Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Reklamasjon ved høydeforskjell i gerikter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en uoverenstemmelse i forbindelse med en reklamasjon av min selveier leilighet (bygget i 2017) og ønsker gjerne hjelp eller tips i forbindelse med denne saken.

 

Det er en høydeforskjell på 1,1 cm på geriktene mellom dør og vindu (se bilder) i vår stue.
Dette ble lagt merke til og notert ned på før-befaringen, overtagelsen og et års befaringen.

Høydeforskjellen er lett å legge merke til (mulig det ikke ser slik ut på bilder) og tilsvarende leiligheter (under og over) har ikke samme feil med geriktene.

 

Jeg fikk først beskjed om at de ikke kunne utbedre denne feilen og at det var innenfor toleransekravet på 15 mm i henhold til TEK10 og NS3420. Jeg godtok ikke dette kravet og ønsket å involvere en takstmann til å se på høydeforskjellene. Dette ville ikke utbygger og ønsket å kompensere 5.000 NOK for feilen ved at jeg godtok dette på kort frist. Jeg avslo dette da jeg anså det som et dårlig tilbud fra utbygger.

 

Etter etårsbefaringen nå så har utbygger igjen valgt å avvise reklamasjonen.

Burde jeg kontakte takstmann/advokat i dette tilfellet?

Takker og bukker for tilbakemeldinger

Ha en riktig god sommer! smile.png

post-313621-0-29154600-1530823105_thumb.jpg

post-313621-0-63251500-1530823114_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dårlig håndverk. Det er vinduet som er montert for høyt her og det fremkommer først når gerikter er montert.  

 

Jeg hadde ikke akseptert slikt.

 

Forøvrig fryktelig dårlig/stygg overgang mellom tak og vegg også. Ser ut som hastverksarbeid. Er det hobbymalere som har vært på ferde?

 

Og, ser jeg antydning til en sprekk i veggen over vinduet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...