen i forhold til å ha gått i fra en iPhone 7 som fortsatt er en ganske habil telefon, og heller ikke av nyeste dato. Om trådstarter tilfeldigvis er kunde hos Telia kan man få 500,- i rabatt på telefonen på Elkjøp om en velger å garantere videre kundeforhold i 12 mnd. i Telia, bare som ett tilleggs tips :) Om andre  operatører har en slik avtale aner jeg ikke.

 

Det er sikkert flere gode alternativer innen Android, så det er jo bare til å komme med forslag.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Og hva så? 

 

I forhold til kriteriene i første post, er den fortsatt ett alternativ. iPhone er ikke som Android, og telefonene får støtte over lengre tid. Og siden trådstarter allerede har en MacBook så er det jo en god kompanjong. Og at den ikke har falt pris er vel i grunn bare tull. Den kommer også nå i 32GB utgave, ved lansering var det vel 16GB og 64GB som var valget mener jeg og huske. Nå har vel 32GB utgaven erstattet 16GB utgaven, til en lavere pris...

 

Ville bare lufte mine positive inntrykk av denne telefonen i forhold til å ha gått i fra en iPhone 7 som fortsatt er en ganske habil telefon, og heller ikke av nyeste dato. Om trådstarter tilfeldigvis er kunde hos Telia kan man få 500,- i rabatt på telefonen på Elkjøp om en velger å garantere videre kundeforhold i 12 mnd. i Telia, bare som ett tilleggs tips :) Om andre  operatører har en slik avtale aner jeg ikke.

 

Det er sikkert flere gode alternativer innen Android, så det er jo bare til å komme med forslag.

SE er absolutt en grei telefon(overraskende bra om du spør meg), men jeg vet ikke om noe annet hvor man hadde godtatt at 3 år gammel tech selges til i nærheten av det MSRP var på launch...

 

Ja, du får oppdateringer en stund fra Apple, men så må du jo huske på det jeg sa da, si du forventer 5 eller 6 år med oppdateringer, så er allerede halvparten av denne tiden gått allerede.

 

De forslagene jeg hadde tenkt å komme med er allerede postet av andre, jeg tenkte bare å informere TS om det som er fakta, da du ikke følte for å nevne at den bruker 3 år gammel hw. :)

Lenke til kommentar

Jeg tok det vel for gitt at trådstarter visste at det var en eldre telefon, og var innforstått med det prisen tatt i betraktning. Men da er vi i grunn egentlig enige :p

Jada, ser bare mange som anbefaler SE, gjerne uten å nevne hvor gammel telefonen faktisk er, og mange "antar" at de som kjøper er inneforstått med at den er ca like gammel som iPhone 6s, men jeg tror de fleste har ett forhold til ca hvor gammel en 6s er, mens de gjerne ikke en gang har hørt om SE, så man kan fort anta det er en ny modell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...