Gå til innhold

Uforventet regning fra Chili Mobil.


Anbefalte innlegg

I slutten av april kjøpte jeg meg et kontantkort hos Chili Mobil pga et tlf nummer.

 

Noen minutter etter betaling, porterte jeg dette over til Telenor.

 

Uten at jeg har gjort noe mer etter dette, så dukket det plutselig opp en regning fra Chili mobil i innboksen min  i idag

 

 

Betales til:

CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim    

Konto: 6402.05.29707

Beløp: 425,24 NOK

Forfallsdato: 16.07.2018

 

 

Jeg har jo ikke nummeret hos dem, så får ikke logget inn på "min side". Sendte dem en e-post, men etter hva jeg har lest på forumet her så kan det fort ta noe tid før de svarer.

 

Ingen som vet hva dette kan dreie seg om? Er det muligens noe skjulte greier i vilkårene angående utportering av nummere? :D

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også fått regning fra CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim.

Riktignok første måned på 1 TB pakken.

Jeg vet ikke om de har gjort en feil her, eller det er en kostnad å bryte avtalen.

Det er vanlig at mobilselskaper tar betalt for hele måneden, men dersom du brøt avtalen før du ble portert så høres det ut som du har blitt feilfakturert.

Lenke til kommentar

I slutten av april kjøpte jeg meg et kontantkort hos Chili Mobil pga et tlf nummer.

 

Noen minutter etter betaling, porterte jeg dette over til Telenor.

 

Uten at jeg har gjort noe mer etter dette, så dukket det plutselig opp en regning fra Chili mobil i innboksen min  i idag

 

 

Betales til:

CHILI MOBIL AS/ Svea Finans, Postboks 2220 Sentrum, 7412 Trondheim    

Konto: 6402.05.29707

Beløp: 425,24 NOK

Forfallsdato: 16.07.2018

 

 

Jeg har jo ikke nummeret hos dem, så får ikke logget inn på "min side". Sendte dem en e-post, men etter hva jeg har lest på forumet her så kan det fort ta noe tid før de svarer.

 

Ingen som vet hva dette kan dreie seg om? Er det muligens noe skjulte greier i vilkårene angående utportering av nummere? :D

Fikk fakturert hele april uten å motta SIM-kort før slutten av mnd. Sendte mail til chili mobil. De kontakte Svea finans og jeg slapp å betale for hele mnd

Lenke til kommentar

Jeg ville kontaktet dem dersom dere har fått faktura før nummeret ble portert inn til ChiliMobil, det hørtes ut som en feilfakturering i så fall.

Som jeg skrev i førstepost, ble det kjøpt et kontaktkort fra Chili som ble portert over til Telenor like etter. ingen abonnement.

 

Kan du poste bilde av faktura?

Har den ikke.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i førstepost, ble det kjøpt et kontaktkort fra Chili som ble portert over til Telenor like etter. ingen abonnement.

 

Har den ikke.

trodde du hadde  chili  fri data  som  du sa  her  og derfor fått regning  på  denne ?

Merko., den 04 Jul 2018 - 16:54, sa:

Jeg kan fint få til dette.

Skulle jeg eksempelvis ta en sikkerhetskopi av telefonen min før den skulle inn på service så måtte jeg jo ha lastet opp en god del data.

200GB over 2 dager gjør absolutt ikke noe særlig "press" på nettet. Skulle det ha vært et problem kunne de har strupet trafikken noe.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1814665&p=24503540

Endret av holabaloo
Lenke til kommentar

Er det ikke nr på simkortet eller pakken det kom i?

Joda helt sikkert, men jeg må jo uansett sette SIM-kortet i telefonen. regner med jeg får en kode med passord til "min side" på SMS.

 

Gidder ikke pakke opp alle disse SIM-kortene til jeg finner riktig  :tease:

1kYsDpT.png

 

 

trodde du hadde  chili  fri data  som  du sa  her  og derfor fått regning  på  denne ?

 

Nei, har vel aldri sagt noen plass at jeg hadde fri data abonnement hos Chili mobil.

 

hekomo på forumet her som påsto at det var klin umulig å bruke 2-300 GB på 3 dager uten at det var grovt misbruk.

Lenke til kommentar

Fant SIM-kortet, slik at jeg fikk opprettet bruker på "Min Side" hos Chilimobil.

 

Når jeg fikk logget meg inn så kom dette etter 3 sekunder.

xkQA2kA.png

 

Etter litt frem og tilbake, kom jeg til "faktura"-siden.

 

Til min store (egentlig ikke) overraskelse, så har de fakturert meg for "Fri data".

DqolJ6p.png

 

Måtte gå tilbake til e-posten min for å dobbeltsjekke at det ikke var jeg som blingset når jeg bestilte:

 

RraUElY.png

 

Er vi ikke enige om at Chilimobil har gjort en feil her?

 

Kort oppsumert. Kjøpte kontatkort hos Chilimobil, 5 minutter etter porterte jeg nummeret over til Telenor. ca 3-4 måneder etter dukker denne regningen i postkassa.

 

Edit: Liker at de fakturerer meg for perioden 20180629-20180731 når jeg porterte ut i April..

 

Edit2: Ringte Kundesenter som besvarer fakturaspørsmål (Svea Finans). De kunne naturlignok ikke si så mye da de kun fikk infoen fra Chilimobil.

De skulle i alle fall sjekke opp i det så får vi se hva de kommer frem til :) 

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...