Gå til innhold

Mener Nvidias G-Sync HDR-modul koster kundene over 5000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Om man kunne se vekk fra at g-sync og freesync kun støttes av henholdsvis nvidia og amd, gir en hardware-modul som g-sync nok fordeler til at det kan forsvares i kostnad? På papiret ser jeg ikke så mange fordeler, og jeg liker dårlig det å miste så mange porter som man gjør på g-syncskjermer.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg heller ville ventet på de nye 34" ultrawide med HDR og 200hz som kommer snart.

 

Blir jo det samme problemet dær hvis man skal ha g-sync. Må jo fortsatt ha den FPGA chippen.

Han vil nok ha ultrawide, fordi det er helt konge. Dagen denne 200hz blir tilgjengelig for salg, så bestiller jeg. Billig blir denne heller ikkje ;)

Lenke til kommentar

Om man kunne se vekk fra at g-sync og freesync kun støttes av henholdsvis nvidia og amd, gir en hardware-modul som g-sync nok fordeler til at det kan forsvares i kostnad? På papiret ser jeg ikke så mange fordeler, og jeg liker dårlig det å miste så mange porter som man gjør på g-syncskjermer.

 

Tommelfingerregelen er at mang ganger dollar med ti når man beregner hva ting vil koste i Norge. Noe blir dyrere, noe billigere, en det er ganske riktig i snitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske utrolig hvor kompleks denne relativt enkle funksjonen med synkronisering egentlig gjøres. 3 GB minne i en skjerm ?!? Hva er det i teknologien som krever dette ?

 

Det er vel ikke lenge før noen kommer med en kryptominer som kan kjøre på Gsync HDR modul, evt at man får avansert postprosessering som pixelshaders i skjermen hvis du nøyer deg med 60 Hz.

 

Får vente og se om Nvidia går over til Freesync.. Men så lenge det selger bra så skjer vel ikke det

Ville ikke holdt pusten for det.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Med enkle basiskunnskaper, så vet man at man ikkje kan regne slik til norske kroner. Moms, 5 års reklamasjon etc kommer på toppen i Norge. Dermed har nok artikkelforfatteren mere riktig enn deg ;)

 

Jeg kan vanskelig tenke meg at noen av oss har rett.  OM modulen koster $500 inn til Nvidia så vil prisen etter påslag være en helt annen.  Typisk x2 eller så.  Da er vi oppe i 8000, eller 10.000 siden du foretrekker inkl. MVA.

Lenke til kommentar

Om man kunne se vekk fra at g-sync og freesync kun støttes av henholdsvis nvidia og amd, gir en hardware-modul som g-sync nok fordeler til at det kan forsvares i kostnad? På papiret ser jeg ikke så mange fordeler, og jeg liker dårlig det å miste så mange porter som man gjør på g-syncskjermer.

 

Om du spiller mot andre online så gir den deg fordeler over de som ikke har den.

Spiller du for deg selv, så merker du den litt over software.

Lenke til kommentar

 

PC Perspective antar/anslår at modulen koster kundene $500, ikke "over 5000 kroner". Dollaren ligger på NOK 8.12 per i dag, så like over 4000 kroner. Ikke akkurat noen big deal, men enkle mattekunnskaper bør man kanskje kunne forvente av artikkelforfatteren.

Med enkle basiskunnskaper, så vet man at man ikkje kan regne slik til norske kroner. Moms, 5 års reklamasjon etc kommer på toppen i Norge. Dermed har nok artikkelforfatteren mere riktig enn deg ;)

Med vanlige basiskunnskaper så vet man at bedrifter ikke har 5 års reklamasjon, ei heller betaler de mva, det er det kunden som gjør.

De produseres heller ikke i Norge så hva importkostnadene til Norge blir er likegyldig.

Lenke til kommentar

Med vanlige basiskunnskaper så vet man at bedrifter ikke har 5 års reklamasjon, ei heller betaler de mva, det er det kunden som gjør.

De produseres heller ikke i Norge så hva importkostnadene til Norge blir er likegyldig.

Nå blander du inn noe annet.

Det er snakk om at den koster Kundene ca 500$.

Lenke til kommentar

PC Perspective antar/anslår at modulen koster kundene $500, ikke "over 5000 kroner".  Dollaren ligger på NOK 8.12 per i dag, så like over 4000 kroner.  Ikke akkurat noen big deal, men enkle mattekunnskaper bør man kanskje kunne forvente av artikkelforfatteren.

 

Til forfatterens forsvar - så regner man stort sett alltid polarprisen til å være x10 over til norske Kroner når det gjelder datakomponenter.

 

Dette for å kompenserer for at det generelt sett er dyrere i Norge enn USA.

 

Dette skjermen koster f.eks $1999 i USA - altså 16231.88 i følge din kurs.. men det blir ikke reel pris i Norge. Så 5000 for chipen virker å være en fornuftig pris.

 

Så om noe er feil, så burde dem heller bruke dollar prisen i artikkelen, enn å oversette denne.

Lenke til kommentar

PC Perspective antar/anslår at modulen koster kundene $500, ikke "over 5000 kroner".  Dollaren ligger på NOK 8.12 per i dag, så like over 4000 kroner.  Ikke akkurat noen big deal, men enkle mattekunnskaper bør man kanskje kunne forvente av artikkelforfatteren.

 

Hørt om moms? 1.25*4000=5000

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...