Gå til innhold

Har hentet inn to milliarder dollar for å få super-elbilen FF 91 ut på veiene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordelen med FF91 er at den i første omgang kan produseres etter en annen lest enn eksempelvis Tesla. Mindre volum, høyere pris, mindre produksjonshelvete, mindre risiko. Men, de tar også en høyere pris enn mange andre, og spørsmålet blir da om de tilfører nok verdi sett opp mot konkurrentene som koster mindre.

Lenke til kommentar

Fordelen med FF91 er at den i første omgang kan produseres etter en annen lest enn eksempelvis Tesla. Mindre volum, høyere pris, mindre produksjonshelvete, mindre risiko. Men, de tar også en høyere pris enn mange andre, og spørsmålet blir da om de tilfører nok verdi sett opp mot konkurrentene som koster mindre.

Tror nok at de som har pengene eller klarer finansieringen så vil nok specs alene close salget. 1050 hk. Smak litt på akkurat det. Tenk deg hvordan 1050 hk gjør at akselerasjonen blir å føles. Og med 1050 hk når stopper den? Er det like mye skyv om du bunner pedalen i 150 km/t?

 

De kunne malt den med rulle og benga, laget dashbord av papp og kledd med dongeri og jeg er sikker på at den voldsomme effekten på kjerra ville sørget for gode salg likevel. Og her det visstnok full pakke. Grei design, god plass og syke mengder pulver.

 

Det eneste som kanskje mangler er vel hengerfeste? ;)

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Personlig så er jeg en familie-far som (som regel) sitter fast i Oslo-køen på Ring 3 i rushtiden Jeg syns det er mye fokus på akslerasjon fra 0-100. 0 til 60 mph (96,5 km/t) på anstendige 2,39 sekunder er såklart fort men har jeg egentlig behov for å komme fra 0-100 på 3 sekunder?

Burde det ikke fokuseres mer på drift-sikkerhet, programvare (hvem som skriver og hvor den kommer fra) m.m. ?

 

Som en kamerat av meg sa: selvom du kjører en Ford Mondeo, eller en Porsche 911 så kommer du ikke noe raskere gjennom køene ut av byene..

Lenke til kommentar

Personlig så er jeg en familie-far som (som regel) sitter fast i Oslo-køen på Ring 3 i rushtiden Jeg syns det er mye fokus på akslerasjon fra 0-100. 0 til 60 mph (96,5 km/t) på anstendige 2,39 sekunder er såklart fort men har jeg egentlig behov for å komme fra 0-100 på 3 sekunder?

Burde det ikke fokuseres mer på drift-sikkerhet, programvare (hvem som skriver og hvor den kommer fra) m.m. ?

 

Som en kamerat av meg sa: selvom du kjører en Ford Mondeo, eller en Porsche 911 så kommer du ikke noe raskere gjennom køene ut av byene..

 

1050HK sier meg egentlig ikke så mye.

0-100km/t for en bil på X kilo og størrelse, sier veldig mye, men fortsatt ikke alt.

 

Ser du virkelig ikke fordelene med god aksellerasjon?

Lenke til kommentar

Bare å pelle ut batteriet :D

 

Må også blokkere vinduene mot både utsyn og innsyn, slik at man ikke kan kommunisere med noen på utsiden. Lyd vil fremdeles være et problem, samt at et slikt kjøretøy vil være ulovlig på veien. Heldigvis.

 

Tror alternativet er en bunkers, noen fot inn i et fjell eller under bakken, bare for å virkelig utelukke all kommunikasjon. Og et kraftig HEPA-filter, for å stoppe kommunikasjon via lukt.

 

;-)

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Personlig så er jeg en familie-far som (som regel) sitter fast i Oslo-køen på Ring 3 i rushtiden Jeg syns det er mye fokus på akslerasjon fra 0-100. 0 til 60 mph (96,5 km/t) på anstendige 2,39 sekunder er såklart fort men har jeg egentlig behov for å komme fra 0-100 på 3 sekunder?

Burde det ikke fokuseres mer på drift-sikkerhet, programvare (hvem som skriver og hvor den kommer fra) m.m. ?

 

Som en kamerat av meg sa: selvom du kjører en Ford Mondeo, eller en Porsche 911 så kommer du ikke noe raskere gjennom køene ut av byene..

 

 

Nei du har nok ikke bruk for det. Det er strengt tatt ingen som har behov for raske biler. Akkurat som din kone ikke har bruk for 36 par sko. Hun kunne klart seg med 2 par. Og vi trenger jo ikke kaffe, hotellfrokost, eller en god flaske vin. Vi kan sove i telt om vi skal utenbys, spise hermetikk og gi blaffen i luksusvarer som kaffe og vin. Og man kan helt sikkert leve et rimelig greit liv uten. Akkurat som du lever helt greit med din Mondeo. 

 

Du koser deg ikke noe særlig bak rattet på Ford'n men den får deg dit du skal. 

 

Jeg ønsker både raske biler, hotellfrokost, god vin og en virkelig god kopp kaffe hver morgen. Har ikke økonomi til alt ennå, men jeg skal nok få det til på sikt. Om jeg bare resignerer og er fornøyd med status quo hvorfor skal jeg da stå opp om morgenen? Vi trenger noe å strekke oss etter. Mondeo gjør jobben her og nå men du har lov å drømme om en real bil du også. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

Tror nok at de som har pengene eller klarer finansieringen så vil nok specs alene close salget. 1050 hk. Smak litt på akkurat det. Tenk deg hvordan 1050 hk gjør at akselerasjonen blir å føles. Og med 1050 hk når stopper den? Er det like mye skyv om du bunner pedalen i 150 km/t?

 

De kunne malt den med rulle og benga, laget dashbord av papp og kledd med dongeri og jeg er sikker på at den voldsomme effekten på kjerra ville sørget for gode salg likevel. Og her det visstnok full pakke. Grei design, god plass og syke mengder pulver.

 

Det eneste som kanskje mangler er vel hengerfeste? ;)

Nå har ikke jeg sakt at den ikke har et marked, om det var det du antydet. ?
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg sakt at den ikke har et marked, om det var det du antydet.

 

Nei nei, jeg bare forsøkte å illustrere at kraft alene ville vært det eneste argumentet de trengte for å selge bilen. Og at de 1050 hk kommer fra el-motorer gjør jo det hele ennå mer spinnvilt. Fult moment direkt. Ingen forbrenningsmotor kan vise til det samme. Og skyvet vil nok være linjært til langt over hastigheter som gir både inndragelse av førerkort og fengselstraff.

 

Tenk å kjøre en slik bil på bane? Hvor en virkelig kan få kjent på skyvet i relativt trygge omgivelser. Andre biler vil nok klare raskere rundetider på "ringen" men 1050 el-hester må føles sykt gøy på de aller fleste baner uansett rundetid.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...