Gå til innhold

Redigering av hvert korte videoklipp


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg tar mange småfilmer av barna, og ser etter et redigeringsprogram for å typisk gjøre video lysere/mørkere, justere fargebalanse og klippe til starten og slutten. Men jeg ønsker å gjøre dette for hvert klipp, og beholde redigerte filmer som mange enkeltklipp, og ikke slå alle sammen til en stor film. Har til nå brukt premiere elements for å slå sammen klipp til filmer, men ser at jeg ikke har tid/ork til å gjøre dette ordentlig for alle klipp. Ved premiere elements må jeg eventuelt lage et prosjekt per klipp for å redigere og eksportere disse enkeltvis, og det er en kronglete arbeidsprosess..

 

Noen som har noen tips til programmer som gjør dette på en enklere måte? Og at jeg fortsatt klarer holde oversikt over original vs redigerte og beholder kvaliteten på klippene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve Avidemux, da slipper du å betale óg.

 

Hva angår opprinnelig bildekvalitet, så må du bare beholde de opprinnelige klippene for alle fargejusteringer krever omkoding av videoen, dvs du mister litt informasjon hver gang du omkoder (enkoding).

 

Når det er sagt - om du velger å lagre videoene som mp4/x264 så kan du redusere filstørrelsen betydelig (men ta vare på originalene).

 

Jeg har ikke prøvd Adobe sitt program, så du må nesten bare teste for å avgjøre om det funker eller ikke.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...