Gå til innhold

SAMLETEST: Rimelige elsykler 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den som følger litt med, kan skaffe se gode elsykler med krankmotor til en ok pris. XXL kjører sine kampanjer, og denne uka har de en White med Shimanos kraftigste motor til under 18.000.- Med flere års erfaring med elsykkel er det min mening at man bør velge motor og batteri fra kjente produsenter som Bosch, Shimano, Yamaha, Impulse eller Brose. Hvis alternativet er buss eller bil er den raskt spart inn. Og med gode komponenter vil den vare lenge.

Lenke til kommentar

Den som følger litt med, kan skaffe se gode elsykler med krankmotor til en ok pris. XXL kjører sine kampanjer, og denne uka har de en White med Shimanos kraftigste motor til under 18.000.- Med flere års erfaring med elsykkel er det min mening at man bør velge motor og batteri fra kjente produsenter som Bosch, Shimano, Yamaha, Impulse eller Brose. Hvis alternativet er buss eller bil er den raskt spart inn. Og med gode komponenter vil den vare lenge.

 

Ingen av de du nevner er produsenter med egne fabrikker. De er merkeforhandlere som får det meste av utstyret produsert på; ja nettopp, fabrikker i Østen.

Lenke til kommentar

 

Ja jeg syntes det er rart at det er lovlig å selge sykler som ikke har påbudt utstyr som lys osv ??

 

Er det virkelig påbudt med lys på sykkel?

Her i nordnorge er det lyst ute både dag og natt de få månedene man kan bruke en sykkel, så lite bruk for lys da.

Vel etter mørkets frambrudd så er dette påbudt ja, så er dette bare "dagslys" sykler? en sykkel skal kunne brukes lovlig til alle døgnets tider slik som "alt" annet som ferdes på vegen av ulike kjøretøy i Norge er, men du må kverulere du skjønte sikkert hva som menes eller så er det "tett" oppi toppen !! Det er vel påbudt med lys til alle døgnets tider i hele landet Nordnorge og Finnmark er vel ikke fritatt pga midnattsola lol!

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

Er det virkelig påbudt med lys på sykkel?

Her i nordnorge er det lyst ute både dag og natt de få månedene man kan bruke en sykkel, så lite bruk for lys da.

Lys er bare påbudt i mørke, men refleks bak og på pedalene er alltid påbudt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ja jeg syntes det er rart at det er lovlig å selge sykler som ikke har påbudt utstyr som lys osv ??

 

Er det virkelig påbudt med lys på sykkel?

Her i nordnorge er det lyst ute både dag og natt de få månedene man kan bruke en sykkel, så lite bruk for lys da.

Vel etter mørkets frambrudd så er dette påbudt ja, så er dette bare "dagslys" sykler? en sykkel skal kunne brukes lovlig til alle døgnets tider slik som "alt" annet som ferdes på vegen av ulike kjøretøy i Norge er, men du må kverulere du skjønte sikkert hva som menes eller så er det "tett" oppi toppen !! Det er vel påbudt med lys til alle døgnets tider i hele landet Nordnorge og Finnmark er vel ikke fritatt pga midnattsola lol!

Det er kun påbudt med lys på sykkelen når det er mørkt eller dårlig sikt, så om du bor i Nord-Norge og kun sykler på sommeren så er det ikke påbudt.

Den nedlatende holdningen din var vel også unødvendig?

Lenke til kommentar

Det er kun påbudt med lys på sykkelen når det er mørkt eller dårlig sikt, så om du bor i Nord-Norge og kun sykler på sommeren så er det ikke påbudt.

Den nedlatende holdningen din var vel også unødvendig?

Var det nedlatende holdning? Jeg var jo bare nysjerrig på om jeg drev å syklet ulovelig uten lys.

Lenke til kommentar

 

Det er kun påbudt med lys på sykkelen når det er mørkt eller dårlig sikt, så om du bor i Nord-Norge og kun sykler på sommeren så er det ikke påbudt.

Den nedlatende holdningen din var vel også unødvendig?

Var det nedlatende holdning? Jeg var jo bare nysjerrig på om jeg drev å syklet ulovelig uten lys.

Det var ikke rettet mot deg, men mot det første svaret du fikk som anklaget deg for å være enten kverulerende eller dum for at du i det hele tatt spurte om det. Beklager om du misforstod, du kom med et godt spørsmål og farnol kom med et godt svar, mens svaret fra Tåka der han avsluttet med "Tror du ikke loven gjelder på grunn av midnattsol? lol" var nedlatende i tillegg til at det var feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Jeg fikk nettopp 2019-utgaven av Momas Randoplh (Jason nå) hjem via posten. Måtte bruke litt tid på å sette den sammen, men gikk greit. Men når jeg prøvde den ute - lagde motoren nokså høy durelyd. Husker testpanelet om de opplevde noe av det samme med Randolph?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...