Gå til innhold

Nå får Canal Digital-kunder endelig se TV2 også utenfor hjemmet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk første gang det er i hele tatt er mulig å stream'e TV2 sine kanaler via Chromecast "i hjemmet" også (fra Android app). I ett par år har Canal Digital Support alltid blitt like "overrasket" over at dette ikke har fungert når kundene har tatt kontakt.... Ser at App'en kun har en rating på tragiske "2.6".

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.canaldigital.go&hl=en

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Altibox. Der er det ingen TV2 (eller en rekke andre kanaler i mitt standardabonnement) utenfor eget nett. Det er heller ikke mulig å strømme til chromecast utenfor eget nett (ingen kanaler overhodet). Videre kan man ikke pause eller spole i TV-appen til Altibox (hverken i eller utenfor eget nett). Slik sett er Canal Digital langt bedre enn Altibox.

Lenke til kommentar

T-we funker ikke på verken mobilen min eller på nettbrettet mitt, fordi de kjører lineage os. Ingen root, bare en langt bedre og nyere android enn det som er tilgjengelig fra offisielt hold. De sluttet å få oppdateringer for flere år siden. Man straffes for å holde operativsystemet up to date. Kjempegreier.

 

RiksTV-appen derimot funker flott. Har også Tv2 direkte hvor som helst.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Forferdelig avtale og vil medføre at for vår del blir TV pakken kastet ut ved første korsvei. Vi bruker ikke TV2 og vil ikke betale 4-500 i året i tillegg for dette innholdet.

Her i huset er det nesten kun strømming av NRK, Netflix og YouTube.

 

Vel, her er vi uenig. Vi er mange som har savnet dette. Hender ofte jeg ikke er hjemme og ønsker å følge et program på Tv2 direkte. Har vært tragisk til nå, da jeg har kjnnet se andre kanaler, men altså ikke Tv2. Bor i et sameie hvor vi uansett betaler for en pakke med tv, radio og knternett. Så hvorfor klage på noe du likevel ikke bruker? (Du sier jo at dere ikke ser tv2 uansett). Med denne avtalen slipper jeg nå å betale ekstra for å se kanalene deres uavhengig av hvor jeg er her i Norge.

Lenke til kommentar

Vel, her er vi uenig. Vi er mange som har savnet dette. Hender ofte jeg ikke er hjemme og ønsker å følge et program på Tv2 direkte. Har vært tragisk til nå, da jeg har kjnnet se andre kanaler, men altså ikke Tv2. Bor i et sameie hvor vi uansett betaler for en pakke med tv, radio og knternett. Så hvorfor klage på noe du likevel ikke bruker? (Du sier jo at dere ikke ser tv2 uansett). Med denne avtalen slipper jeg nå å betale ekstra for å se kanalene deres uavhengig av hvor jeg er her i Norge.

 

Er vi uenige? 

 

Du mener det er greit at andre(feks. jeg) skal betale for din mulighet?

 

Eller mener du at du kunne betalt som for andre betalingskanaler og jeg som ikke er interessert kan slippe?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har Altibox. Der er det ingen TV2 (eller en rekke andre kanaler i mitt standardabonnement) utenfor eget nett. Det er heller ikke mulig å strømme til chromecast utenfor eget nett (ingen kanaler overhodet). Videre kan man ikke pause eller spole i TV-appen til Altibox (hverken i eller utenfor eget nett). Slik sett er Canal Digital langt bedre enn Altibox.

 

Som en annen her nevner så kan du løse det meste med VPN, pause og spoling blir betatestet nå, så det kommer nok til final release snart :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...