Gå til innhold

Nå skal mobilene tåle mer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo folkens, det er noe som heter fysikk, det slå ikke feil. Vis dette nye glasset er så bra mot å knuse så er det og mykere, altså mer utsatt for riper, og motsatt. Dette er bare et trist markedsføring forsøk fra cornering. Slik var det meg gorilla glass 5 også , dette tror jeg ingenting på, marginale forbedringer kan jeg tro, men dette er voldsomt. Samme problem med sapphire, det er nesten umulig å ripe, men knuser lett, apple sitt "sapphire" glass er egentlig ikke spesielt sterkere en GG5. Se jerryrigeverything sin video på YouTube om du vil se det t selv.

Lenke til kommentar

Da jeg fikk min Galaxy S8+ presterte jeg å ødelegge den første dagen. Jeg hadde ventet i årevis fordi jeg var skeptisk til glasstelefoner. Jeg leste nøye om Gorilla-glasset som skulle tåle en støyt før jeg bestemte meg for å kjøpe S8+. Da jeg pakket den ut var den såpeglatt pga alt glasset. Jeg var redd for å ta på den. Jeg bestilte beskyttelse. I mellomtiden la jeg dessverre i lommen på en ullgenser. Det gikk bra så lenge man satt eller stod oppreist. Men da jeg skulle bak i garasjen for å lirke opp en port hvor jeg måtte bøye meg ned, skle den ut og landet rett i myk singel Jeg trodde først det gikk bra. Dette måtte den da tåle fint. 30 cm høyde i mykt underlag. Men nei, den hadde fått en skikkelig knus på hørnet bak og riper foran. Glasse tålte altså ikke særlig mye til tross for reklamen til Corning. Så kom dekslet noen dager senere og jeg dekket over det knuste på baksiden og har levd med litt riper på forsiden. Det er idiotisk at en telefon skal tåle så lite og at man må pakke den inn i polstring for at den skal bli et fullverdig produkt som ikke blir ødelagt. Det er jo ikke noe poeng med fancy glass på baksiden om man uansett må dekke inn telefonen i deksel. Reklamen om glasset var bullshit, for reklamen sa at glasset skulle tåle mye tøffere behandling uten å bli ødelagt. Her skel telefonen ut i 30 cm høyde i myk singelunderlag og ble likevel sterkt skadet på alle stener den traff.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hallo folkens, det er noe som heter fysikk, det slå ikke feil. Vis dette nye glasset er så bra mot å knuse så er det og mykere, altså mer utsatt for riper, og motsatt. Dette er bare et trist markedsføring forsøk fra cornering. Slik var det meg gorilla glass 5 også , dette tror jeg ingenting på, marginale forbedringer kan jeg tro, men dette er voldsomt. Samme problem med sapphire, det er nesten umulig å ripe, men knuser lett, apple sitt "sapphire" glass er egentlig ikke spesielt sterkere en GG5. Se jerryrigeverything sin video på YouTube om du vil se det t selv.

 

Løsningen er laminert glass?

Lenke til kommentar

Da jeg fikk min Galaxy S8+ presterte jeg å ødelegge den første dagen. Jeg hadde ventet i årevis fordi jeg var skeptisk til glasstelefoner. 

 

Jeg har ikke en Galaxy, men jeg har en Motorola Moto X4. Den har litt samme formen. Jeg hadde tidligere en Sony Xperia Z2 i mange år - den virker fortsatt, like hel uten deksel. Begge telefonene har glass på baksiden, og begge er omtrent like store. Men X4'en er sinnsykt mye glattere. Dels fordi den er avrundet mens Z2'en har en metallkant ytterst, men det er ett eller annet annet med den også.

 

Den eee-eeer så glatt. 

 

I alle årene jeg hadde Z2'en datt den ut av bukselomma i bilen kanskje to eller tre ganger. X4'en har falt ut tre ganger på samme dag. Den er så glatt at den vrir og jobber seg opp av buksa og jeg har gått over til å ta den ut av bukselomma når jeg er i bilen. Den er så glatt at den sklir ut av handa mi når jeg plukker den opp. Den er så glatt at jeg må ha noe utenfor den på nattbordet, eller så sklir den av når jorda snurrer rundt sin egen akse. 

 

Jeg har sett meg nødt til å bestille et antiskli-belegg til den. Ellers kommer den ikke til å leve lenge. Hadde den hatt fall-teller som det nye glasset, så hadde den nok kommet opp til 14 fall snart. 

 

Jeg kunne aldri ha betalt så mye for en telefon i avrundet glass som du har gjort. Det overlater jeg til de andre karene på jobben. De har høyere toleranse for knust glass på telefoner i titusenkronersklassen enn meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har fortsatt en galaxy s4 som jeg mistet i bakken tusen ganger. Aldrig noe problem, ikke engang riper som plager meg. Selv om jeg aldri har hatt noen beskyttelse for skjermen eller deksel for resten av mobilen.

