Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har råd til å kjøpe Nvidia. Bare gidder ikke. Ansvar lizm.

 

For min del så orker jeg ikke WW1/WW2 settings. BF3 og 4 har vært absolutt favoritter. Sitter på gjerdet med mine 1080Ti enn så lenge :) Når det er sagt så ser BF V bra ut  :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med de fleste har sett denne allerede, men noen har kanskje ikke gjort det. 

 

http://www.codercorner.com/blog/?p=2013

 

Svar på en del av de negative tingene som det florerer av rundt om. 

 

EDIT: Hoved argumentet her burde vell være hva prioriteringene skal være. 

 

Skal vi pushe FPS og 8K? Er ikke det like "ubrukelig" nå som folk argumenterer for at RT er, når ingen har 8K skjermer? Eller skal vi starte revolusjonen rundt Raytracing, og starte en ny linje der det på sikt tar over for rastorization? Rastorization er rimelig nærme å ha nådd sitt ytterpunkt for hva man faktisk kan "fake" innenfor 3D. 

 

En hybrid løsning som dette kan rett og slett være noe som "måtte" komme, rett og slett pga AMD og Intel faktisk er såpass nærme de også. De har tross alt jobbet sammen siden 2013 for å lage en standard rundt Raytracing - DXR. Da ville det rett og slett vært dumt av nVidia å ikke ta dette forspranget på 1 eller 2 år, når de først klarte å nå et punkt rundt 60 FPS i 4K, som jo faktisk er et helt naturlig mål å nå.  

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Så ting vi vet nå når Raytracing er på. 

Tomb Raider = 1080p 60FPS med RT.
Battlefield     = 1080p 60FPS med RT.
Metro           = 1080p 60FPS med RT.

​Så plutslig er 1080p det shit igjen? Haha, det er vel ingen som spiller i det lenger her inne? Det var ikke det før 20xx serien kom hvertfall i gamle tråder. Spiller du i 1080p på en 4K skjerm ser det ut som du spiller i 720p. GPU`ene er tydligvis ikke klare for dette enda, og kunne fint ventet til neste generasjon med RT. Men fint det går ann ta det av/på i det minste. Ingen tvil at dette blir fremtiden, og kommer garantert på konsoller etterhvert.  Det blir ikke noe annet enn en kul feature denne generasjonen desverre.

2080TI blir et bra kort og blir nok det beste veldig lenge, og må ha et selv siden AMD ikke henger med der lenger. Men liker ikke at alt fokus er/var på RT på lanseringen. Det er vel det folk er misfornøyd med at all fokus var på det, og en noe stiv pris, ikke minst at reviews er så forbanna langt unna =p 

hjWVVrLl.jpg

 

Endret av -=HellBound=-
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så ting vi vet nå når Raytracing er på. 

 

Tomb Raider = 1080p 60FPS med RT.

Battlefield     = 1080p 60FPS med RT.

Metro           = 1080p 60FPS med RT.

 

​Så plutslig er 1080p det shit igjen? Haha, det er vel ingen som spiller i det lenger her inne? Det var ikke det før 20xx serien kom hvertfall i gamle tråder. Spiller du i 1080p på en 4K skjerm ser det ut som du spiller i 720p. GPU`ene er tydligvis ikke klare for dette enda, og kunne fint ventet til neste generasjon med RT. Men fint det går ann ta det av/på i det minste. Ingen tvil at dette blir fremtiden, og kommer garantert på konsoller etterhvert.  Det blir ikke noe annet enn en kul feature denne generasjonen desverre.

 

2080TI blir et bra kort og blir nok det beste veldig lenge, og må ha et selv siden AMD ikke henger med der lenger. Men liker ikke at alt fokus er/var på RT på lanseringen. Det er vel det folk er misfornøyd med at all fokus var på det, og en noe stiv pris, ikke minst at reviews er så forbanna langt unna =p 

Eneste benchmarken vi har er jo den ene "sliden" fra nVidia. Der er stort sett alt over 60 FPS i 4K. 

 

Jeg trur det har lite å si for forskjellene mellom HD og 4K når det gjelder utregnigna av RT. Man spytter ut de samme mengdene Rays uansett, der flaskehalsen blir ventetiden på DLSS sånn kontra tidligere, som jo burde gå fortere til HD kontra 4K dog. 

