Gå til innhold

[Løst] Hodetelefoner m/mic til spill, serier og musikk. 2000krish


Anbefalte innlegg

Begynner å bli litt lei av bordmic og kunne tenkt meg et nytt headset med mikrofon.

 

Blir helt forvirret over alt som finnes av hodetelefoner på markedet, og synest det var vanskelig å finne noe som passer.

 

Pris ca 2000kr

Spill

Film/serier

Musikk (mest son bakgrunnsstøy når jeg jobber/spiller)

Er glad i bass

Må ha en god/grei mic

 

Bruker pr dags dato Bose SoundLink 2, og Bose QC 35 II.

 

Om noen har tips til merker/modeller jeg kan se nærmere på, så hadde det vært supert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Integrert mikrofon:

Sennheiser Game One/Zero er vanligvis no-brainer i prissegmentet. God mic og lyd, men ikke noe særlig med bass (bra for spill, dumt for viss musikk). Snedig funksjon med at mic mutes i oppreist stilling.

 

Beyerdynamic MMX 300. 

Mulig HyperX har noen som dekker behovene. Under halvparten av budsjett. Er i alle fall svært behagelige, og dekker behovene til proffspillere som sitter 14 timer foran skjermen. 

Ellers vil anbefalinger ofte være vanlige hodetelefoner kombinert med modmic. Hvis du vil gå ørlite mer i dybden finnes det utallige forum dedikert til hodetelefoner. For eksempel:

Reddit.com/r/headphones

Reddit.com/r/Headphoneadvice

Reddit.com/r/Audiophile

Head-fi.org hvor det som oftest kun blir diskutert hodetelefoner uten mic (DT770, HD598 og Fidelio X2 er gjengangere til ditt behov).
 

Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT770 er den mest populære lukket hodetelefonen for spilling jeg ser på r/Headphones, Head-Fi, mange andre audioforumer. Skal visstnok ha et relativt stort og presist lydbilde.

Du kan feste på en Antlion ModMic eller Massdrop Minimic. Eller en Sony ECMCS3 hvis du ikke vil ha en mikrofon i trynet.

Endret av Tacanacy
Lenke til kommentar

Beyerdynamic DT770 80 ohm + modmic er det mange som synes er en meget god kombo.

Det er en vinnerkombo, om man vil ha lukka hodetelefoner :) Perfekt for å holde borte mas, mens man gamer :D

 

Selv bruker jeg modmic som er stripset fast til der kabelen går inn på Focal Elear hodetelefonene mine.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...