Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kva betaler du hos ditt alarmselskap?


Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne vere greit med ei lita oversikt.

Har du innbruddsalarm, brannalarm som du betaler ein fast avgift for i mnd-en? 
Kor mange komponenter har du? 
Forsøkt å prute på prisen? 

 

Har innbruddsalarm med 2 stk røyk, 9 stk magnet. 

449 i mnden hos Sector alarm. 

Har fått redusert pris med å bruke verisure sitt ord på at "du kan få lavare mnd-pris, det veit vi". 

Endret av kizzykazz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Magnet på alle åpninger, 3 branndetektorer og bevegelsesdetektorer med videooverføring hos Sector alarm til 399,- 

 

God pris der, har du måtte jobbe hardt for den? 

Må legge til at eg har 2 bevegelsesdetektorer + 11 magnet med sjokk på vindu og dører. Før 499, fekk pruta ned 1 bevegelsesensor som eg ikkje ville ha (-20kr mnd) og så ned til 449 etter at Verisure sa eg betalte for mykje. Tok dette rett til Sector som ringte meg og satte ned prisen...

Lenke til kommentar

God pris der, har du måtte jobbe hardt for den? 

Må legge til at eg har 2 bevegelsesdetektorer + 11 magnet med sjokk på vindu og dører. Før 499, fekk pruta ned 1 bevegelsesensor som eg ikkje ville ha (-20kr mnd) og så ned til 449 etter at Verisure sa eg betalte for mykje. Tok dette rett til Sector som ringte meg og satte ned prisen...

Fikk den prisen i 12mnd som et messetilbud. Er vel 449 etter at tilbudet er gått ut. Blir å bytte til en lokal leverandør da, for de har samme pris og dekning.

Lenke til kommentar

Bor i leilighet i 4 etg, så er begrenset med hva jeg trenger, men jeg har magnet på dører, bevegelsesensor\temp i alle rom ol hvor jeg får varsling med en gang.

 

Sector Alarm har jeg ingen tro på da min tidligere nabo fikk utløst alarmen 2 ganger. Begge gangene tok det 30-60min før en fyr fra Sector Alarm tok en kjapp runde rundt huset..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hei igjen, nokon som har erfaring med Homely?
https://www.dn.no/teknologi/bolig/sector-alarm/verisure/utfordrer-boligalarmmarkedet/2-1-556653

 

Sector Alarm satt opp mnd pris fra 349 til 379kr og skylda på lønnsjustering i markedet generelt. Denne var rundt 3% i fjor, men hoppet fra 349 til 379 er 6%. Klaga på dette og fikk satt ned til 349kr igjen, men kun for 1 år.

 

Med homely ser eg for meg å ha nedbetalt (og da eigerskap i tillegg) innen kanskje 2 år, med vekterutrykning - men dette må eg regne på.

 

Andre gode alternativ? Hund, katt og bjørn er eg allergisk mot.. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kunne eg, men samboer vil nok ha vektertjeneste. :-)

Fikk sendt to tilbud fra homely, ett til 7500kr og det andre til 9000kr.

Det dyreste ligner mest på vi har, med bevegelsesensor i staden for kameradetektor som sector har. Men: kamera er på veg til homely også. Yale doorman integrasjon er også på veg ila sommeren.

 

99kr mnd uten vekter, 159kr med vekter. 499kr per utrykning.

 

Årskostnad med vekter (159kr mnd) blir:

1. år: 11 908 kr.

2. år: 1908 kr

3. år: 1908 kr

Sum: 14 724

 

Sector betaler vi 349 (men neste år 379,-) pr mnd, årskostnad blir:

1. år: 4188 kr

2. år: 4548 kr

3. år: 4548 kr

Sum: 13 284kr 

 

Så etter rundt 3 år og x antal mnd er man break even mot sector og vil deretter forhåpentligvis spare penger.

 

Uten vekter (kun alarm til 99kr mnd) så betaler man 12564 kr på 3 år, altså 700kr mindre enn sector.

 

Men dette er uten kamerane eg vil ha (bevegelsedetektor lagt inn som alternativ) og uten yale doorman, så regner med i verste fall 2-3000kr i ekstra førstegangssum.

 

Ja, det er fortsatt dyrt med alarm.. :)

Endret av kizzykazz
Lenke til kommentar

Sist jeg hadde en alarmfyr på døra fikk han beskjed om å finne på noe bedre. Makan til kynisk selger har jeg faktisk aldri vært borti.

 

Bor heldigvis ikke i noe utsatt strøk/by som gjør at jeg ser det nødvendig med alarm. Så lenge innbo- og husforsikring gjelder like fullt uten alarmsystemer klarer jeg meg helt fint uten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...