Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emilsen skrev (1 time siden):

Ok, for det er veldig givende for deg å se på en Netflix-meny i timesvis? Tror du må forklare litt. 

Når TVen ikke er i bruk går den til en skjermsparer. Er det det som hindrer deg i å kjøpe OLED?

La herren kose seg med blooming helvete og tvilsomt sort nivå, så kan resten av oss nyte suveren bildekvalitet :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Garreth skrev (1 time siden):

Tenker å kjøpe en 65" som skal henges på vegg i et relativt mørkt rom. Brukes kun til film/tv-serier og litt sport. Ikke tenkt å spille på den.

Står mellom disse:

Sony XR-65A90J (29 890)

LG OLED65G16 (24 990)

LG OLED65C15 (17 990)

Er det verdt pengene å gå for Sony eller G1 over C1?

Hvorfor ikke A80? Samme panel som C1.

Dubious skrev (50 minutter siden):

LG G og C er så og si samme TVn.
G er design TV som er litt tynnere.

Nei, G har andre generasjon OLED. 

Lenke til kommentar
Pop skrev (3 timer siden):

Du vil bli overrasket over hvor fort man venner seg til ny tv-størrelse når den først henger på veggen. Her gikk vi fra en 42" til 65" for en del år siden, men nå vil stort sett alle ha 75". :)

Rtings sin kalkulator for størrelse er god: https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship

Problemet er jo at 65" fortsatt er "sweet spot" for å få mye TV for pengene, hvertfall på OLED. Det sagt, jeg fatter greia med å ikke ha stor TV i stua. Vi har bevisst ingen TV i stua, men egen kjellerstue hvor TV, konsoller og høyttalere kan ta litt plass uten å bli for stygt og forstyrrende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som klager på Blooming forresten; Har dere irritert dere over det i virkeligheten? Jeg har OLED TV selv, men etter å ha brukt en Mac med Mini LED er jeg veldig positivt overraska. Den har vel riktig nok flere soner enn TV-ene, men der også kommenteres blooming på tester, selv om jeg "aldri" har merket det i bruk.

Lenke til kommentar
1 hour ago, BioDex said:

Sony 77" A80 vs LG 77" C1: Hva tenker "expertene" her inne? Sony'en er 3000,- kr billigere. Men registrerer at Lg har en B modell som koster det samme som Sony'en. Hva er forskjellen på disse modellene?

 

 

 

Hvis det er A80J du tenker på: https://www.rtings.com/tv/tools/compare/lg-c1-oled-vs-sony-a80j-oled/21421/21563?usage=1&threshold=0.10

 

Quote

The Sony A80J OLED and the LG C1 OLED are amazing TVs capable of turning pixels off individually to produce deep inky blacks with a near-infinite contrast ratio. You can't go wrong with either, but they do have some differences. The LG offers a bit more for gamers, with two more HDMI 2.1 ports than the Sony and VRR and ALLM support. The Sony is supposed to receive it in a future update. The Sony, however, has better out-of-the-box accuracy, although this can vary from unit to unit.

 

Endret av Slaps
Lenke til kommentar
Mala skrev (15 timer siden):

@torbjornhb Da er det 55" det er snakk om regner jeg med?  B1 er en svært god TV, noe lavere HDR lysstyrke, 2 HDMI 2.1 inputs (4 på C1), neglisjerbar (?) forskjell på input lag i spillmodus, 120 fps, Dolby Vision, HDR10, FreeSync, GYSNC og Variable Refresh Rate.

Tenker du blir fornøyd med denne :) Hvilken TV sitter herren på i dag? 

 

BioDex skrev (1 time siden):

Sony 77" A80 vs LG 77" C1: Hva tenker "expertene" her inne? Sony'en er 3000,- kr billigere. Men registrerer at Lg har en B modell som koster det samme som Sony'en. Hva er forskjellen på disse modellene?

 

 

 

Siterer meg selv :) Er vel i grove trekk det som skiller C1 og B1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
imnotacat skrev (6 minutter siden):

Må velge mellom disse TV-ene. Skal bare brukes til filmer.

LG OLED65C15 (18 000kr)
LG OLED65A1 (13 000kr)

Forskjellen er vel bare noe gaming greier? C15 har 120hz men bryr meg ikke om det. Det er vel en nobrainer å gå for A1 hvis jeg ikke skal game.

LG OLED65B1 er en mellomting igjen til 15 000 kroner.
Legger ved en sammenligning her: Sammenligning hos Rtings mellom A1 og B1.

Som du ser er det ikke veldig stor differanse for film-titting. Det er samme prosessor. Så man betaler for ørlitegranne mer lysstyrke, en HDMI-port mer hvor HDMI-porten har nyeste HDMI-teknologi i HDMI 2,1, 120 hz-panel og hvis den ikke skal på veggen så er det forskjell i TV-standen. 

Jeg tror ikke du blir misfornøyd med noen av valgene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...