Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av PC!


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Sitter å vurderer å oppgradere PCen min, føler det er på tide da jeg ser at grafikkortet og kanskje prosessor begynner å bli litt utdatert. Tenkte jeg kunne høre fra folk med litt bedre peiling enn meg her. Jeg skal i utgangspunktet bare game WoW, spiller også andre spill som Rocket League og Fortnite og litt sånn, men tenker dette er spill som krever mindre enn WoW. 

 

 

Jeg har per dags dato et GTX 770 grafikkort, 16gb ram og en i7-4790 @ 3.60GHz prosessor. 

 

 

Mitt budsjett er vel på 6-7k, så om noen har noen forslag til hvordan jeg kan få en grei og merkbar oppdatering til den prisen setter jeg pris på om dere hjelper meg litt :) 

 

Må jeg evt. kjøpe nytt hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe ny prosessor, må du også skifte hovedkort og minne, så da bruker du fort meste om ikke alt av budsjettet på det.

 

Prosessoren din tilsvarer nyere i5 eller R5, så det vil være mer en fornying enn oppgradering uansett. Har du en 4790K, så kan du overklokke hvis du ikke allerede har gjort det.

 

Så nytt skjermkort og evt en SSD er det som gir mest mening å oppgradere her.

 

Til WoW, Fortnite og Rocket League, så trenger du ikke det dyreste skjermkortet, men noe tilsvarende RX570/580 eller GTX1060 3GB/6GB, eller slå på stortromma og kjøp GTX1070Ti som Betroz nevner, men det blir vel litt "overkill" :)

 

Komplett har hatt salg på RX570 og RX580 i det siste, men de har vel tømt lagrene nå. Såvidt jeg ser så har de bare RX570 igjen, f.eks denne her:

 

https://www.komplett.no/product/980766/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/asus-radeon-rx-570-4gb-expedition#

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...