 

Har nå to andre mobiler med glass å de har jeg fått bytte skjerm på to ganger allerede.

 

Som ABNOR skrev, hva er poengen med glass når du må ha deksel for at den ikke ska knuses? Har litt foelelsen av at dem kun lager glassmobiler fordi dem er enkle å knuse slik at folk enten må bytte skjermer eller kjoepe ny mobil. Med tanke på hvor dyrt det som regel er å bytte skjerm så er det nok mange som skaffer seg en ny i steden.

Lenke til kommentar

Hallo folkens, det er noe som heter fysikk, det slå ikke feil. Vis dette nye glasset er så bra mot å knuse så er det og mykere, altså mer utsatt for riper, og motsatt. Dette er bare et trist markedsføring forsøk fra cornering. Slik var det meg gorilla glass 5 også , dette tror jeg ingenting på, marginale forbedringer kan jeg tro, men dette er voldsomt. Samme problem med sapphire, det er nesten umulig å ripe, men knuser lett, apple sitt "sapphire" glass er egentlig ikke spesielt sterkere en GG5. Se jerryrigeverything sin video på YouTube om du vil se det t selv.

Så du at glass ikke kan bli bedre, fordi om det skal tåle mer, så må det ripes lettere? Altså det er riktig som du sier selvfølgelig med hardere glass knuser lettere, og mykere glass riper lettere. Så Corning kan jo ikke trylle og plutselig gjøre det mye mer resistent mot både å sprekke og riper, men det kan fortsatt bli bedre.

 

Om Corning sitt glass ikke var bedre enn andres, hvorfor har alle mobiler over en viss pris deres glass?

 

Ellers er det vel folk som holder på med mykt glass med et tynt lag med ripebestandig glass over.

Lenke til kommentar

Da jeg fikk min Galaxy S8+ presterte jeg å ødelegge den første dagen. Jeg hadde ventet i årevis fordi jeg var skeptisk til glasstelefoner. Jeg leste nøye om Gorilla-glasset som skulle tåle en støyt før jeg bestemte meg for å kjøpe S8+. Da jeg pakket den ut var den såpeglatt pga alt glasset. Jeg var redd for å ta på den. Jeg bestilte beskyttelse. I mellomtiden la jeg dessverre i lommen på en ullgenser. Det gikk bra så lenge man satt eller stod oppreist. Men da jeg skulle bak i garasjen for å lirke opp en port hvor jeg måtte bøye meg ned, skle den ut og landet rett i myk singel Jeg trodde først det gikk bra. Dette måtte den da tåle fint. 30 cm høyde i mykt underlag. Men nei, den hadde fått en skikkelig knus på hørnet bak og riper foran. Glasse tålte altså ikke særlig mye til tross for reklamen til Corning. Så kom dekslet noen dager senere og jeg dekket over det knuste på baksiden og har levd med litt riper på forsiden. Det er idiotisk at en telefon skal tåle så lite og at man må pakke den inn i polstring for at den skal bli et fullverdig produkt som ikke blir ødelagt. Det er jo ikke noe poeng med fancy glass på baksiden om man uansett må dekke inn telefonen i deksel. Reklamen om glasset var bullshit, for reklamen sa at glasset skulle tåle mye tøffere behandling uten å bli ødelagt. Her skel telefonen ut i 30 cm høyde i myk singelunderlag og ble likevel sterkt skadet på alle stener den traff.

Dette er det mange som ikke tenker over, men høyde kan fort bli lite relevant. Fordi i singel og grus er det mange ulike typer sten. Noen av disse artene er ekstremt harde og helt umulig å lage glass som tåler. Fordi så harde og spisse de er så vil de ødelegge glasset nesten uansett høyde. Og når mobilen da treffer en slik spiss så sprekker den fra det punktet.

 

Så det finnes ingen glass du kan lage som tåler slik, sånn er det bare. Glasset deres tåler mye, og jeg har mistet mobil mye uten knusing. Det å miste på harde badegulvsfliser går eksempelvis fint om det ikke blir for høyt. Eksempelvis 30 cm går helt fint. Så du tenker gjerne den "myke" singelen skal være bedre siden steiner flytter på seg og det demper. Derimot er det mye farligere da du kan treffe en slik spiss. Et badegulv med fliser er hardt, men ingen spisser. 

 

Om folk vil ha glass som tåler å bli sluppet på en spiss som er rett under diamant i hardhet og forventer at glasset skal overleve har de helt urealistiske forventninger til hva som er fysisk mulig å få til med glass.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke være glass. En S8 ser ut som plast uansett. På tide å bevege seg over på mer komplekse materialer.

Selv om det er glass, trenger det ikke være riktig så glatt. Spesielt på baksiden hadde det gjort seg med et par striper micro-riller.

