Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Samsung UE65NU8005 så er prisen satt ned fra 23.000 til 10.000 på elkjøp. Er det en ok 65" hvis man har et budsjett på max 10.000? Skal bli en julegave til foreldrene så de er ikke så kravstore  når det gjelder bilde. Men vil få mest mulig valuta for pengene.

 

Nesten like god som Q7FN som er veldig god, og jevngod med Q6FN. Så jeg regner med det er et godt kjøp.

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-nu8000-vs-samsung-q7fn/586/597?usage=4854&threshold=0.1

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Jo, enkelt og greit fordi den har dårligere fargevolum. Det er primære styrken til Q-serien, i tillegg til bakbelyst og svært høy lysstyrke på Q8DN og Q9FN respektivt. :) Til 10 000 kr, er det imidlertid et fantastisk kjøp til å være 65-tommer. Der igjen er alt relativt. Jeg som er opptatt av å finne mest mulig innhold i 4K HDR, film, serier osv. Jeg ville aldri prioritert å spare 7600 kr ved å velge NU8000 i stedet for 65-tommer Sony AF8 på Mastercard-kampanje f. eks. Så det er et godt budsjettvalg, spesielt for de som ser mest lineær TV og ikke henger seg for mye opp i hva slags kildemateriale de laster ned / streamer.

Lenke til kommentar

 

Samsung UE65NU8005 så er prisen satt ned fra 23.000 til 10.000 på elkjøp. Er det en ok 65" hvis man har et budsjett på max 10.000? Skal bli en julegave til foreldrene så de er ikke så kravstore  når det gjelder bilde. Men vil få mest mulig valuta for pengene.

 

 

Den kostet 10.000 igår også ble prisen satt opp igjen til 23k idag for noen timer siden. Synes det er rart, noen som setter opp priser på søndager??? Uansett jeg rakk å bestille den igår så blir spennende om prisen ikke var satt for billig ved en feil så jeg ikke får lov til å kjøpe den likevel.

Endret av Iceman22
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Samsung UE65NU8005 så er prisen satt ned fra 23.000 til 10.000 på elkjøp. Er det en ok 65" hvis man har et budsjett på max 10.000? Skal bli en julegave til foreldrene så de er ikke så kravstore når det gjelder bilde. Men vil få mest mulig valuta for pengene.

https://prisguiden.no/produkt/samsung-ue65nu8005xxc-325626

Reserverte en i dagtidlig, var å henta den i butikk i dag. Fikk den til 10k.
Lenke til kommentar

2018-tv er dinosaurer fordi de ikke har en trådløs standard for surround (som ingen høyttalere bruker) og HDMI som støtter 4k 60fps (som i praksis få/ingen filmer/serier bruker)? Ok...

Spill først og fremst som vil dra nytte av 2.1hdmi denne gen med Xbox one X og Ps5 som etter ryktene blir vist i 2019.

Har sett 4K 60hz med Billy lynn på UHD og enig det er litt uvant og kansje litt såpe opera aktig med 60hz på film mot 24hz ble ikke helt overbevist med den ivertfall.

 

Litt kjedelig å legge i litt kroner i en bedre tv på Bf som kan bli utdatert på specs i januar bedre å ha ventet til Ces er ferdig og eventuelt handle en 2018 på nyår salget som er vanelig vis BF priser ish.

 

For min del spill på X og litt framtids rettet mot nye konsoller som kommer litt av grunnen jeg hoppa over 2018 oled får se på ces 19 om min strategi var riktig eller om det blir et år til med vent på 2.1 litt rykter om seint IFA 2019 men vi får se.

 

Edit phillips har hintet om 49tommer oled tvr i 2019 som er intresangt.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt hva som er det helt store med HDMI 2.1.

Freesync/VRR og eARC er jo allerede å i dag.

eARC er jo helt overflødig så lenge streamingtjenestene bare bruker DD+. Resten kobler man jo bare i AVR.

Har man ikke AVR, så er sjansen liten for at man utstyr der man hører forskjell uansett...

Endret av Gromle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt hva som er det helt store med HDMI 2.1.

Freesync/VRR og eARC er jo allerede å i dag.

eARC er jo helt overflødig så lenge streamingtjenestene bare bruker DD+. Resten kobler man jo bare i AVR.

Har man ikke AVR, så er sjansen liten for at man utstyr der man hører forskjell uansett...

Kun Samsung som har fresync i 2018 på tvr fronten og for min del ikke et alternativ kontrast er nummer 1.

Lenke til kommentar

Litt kjedelig å legge i litt kroner i en bedre tv på Bf som kan bli utdatert på specs i januar bedre å ha ventet til Ces er ferdig og eventuelt handle en 2018 på nyår salget som er vanelig vis BF priser ish.

 

Ja, utrolig kjedelig å tenke på at den gamle 2018-TV-en man har kjøpt til 20 000 kr ikke vil komme helt til topps i noen ekstreme tilfeller om tre år.

 

Mye lurere å kjøpe en ny TV av neste års modell til 60 000 kr hvert år for å holde seg ajour slik at spillopplevelsen på PS5 holder mål i 2021

 

:hmm: :hmm: :hmm:

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ja, utrolig kjedelig å tenke på at den gamle 2018-TV-en man har kjøpt til 20 000 kr ikke vil komme helt til topps i noen ekstreme tilfeller om tre år.

 

Mye lurere å kjøpe en ny TV av neste års modell til 60 000 kr hvert år for å holde seg ajour slik at spillopplevelsen på PS5 holder mål i 2021

 

:hmm: :hmm: :hmm:

Spørs på budsjett og interesse kunne selv ha tenkt meg en 49 oled for spilling og 77 eller større for film. 65 er håpløst på spilling for liten til film. 55 er bedre på spill utenom enkelte titler som ass creed der mindre har vært en pluss men for liten igjen for filmer men litt bedre allrounder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...