Jump to content
Agentspoon

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)

Recommended Posts

Hei!

Vet dere om Elkjøp prismatcher Power med DnB kampanje priser? Bestilte LG C1 ved forrige kampanje med ser ikke ut som Power får tak i dem, har utsatt levering 3 ganger nå, samtidig ser jeg at Elkjøp reklamerer med at de har 50+ på lager.

DnS94 skrev (2 timer siden):

Hei!

Vet dere om Elkjøp prismatcher Power med DnB kampanje priser? Bestilte LG C1 ved forrige kampanje med ser ikke ut som Power får tak i dem, har utsatt levering 3 ganger nå, samtidig ser jeg at Elkjøp reklamerer med at de har 50+ på lager.

Garantert ikke da det er kredittkort bonus.

DnS94 skrev (6 timer siden):

Hei!

Er nok dårlig med prismatch av en vare du ikke kan få tak i til den prisen. Den må i det minste være på lager begge steder for å få prismatch

Dubious skrev (3 timer siden):

Garantert ikke da det er kredittkort bonus.

Jeg har fått prismatch 2 ganger på Powertilbudene.

• Innsiktsfullt 2

Absolutt mulig å få prismatch, men da er det på goodwill og at de vil ta markedsandeler. Ikke noe de er nødt til å gjøre. Elkjøp prismatcher i utgangspunktet ikke kampanjer som ikke er tilgjengelig for alle (type studentrabatt hos Eplehuset), og varen må være på lager hos Power lokalt der du handler. 

• Innsiktsfullt 1

On 5/14/2021 at 10:02 PM, Sjalottløk said:

Jeg er litt uenig i klassefordeling. LG CX/1 og Q70T burde gå ned en klasse

Ikke etter kriteriene klassene er beskrevet i. Er enig i at Q70T er verdt det i 10 av 10 tilfeller dersom en står mellom denne og budsjettklassen, men noen ønsker bare billigst mulig, med en ålreit opplevelse. Tilgang til apper, VA panel og noenlunde prosessering. Vil heller ikke plassere Q70T her. 

23 hours ago, MrMarbles said:

Etter min mening så kan man legge alt fra LCD i en kategori under noe som helst innenfor premium-kategorien, men hei, det er min mening😎

Mini-LED er sånn sett en liten game changer der! Voldsomt godt sortnivå, samtidig som at en får voldsom lysstyrke, bedre bevegelse i visse sendinger (fotball f. Eks), og langt bedre refleksjonsbehandling. Så vil absolutt si det er på sin plass at QN93A f. Eks. er best til mange sitt bruk. Kanskje til og med majoriteten. For bildekvalitet-puristen, er OLED fortsatt i en klasse for seg. 🙂

Dubious skrev (22 timer siden):

Min Sony LCD var premium en gang..

Gammel teknologi er ikke premium i dag
Den dagen det kommer noe nytt..

CX er ikke gammel teknologi, om det er dette du svarer til.

Forskjellen i bildekvalitet mellom CX og årets C1 er minimale.

Edited by FiveInline

Er litt i markedet for ny tv. Jeg er ikke veldig opptatt av tv og tenker at jeg sikkert blir fornøyd nesten uansett, men jeg kan så lite om dette. Er det noe teknologi jeg "burde" se etter? Og motsatt, er det noe jeg ikke skal ha? Utdatert, dårlig, støttes ikke fremover osv osv.. 

Tenker en 43". Skal brukes til vanlig tv-sending og noe film. Gaming er ikke viktig. 

Alt av tips tas i mot med takk! 🙂

:utakt skrev (46 minutter siden):

Er det noe teknologi jeg "burde" se etter? Og motsatt, er det noe jeg ikke skal ha? Utdatert, dårlig, støttes ikke fremover osv osv.. 

Egentlig ikke. Kjøper du en 4K TV vil den støtte alt i maaaaange år fremover. Ellers må jeg si det er veldig vanskelig å komme med tips uten å ha noe budsjett å forholde seg til. Det eneste jeg tenker på er at du er på en litt spesiell størrelse. Er det en spesifikk grunn til at du ikke vil ha større? 55" er typisk størrelsen det meste starter på for tida, og på flere modeller koster de mindre så og si det samme.

Rett og slett pga plass. Stua er liten, vi sitter så nære TVen. Vi er på 43" i dag og det er uinteressant å gå opp til 55".

Budsjett, tja... Får man noe ålreit for 6000?

Edited by :utakt

:utakt skrev (46 minutter siden):

Budsjett, tja... Får man noe ålreit for 6000?

Denne er en ålreit TV. Som nevnt tidligere er ikke utvalget fantastisk i den størrelsen. Ville fulgt med litt på prising, dette er veiledende og det er nok mulig å få en bedre pris om du har litt is i magen. 

• Like 1

Agentspoon skrev (19 timer siden):

Mini-LED er sånn sett en liten game changer der! Voldsomt godt sortnivå, samtidig som at en får voldsom lysstyrke, bedre bevegelse i visse sendinger (fotball f. Eks), og langt bedre refleksjonsbehandling. Så vil absolutt si det er på sin plass at QN93A f. Eks. er best til mange sitt bruk. Kanskje til og med majoriteten. For bildekvalitet-puristen, er OLED fortsatt i en klasse for seg. 🙂

Noe forteller meg at jeg ikke blir fornøyd med mini-LED, mtp på at Samsung også skal kjøre på med LG sine OLED-paneler etterhvert nå. Da er det en grunn til at de største produsentene har OLED som sine flaggskip. 

Nå har jeg ikke testet de nye mini-LED TVene til Samsung ennå, så skal ikke dømme de for raskt her, men mistenker at det fortsatt vil være alle de tingene som er på FALD, bare i mindre grad. Feks. blooming på subs, tydelig endring i lysstyrke basert på scene etc. Selv på OLED så kan det være slitsomt med subs som er hvite i HDR (har derfor endret utseende og farge på de der det går an) pga for høy brigthness. På alt av LCD (FALD altså) jeg har sett så langt, så er det uholdbart (i HDR vel og merke). 

Men flott at de får opp lysstyrken et par hakk. Da får man i hvert fall noe som OLED ikke kan tilby :) Er mange som ikke bryr seg om sortnivå, så da får man jo virkelig en bedre HDR-opplevelse :)