Samsung hadde plast. Alle testnettsider sa den virket billig. Så da lagde de metall og glass da, fordi det var "premium" og en toppmodell "måtte" ha det. Så kom de med trådløst, og da fungerer ikke metall, så glass der og. Så ville alle ha slik, og folk vil ha avrundede kanter. Så da blir det slik. Så folk vil heller at det skal se og føles "premium" enn å bygges praktisk. Eller, flertallet av kjøpere. Så da blir det slik da. De kan lage i andre materialer som blir mer praktisk men da klager folk over design og "premium" feel.

Lenke til kommentar

Når man ser hvor mange som har knuste skjermer på sine mobiler, virker hele greia som en svindel.. «Gorilla glass» meg midt i r***.

 

At ingen produsenter har gjort noe med dette er jo åpenbart...

 

Ja ja. Gorilla glass versjon 3 som jeg nevnte tidligere i tråden har gjort jobben, den har havnet i gulvet mange ganger. Ikke så mye som en liten brest i kantene en gang :thumbup:

Lenke til kommentar

Hele skiten er bare piss, hvorfor skal de lage alt i glass når de fint kan lage noe som ikke knuser i det hele tatt.. er kun for at folk skal ødelegge sin tlf å dermed kjøpe en ny.. tåle å gå i bakken 15 ganger, så om jeg slipper tlf fra en skyskraper så vil den ikke knuse før den 15 gangen jeg slipper den?.. kommer jo helt ann på hvordan tlf faller.. En annen ting som er like irriterende er at mange har begynnt å ikke bare ha glass forran men også bak på tlf, enda et sted å knuse enda en inntekt for de pengegriske mobilprodusentene.

Lenke til kommentar

Samsung hadde plast. Alle testnettsider sa den virket billig. Så da lagde de metall og glass da, fordi det var "premium" og en toppmodell "måtte" ha det. Så kom de med trådløst, og da fungerer ikke metall, så glass der og. Så ville alle ha slik, og folk vil ha avrundede kanter. Så da blir det slik. Så folk vil heller at det skal se og føles "premium" enn å bygges praktisk. Eller, flertallet av kjøpere. Så da blir det slik da. De kan lage i andre materialer som blir mer praktisk men da klager folk over design og "premium" feel.

 

Det tror jeg ikke.

 

Har aldri hørt noen som ønsker glass på baksiden, men har hørt en lang rekke som stiller spørsmålstegn med det. For meg og mange andre er det avskrekkende å kjøpe en så dyr telefon med glass på hjørnene og baksiden uten en eneste formidlende egenskap. Premium? Metall føles premium. Glass og hard plast klarer jeg ikke å kjenne forskjell på. Z2'ens bakside i hvitt glass så og føltes ut som billig pleksiglass og min LG Optimus 4X hadde gummibelegg bak og den føltes mye mer premium enn glasset på Motorolaen.

 

Jeg tror at "glass er premium" er en tanke hos produsentene, ikke hos kjøperne.

 

No statistics to back up my opinion, which is just that, an opinion.

Lenke til kommentar

Etter at jeg knuste baksiden på min Sony z3 en rekke ganger har jeg holdt meg unna "glass telefoner" værste dritten jeg har vært borti og dyrt som f...

Etter huawei begynte med den skiten på sine topp modeller begynner det å bli vanskelig å finne telefoner i kvalitet men en får heller gå ned på ytelse.

Av prinsipp betaler jeg ikke 10 k for en såpeglatt glass telefon som du må pakke inn til det ugjenkjennelige for å bruke...

Lenke til kommentar

Det tror jeg ikke.

 

Har aldri hørt noen som ønsker glass på baksiden, men har hørt en lang rekke som stiller spørsmålstegn med det. For meg og mange andre er det avskrekkende å kjøpe en så dyr telefon med glass på hjørnene og baksiden uten en eneste formidlende egenskap. Premium? Metall føles premium. Glass og hard plast klarer jeg ikke å kjenne forskjell på. Z2'ens bakside i hvitt glass så og føltes ut som billig pleksiglass og min LG Optimus 4X hadde gummibelegg bak og den føltes mye mer premium enn glasset på Motorolaen.

 

Jeg tror at "glass er premium" er en tanke hos produsentene, ikke hos kjøperne.

 

No statistics to back up my opinion, which is just that, an opinion.

Se på tester. Med en gang det er plast så er det kritikk. Billige mobiler med metall og glass for mye skryt for dette. Så da bytter produsenter ut andre materialer med aluminium og glass da. Kanskje ikke brukere faktisk vil dette, men de som skriver tester vil stort sett dette.

 

Glass på baksiden er jo for trådløs lading. Kan ikke bruke metall, kritikk for å bruke plast, så da blir det glass.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...