Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Pga ymse handikap og det at 4g telia er beste operatør for meg hjemme, på sykehuset og på ipadden mens telenor er greia atti fjellet.

Går jeg med to mobiler i fjellet, en med chess og en med djuice sim

 

 

Kjøpte meg Galaxy S9 Pluss i helga med «dual sim - greie»

 

Selgerne på telia og talkmore insisterer på at jeg kan ha begge simkorta aktiv i min nye s9+

 

Men men hvordan funke det i praksis?

 

Står der med blåfrosse fingre og skal bytte til noe s0m har dekning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Putt inn sim-kortene så finner du ut av det.

Det som er kjekt er at du kan viderekoble automatisk ved manglende dekning hos den ene leverandøren til den andre, og motsatt. På den måten vil du aldri gå glipp av innkomne telefonsamtaler om et av abonnementene har dekning.

Når du skal ringe med blåfrosne fingre må du velger du sim1 eller sim2 med ett tastetrykk - veldig enkelt! Altså et ekstra trykk. Ellers kan du sette den opp til å alltid bruke det ene sim-kortet til samtaler og det andre til datatrafikk.

Lenke til kommentar

Jeg testet dette på en Samsung S9+ for noen uker siden og det fungerte helt topp slik Nidar2 beskriver, skulle ønske iPhone X'en min og Samsung S8'en fra jobben også hadde støtte for dual sim.

 

Da hadde jeg brukt ChiliMobil sitt "fri data" til surfing og et rimelig abonnement med Telenor-dekning til ringing, sms og mms da Telenor jevnt over leverer bedre dekning der jeg oppholder meg pluss de har støtter 4G Tale og Wifi Tale.

Lenke til kommentar

Nei.

 

En kan ha to sim i den ja, det funke bra.'

 

Men IKKe to sim og et minnekort. Det går ikke. Det var jo hele forutsetningen.

 

Da blir det enten retur av S9+ eller plan B, som jeg vil slite med.

Hvorfor spurte du ikke om det i utgangspunktet da?

 

Det går forøvrig fint om du ikke har fått siste oppdatering enda, krever bare en lighter og litt superlim, kjører Dual-SIM og microSD på min atm.

Lenke til kommentar

Lighter og lim på en skjør mobil ??

Ikke på mobilen selvsagt, du tar ett SIM-kort, holder det litt over flammen på en lighter, fjerner all den overflødige plastikken, limer SIM-kortet på microSD kortet også har du SIM2 i den vanlige slotten.

 

post-266150-0-35826300-1531318045_thumb.jpg post-266150-0-30754600-1531318052_thumb.jpg

 

 

Edit; De har forresten slått av muligheten for denne "hacken" i siste versjon, så ikke oppdater telefonen din.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...