Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper nå at vi får 3080Ti før launch av CP2077 i april 2020. Det spørs og skal holde hardt men har vel skjedd før?Videre spekuleres det i forskjellige media at man vil få høy ytelsesøkning i RT men ~20% på generell ytelsesøkning.

EDIT:
Hvis vi ikke får noe 3080Ti før CP2077 får dere si fra om dere har noen 2080Ti til overs for salg ?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (15 minutter siden):

Håper nå at vi får 3080Ti før launch av CP2077 i april 2020

Etter de ryktene jeg har sett, så blir "3080" lansert i Juni neste år, og Ti utgaven noe senere, men kan også hende de blir lansert samtidig. Var jeg deg ville jeg vel ha beholdt 1080Ti kortet en stund til. Om du må senke noen settings i Cyberpunk så er vel ikke det noen krise.

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (På 5.12.2019 den 13.01):

Håper bare de ikke "optimaliserer" de øverste innstillingene av RT på bekostning av bildekvalitet.

Shadow of the Tomb Raider sin "Ultra"-innstilling for RT er en vits, skygger på avstand blir ofte firkantet.

Helt enig.

SOTTR har elendig raytracing. Men Metro Exodus har nok derimot den beste implementeringen av raytracing til nå, altså raytraced global illumination. Ser ut som Cyberpunk 2077 også får dette. Hvertfall om man ser på screenshotsene i linken nedenfor. På bilde nummer 6 er skyggene skarpe istedenfor myke til tross for area lighting i rommet (stor lyskilde i taket). Så da er det hvertfall ikke raytraced shadows. Refleksjoner fra andre screenshots ser ut som screen space refleksjoner, så da er det antageligvis ikke raytraced reflections. Det som gjenstår da er RT Caustics og RT GI. Caustics vil antageligvis ikke ha noe å gjøre i CP da jeg ikke har sett noen særlige scener rundt vann enda. Så alt peker på raytraced GI, altså den raytracingen som virkelig gir utslag på grafikken. Men dette er også den vanskeligste å implementere, så er nok derfor det kun er Metro som har GI til nå.

https://www.guru3d.com/news-story/cyberpunk-2077-pc-version-with-raytracingfirst-screenshots.html

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, da måtte jeg ha noe bilde på monitoren i maskinen, tar en ny runde på åpent kjøp (lenge siden nå). Prøver 1660 Super for å se. Regnet ikke med at det var så supert i raytracing, men morro å sjekke hva det er godt for.

Duppet nedi 5 FPS, men landet på 7-tallet i FPS

Score 1526 i Port Royal,

7,07 FPS

:p

Det var ikke like bra på Time Spy som det var i Firestrike. Litt vel mye hakking i Time Spy. Noe hakking i Fire Strike, men overraskende smooth nok i Fire Strike da, til å være et budsjettaktig liknende kort:

 

Firestrike_19des2019__GTX-1660-Super.JPG

Endret av G
Lenke til kommentar
On 12/5/2019 at 10:30 AM, Theo343 said:

Håper nå at vi får 3080Ti før launch av CP2077 i april 2020. Det spørs og skal holde hardt men har vel skjedd før?Videre spekuleres det i forskjellige media at man vil få høy ytelsesøkning i RT men ~20% på generell ytelsesøkning.

Sommern er et bra stalltips ja! :)

Det kommer to arkitekturer, en rettet mot compute, denne blir vist frem først i mars, og den mot grafikk litt senere. Hvis tipsene stemmer så blir ytelseshoppet ganske brukbart denne gangen. RT kommer til å få en ekstra stor forbedring, da det viktigste i denne generasjonen av kort var å få funksjonaliteten på plass og spillutviklere i gang med å implementere. Det skader heller ikke at begge konsollene kommer med støtte for RT også... :)

Selv om dette er Nvidia-tråden så er det nok verdt å nevne at AMD også har spennende ting på gang, men først i andre halvdel av 2020. Intel har på GPU-siden som på CPU-siden trøbbel, og blir ikke noe snacks for oss gamere derfra i 2020...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir spennende å se hvem som gjør det best i 2020. Det blir muligens litt vanskelig å velge, dersom begge aktørene AMD og Nvidia virkelig legger seg i selene. Nå har jo AMD småraslet litt med sabelen uten å ta det helt ut annet enn på server CPU, og da tør vel neppe Nvidia å holde helt igjen ved neste slipp med sine GPU-er?

