Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en AF8 på DnB MC. Er egentlig superfornøyd. Folk her inne klager og treg android. Kom fra billig 6 års gammel Samsung hvor jeg måtte vente 1 minutt før media menyen kunne åpnes pga for stor programvare og måtte dermed lastes inn hver gang man slo på tv-en. Hvis AF9 kommer under 30k, kan jeg vurdere det, men noen mente at motion i af9 var dårligere enn af8?

 

Merker mest på sd materiale at ting ikke er smooth ved oppskalering, da blir det både dårlig kvalitet og dårlig motion, mens 1080 og oppover virker ting veldig bra

Lenke til kommentar

OLED :

 

- Sony AF8 eller AF9

- Panasonic TX-65FZ800E

- Philips 65OLED803

 

LED/LCD :

 

- Samsung Q9FN

- Sony KD-65ZF9 eller en av de andre.

Noen av dem var ganske dyre, min budsjett er egentlig rundt 10K, kan muligheten strekke meg til 15K.

Og 55".

 

Av de du nevnte var det Philips 55OLED803 til 13990,- akkurat nå.

 

Edit: Tenkte ikke på at den var på singel days, vel.. litt for sent nå. Jeg får bare vente litt når BF nærmer seg.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Noen av dem var ganske dyre, min budsjett er egentlig rundt 10K, kan muligheten strekke meg til 15K.

Og 55".

 

Av de du nevnte var det Philips 55OLED803 til 13990,- akkurat nå.

 

Edit: Tenkte ikke på at den var på singel days, vel.. litt for sent nå. Jeg får bare vente litt når BF nærmer seg.

 

Ja 55" modellene er en del billigere. Neste mandag er vel Cybermandag hvis jeg husker riktig. Kan hende du er heldig da. Ikke alltid, men ofte får man den kvaliteten man betaler for da. Du kan ikke forvente at en TV til 10-15K har den samme kvaliteten som en til 30+.

Lenke til kommentar

Synd mange fortsatt går i LCD fella selv i 2018.

 

Ting er ikke alltid sort-hvit vet du. Det finnes ingen TV i dag som har alt, og som ikke har noen svake sider. Dessuten nevn meg en 75+ tommer OLED TV da som ikke koster 90K eller mer...det finnes ikke. Men du får den størrelsen i LCD. 55" som du har gir ikke helt den samme kino følelsen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen som trenger det. Finnes bra utvalg av pent bruke oled tvr på Finn.no til gode priser.

 

Edit ... ang You tube spm nei har ikke hatt tid skal se på det en kveld.. Red sparrow atm fra fra Apple 4K.

Du kan få en 2016 modell OLED for 9k på finn, det er billigste. Ikke alle gidder å bruke 9k for en brukt 2 år gammel tv heller uten garanti... 

 

OLED har dessuten problemer med burn in-så funker ikke ideelt for de som bruker primært en konsoll eller pc plugget inn hele tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...