Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i bios etter oppdatering


Anbefalte innlegg

La inn nyeste bios på mitt Asus Prime x370-Pro, og fikk ingen feilmeldinger når jeg oppdaterte. Kom inn i bios ved første restart, men nå får jeg bare grå skjerm hver gang jeg trykker del/f2.

 

Maskinen starter uten noe problem, og jeg får til å komme inn i bootmeny og windows. Men forferdelig irriterende å ikke kunne justere noe i bios.

 

Det fungerer fint å resette bios med jumpers/batteri, men det blir ingen forandring.

 

Har prøvd å starte freedos for å tvinge gjennom en ny oppdatering av bios, men denne blir stuck på loading.

 

Har ikke den bios-oppdateringsknappen på hovedkortet som oppdaterer direkte fra minnepenn.

 

Har også prøvd alle skjermutgangene på grafikkortet. 

Noe tips til hva som er mulig å gjøre her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten disk får jeg bare beskjed om at maskinen ikke finner OS. 

Jeg får opp skjermbildet med "trykk f2 / del for bios", men trykker jeg del eller f2 så blir det bare grå skjerm.

 

Resetter jeg bios får jeg opp den "trykk f1 for å konfigurere" men også her stopper det på grå skjerm

Endret av asdffdsa
Lenke til kommentar

Virker merkelig nok som GPU greie fremfor en BIOS greie, jeg ville faktisk testet et annet skjermkort bare for å eleminere at det kan være årsaken, selv om det skulle være noe merkelig at det oppstå rett etter BIOS oppdatering...

 

Har du dedikert skjermkort og bruker dens HDMI utgang eller bruker du hovedkortes HDMI utgang?

 

EDIT:

Om du har dedikert skjermkort, så er det mulig du må bruke hovedkortets HDMI utgang og installere nye drivere, for å så restarte maskinen :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Får ikke brukt skjermutgang på hovedkortet da jeg har ryzen 1700. Har et annet skjermkort liggende, så kan prøve det. 

 

Fikk bios-bilde rett etter oppdateringen, samt at det fungerte fint før oppdateringen.

 

Har to skjermer med hhv 1440p og 1080p, men ingen av de viser bilde. 

Lenke til kommentar

Prøver AI Suite nå.

 

 

Eller han kan flashe tilbake den gamle.

 

Uansett så støtter hovedkortet BIOS-flashing direkte fra DVD eller USB uten å måtte innom BIOS.

 

Trodde dette kun var for ROG-kortene? Jeg har ihvertfall ikke den flashback-knappen på hovedkortet og det skjer ingenting dersom jeg booter med en usb-stick som inneholder biosfil som jeg har renamet med den rename toolen for denne funksjonen

Lenke til kommentar

Lasta ned manual på sidene til Asus hvor det stod at man kunne boote fra den medfølgende DVD-en, eller en minnebrikke med BIOS-fil. Det stod at man måtte rename BIOS-fila men det stod ikke hva man måtte rename den til.

 

Har lagt inn freedos på USB-stick og renamet biosfila, men her loader bare bupdater.exe i evig tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...