Gå til innhold

Prisvurdering


Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer salg av pc'en min da jeg nesten ikke får brukt den. Lagt ut til 14 000 men vil høre litt hva dere tenker om prisen. Kjøpte den for ca. 28 000 i 2017.

 

Speccs er:

 

Kabinett ± Fractal Design Define R5 Blackout W

CPU ± Core i7 7700k 4,2 ghz med NZXT Kraken X52

RAM ± Corsair Dominator 32gb 3200 mhz

HK ± Asus ROG Maximus Hero IX 1151 socket

GPU ± MSI Gaming X GTX 1080

PSU ± Corsair HX850i 850w modulær

SSD ± 2x Samsung EVO 850 500gb (1 tb totalt)

M.2 SSD ± Samsung Evo 960 256gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, verdien er der jo på en måte. Men på finn.no? Greia er at en hvilken som helst annen PC med 7700K, "billig" GTX1080, "billig" HK, og 16GB 3200MHz RAM, kommer til å score nøyaktig likt i benchmarks og spill. Som igjen gjør at man vil kunne finne PC'er med "identiske" spesifikasjoner billigere på finn.no. Jeg mener; den kvalitetsbevisste, leiter han på finn.no i første omgang?

 

Jeg tror 14K er mye å bruke på en brukt maskin for mange, og at folk som kan strekke seg så langt i budsjett ser på nye deler, eller komplette OEM maskiner med liknende spesifikasjoner uansett.

 

Så rent "psykologisk", om det var meg som skulle selge. Bevares, jeg kunne nok testet vannet først med 14K. Men om responsen uteblir, ville jeg nok nappet ut 2x8GB RAM og solgt det som et kit utenom, forutsatt at det står 4x8GB i maskinen. Og det samme med 850 Evo'ene. Man burde lett kunne få en tusenlapp+ for både 16GB RAM, og 2x500GB 850 Evo. Så kan man redusere prisen på selve maskinen ned tilsvarende. 11 - 12K er nok mer "spiselig" for mange...

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene. Den gikk etter 30 min på finn :)

Gratulerer da var du heldig er ikke mange som selger pc til 14 000 kr så raskt på på finn. Jeg vil mene den var litt stiv priset.

Men bra du får solgt, er negativ finn betalingsgaranti ikke finnes. Så mistenker du må ha solgt den til noen du kjenner.

Lenke til kommentar

Gratulerer da var du heldig er ikke mange som selger pc til 14 000 kr så raskt på på finn. Jeg vil mene den var litt stiv priset.

Men bra du får solgt, er negativ finn betalingsgaranti ikke finnes. Så mistenker du må ha solgt den til noen du kjenner.

 

Han selger på perfekt tid, etter skattepenger og feriepenger.

Lenke til kommentar

Enten litt flaks, eller RRhoades som har et godt poeng angående ferie og skattepenger. Tilsvarende maskiner har jeg sett ligge ganske lenge ute. Men også geografi kan ha litt å si. Mange flere potensielle kjøpere i Oslo enn i Ålesund f.eks.

 

Jeg er på jakt etter et par greier, men orker ikke styre med useriøse selgere og betalingsløsninger. Så jeg har bare et søk lagret på lokale salg som jeg får notifikasjoner på. Så det kan jo forklare at man får napp raskt.

 

Men uansett var det en grei maskin, og en grei pris. Så fint å se at det går an å selge på finn innimellom. Som regel er det jo 5 stykker som byr halvparten av ønsket pris for hver 1 som ikke pruter, men som plutselig ikke svarer på meldinger etter at avtale om kjøp/salg er inngått... :(

Lenke til kommentar
Men uansett var det en grei maskin, og en grei pris. Så fint å se at det går an å selge på finn innimellom. Som regel er det jo 5 stykker som byr halvparten av ønsket pris for hver 1 som ikke pruter, men som plutselig ikke svarer på meldinger etter at avtale om kjøp/salg er inngått... :(

Ja er enig folk flest på finn pruter så langt det går er kun når kjøper vet 100% andre vil kjøpe de er villig å gi overpris også hvis de virkelig trenger det og ikke tør å vente litt for å vite prisen kan falle.

Men generielt sett er det ikke ofte folk kjøper og betaler\forskuddsbetaler så raskt. Man er veldig heldig i så fall.

 

Ikke at det er noe dårlig kjøp men ferdig pc er ofte lett å prute på fordi det er risiko å betale så mye penger til uskjente. Så blosser folk om pcen er bygget av komplett eller multicom så man kan ikke regne med å få mere for den da.

 

God mulig enkelte føler seg lurt over prisen er halvert på 1 år og tror de har gjort god kjøp.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere har så mange dårlige erfaringer med finn, jeg kjøper og selger der ukentlig, vel å merke mest barneutstyr, klær og fritidsartikler og har utelukkende positive erfaringer. Jada, noen pruter, det kan jeg også gjøre, men i de tilfellene jeg opplever prisen som fair eller at jeg priser realistisk (i forhold til etterspørsel) selv så er der sjeldent pruting involvert.

 

Jeg er iallefall fornøyd med finn både til kjøp og salg, selv om noen få kanskje er uredelige eller useriøse trenger jo ikke det å farge hele tjenesten.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dere har så mange dårlige erfaringer med finn, jeg kjøper og selger der ukentlig, vel å merke mest barneutstyr, klær og fritidsartikler og har utelukkende positive erfaringer. Jada, noen pruter, det kan jeg også gjøre, men i de tilfellene jeg opplever prisen som fair eller at jeg priser realistisk (i forhold til etterspørsel) selv så er der sjeldent pruting involvert.

 

Jeg er iallefall fornøyd med finn både til kjøp og salg, selv om noen få kanskje er uredelige eller useriøse trenger jo ikke det å farge hele tjenesten.

 

He he, folk som er i markedet for barneutstyr er kanskje oftere voksnere både i år og mentalt? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...