Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

RTX 2070 tror jeg er i min klasse, både når det gjelder spill og hva jeg er villig til å legge på bordet av penger. Når det er sagt var det et enormt sprik i prisene på 2070 serien....gleder meg til en del flere tester

 

Dyreste 2070 eller billigste 2080?

 

Selvfølgelig billigste 2080.  2070 scorer jevnt over likt med GTX 1080 som kom ut i 2016 men koster mer enn der GTX 1080 gjorde i 2016. Hvis du skal kjøpe nå i stedet for å vente anbefaler jeg enten å gå for en brukt GTX 1080 eller å gå opp til RTX 2080.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ergo 18 minutter etter release... Gleder meg til å pakke opp skjermkortet mitt på julaften  :xmas:

Nå veit jeg ikke når du bestilte, men det høres optimistisk nok ut det. Mtp. at dette er minst andre levering av 2080 Ti Trio hos Komplett og første levering da ikke var nok til de som bestilte innenfor de første 20 minuttene (neppe særlig mange) kan jeg se for meg ekstremt lang leveringstid. Skulle ikke forundre meg om det bare kommer 2-3 kort inn til Komplett hver gang, og da vil det jo ta månedsvis å få unna bare forhåndsbestillingene. Får håpe det blir bedre snart.

Lenke til kommentar

Nå veit jeg ikke når du bestilte, men det høres optimistisk nok ut det. Mtp. at dette er minst andre levering av 2080 Ti Trio hos Komplett og første levering da ikke var nok til de som bestilte innenfor de første 20 minuttene (neppe særlig mange) kan jeg se for meg ekstremt lang leveringstid. Skulle ikke forundre meg om det bare kommer 2-3 kort inn til Komplett hver gang, og da vil det jo ta månedsvis å få unna bare forhåndsbestillingene. Får håpe det blir bedre snart.

Jeg bestillte mine 2 trio kl 20.04 :p

 

Fikk dem for ei uke side. 11.10

Lenke til kommentar

Kommet noe info hvordan 2070 presterer mot 1080ti? Er jo en del billigere, men mindre minne blant annet.

 

Litt avhengig av oppløsning, 2070 har jo evig mye høyere minnebåndbredde enn 1080 (den vil trenge det til RTX). Så der 1080 bremses av sin lavere minnebåndbredde overtar 2070 en liten ledelse. Det gjør 2070 ca. 5% raskere, og kanskje litt mer i fremtiden med modnere drivere. Avstanden opp til 1080Ti er altså nesten like stor som den er for 1080...

Lenke til kommentar

Litt avhengig av oppløsning, 2070 har jo evig mye høyere minnebåndbredde enn 1080 (den vil trenge det til RTX). Så der 1080 bremses av sin lavere minnebåndbredde overtar 2070 en liten ledelse. Det gjør 2070 ca. 5% raskere, og kanskje litt mer i fremtiden med modnere drivere. Avstanden opp til 1080Ti er altså nesten like stor som den er for 1080...

Skjønner! Skuffende i forhold til 1070 og 980ti da. Burde klart mer. Har 1080ti nå, men kunne spart penger hvis 2070 presterte like bra jevnt over.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...