Endret av G
Lenke til kommentar

Krysser fingrene for et hopp mer ala Maxwell->Pascal med 60-100% ytelse serie for serie istedet for Pascal->Turing med 30-60%, spesielt på bærbare hvor Turing generelt bare gir 10-20% mer enn Pascal. Synes Turing på bærbare har vært en svært dårlig oppgradering. På bærbare var hoppet fra Mawell til Pascal enda større enn for desktop, ofte over dobbel ytelse serie for serie. Hadde vært bra om Nvidia kunne gjenta det :)

Lenke til kommentar
On 12/5/2019 at 1:01 PM, N o r e n g said:

Håper bare de ikke "optimaliserer" de øverste innstillingene av RT på bekostning av bildekvalitet.

Shadow of the Tomb Raider sin "Ultra"-innstilling for RT er en vits, skygger på avstand blir ofte firkantet.

Nvidia fikk vel den PRen de hadde betalt for for å selge RT. Tror ikke dette var noe som hadde mye drive hos utviklerene. RT kommer nok til å ta temmelig lang tid før det tar av slik Nvidia håpet. Første steget er uansett tatt, så blir interessant å følge med videre hvilken vei dette går og om konsollene kommer til å dra dette videre.

Lenke til kommentar
vidor skrev (2 timer siden):

Nvidia fikk vel den PRen de hadde betalt for for å selge RT. Tror ikke dette var noe som hadde mye drive hos utviklerene. RT kommer nok til å ta temmelig lang tid før det tar av slik Nvidia håpet. Første steget er uansett tatt, så blir interessant å følge med videre hvilken vei dette går og om konsollene kommer til å dra dette videre.

Det hadde ikke kostet Eidos Montreal noen ting å la Ultra bruke flere stråler per piksel enn nåværende verdi, den eneste grunnen til at "Ultra" ikke bruker flere stråler er for å tilfredsstille tullingene som mener de har en rett til å kjøre alle spill på maksimale innstillinger bare fordi de har det kraftigste grafikkortet på markedet

 

Lenke til kommentar
On 12/22/2019 at 11:24 AM, vidor said:

Nvidia fikk vel den PRen de hadde betalt for for å selge RT. Tror ikke dette var noe som hadde mye drive hos utviklerene. RT kommer nok til å ta temmelig lang tid før det tar av slik Nvidia håpet. Første steget er uansett tatt, så blir interessant å følge med videre hvilken vei dette går og om konsollene kommer til å dra dette videre.

Nvidia har fått akuratt hva de ønsket ut av RT.

Samtlige nye spillmotorer støtter RT, begge neste generasjons konsoller kommer til å få hardware for å akselerere RT, det blir rett og slett en bred adapsjon i hele industrien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Here we go again : Graphics cards could become even more expensive in 2020 :
https://www.guru3d.com/news-story/graphics-cards-could-become-even-more-expensive-in-2020.html

At "3080Ti" kan koste opp mot 20K er ikke helt urealistisk allikevel da...eller iallefall over 15K kroner. Ser ut som mitt 2080Ti skal få leve leeeenge (og det var mer enn dyrt nok til 12790 kr).

Skjer det så blir 1080Ti mitt siste grafikkort og heretter blir spill kjørt på PS5 og XBSX.

Andre rykter har sagt at 3080Ti skal bli ca. 100USD billigere enn 2080Ti. Jeg holder en knapp på det men om etterspørsel på GDDR6 kødder til hele greia så blir det nada 3080Ti på meg :).

1080Ti er så langt det beste kjøpet jeg har gjort og et dyrt 3080Ti vil bare holde bruktprisen oppe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...