Lenke til kommentar

Hadde jeg bare hatt en monitor som det er noe poeng i å parre en 2080TI med, så hadde jeg kjøpt jeg også. Morro med noe nytt ... Selv om jeg ikke har noe bruk for det.

 

4K er kult men man må ha ganske diger monitor IMO. Har 4K på laptopen (15,6") og det er ubrukelig. Alt blir så smått at man må skalere 200% + og da fungerer ikke mye av applikasjonene jeg bruker mot jobb. Kjører 1080p på den. D'oh!

 

Edit

20080(TI) hadde kanskje gjort seg mot hoved-TV'n. ? Er jo stor fan av kontroller gaming fra sofaen. Tomb raider serien er veldig bra på dette.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Meh. Har 1440p 144hz skjerm. Så lenge RTX bare kan brukes i 1080p så blir det RTX OFF for min del. Vil heller ha 100+ fps enn RTX. Da blir det å gjenstå å se på tradisjonell ytelse. Enten RTX 2080 eller 1080TI avhengig av ytelse og eventuell ytelse per krone. Ray tracing er framtiden, men ikke aktuelt før det klarer 1440p 60fps minst.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Synes ikke DLSS virket så mye bedre enn TAA. Jensen virket å være temmelig pushy for å få folk til å akseptere at det var bra. Så lenge en klarer å få AA bra så trenger en ikke i så stor grad å pushe oppløsningen for å skjule artifacts i den. Synes TSSAA(8TX) som ID tech 6 bruker er bra uten scaling så lenge det en ikke må ha en høy grad av detaljer, for der vinner helt klart oppløsning.

Lenke til kommentar

Dog man får til 3 og 4way i flere titler fordeom :)

 

F.eks bf1 og gta 5

Da kan det bli aktuelt for å klare 120fps i 1440p hvertfall med rtx på. Jeg er meget spent på hvor mange FPS 2 kort vil klare å dytte ut ? klarer nesten ikke vente til 20.9 ? Endret av gthaman
Lenke til kommentar

Synes ikke DLSS virket så mye bedre enn TAA. Jensen virket å være temmelig pushy for å få folk til å akseptere at det var bra. Så lenge en klarer å få AA bra så trenger en ikke i så stor grad å pushe oppløsningen for å skjule artifacts i den. Synes TSSAA(8TX) som ID tech 6 bruker er bra uten scaling så lenge det en ikke må ha en høy grad av detaljer, for der vinner helt klart oppløsning.

Tror du har misforstått, DLSS får GPU-en til å tegne bildet i lavere oppløsning enn spillet er satt til og bruker kunstig intelligens for å rekonstruere de manglende detaljene. I praksis får du altså en forbedring i ytelse når det aktiveres.

Jo høyere oppløsning, jo færre detaljer per piksel, jo mer kan rekonstrueres med DLSS.

 

De aller fleste har jo ledd av TV-serier der de oppskalerer bilder og får frem flere detaljer på en eller annen måte, men DLSS gjør faktisk dette i praksis!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt i 1600p i snart 10 år nå. Med 4x MSAA bortsett fra de første par årene. Jeg klarer ikke helt være så begeistret for å spille i 4k oppskalert fra 1440p fremover. Hvis det hadde vært masse 5k og 8k spillskjermer på markedet så greit nok, men ser ikke helt bruksområdet for å være ærlig hvis ikke effekten er helt føkkings magisk. Og uansett er nedskalering alltid å foretrekke fremfor oppskalering. 

Lenke til kommentar

Jeg har spilt i 1600p i snart 10 år nå. Med 4x MSAA bortsett fra de første par årene. Jeg klarer ikke helt være så begeistret for å spille i 4k oppskalert fra 1440p fremover. Hvis det hadde vært masse 5k og 8k spillskjermer på markedet så greit nok, men ser ikke helt bruksområdet for å være ærlig hvis ikke effekten er helt føkkings magisk. Og uansett er nedskalering alltid å foretrekke fremfor oppskalering. 

Diminishing returns. 720 til 1080p er ganske stor forskjell. 1440p er også betydelig skarpere. Men 4k er nok litt hardere å svelge. Det vil jo bli mainstream det også, som konsollene nå prøver på. Men når man bare får 4k 30fps er det ikke mye vits. For min del er ikke oppløsningen og hz det absolutt viktigste, det blir selve grafikken som kommer først. God of War på ps4 regnes som et av de vakreste spillene atm. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...