Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

zanta skrev (På 4.1.2021 den 9.59):

Philips 58PUS9005

Har et spørsmål til om denne:
Ser den har en blank metallramme, og også blankt metall på stativet, som stikker fram foran skjermen.
Lurer på om det gir et distraherende gjenskinn fra skjermen?
De bør helst være mørke, sotet eller noe, slik at det ikke avgis gjenskinn. Hadde et sånt tv, og ble veldig distrahert av gjenskinnet i de blanke bena.
( Unnskyld litt mye mas, siden jeg vurderer å bestille )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 1/6/2021 at 5:42 PM, Delvis said:

Ser den har en blank metallramme, og også blankt metall på stativet, som stikker fram foran skjermen.
Lurer på om det gir et distraherende gjenskinn fra skjermen?

Metallrammen er matt, uten gjenskinn. Deler av sokkelen er blank, men vinkelen gjør at det ikke blir gjenskinn (hos meg). 

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå hatt LG CX65 i nesten en uke, og jeg er helt satt ut av bildekvaliteten. Jeg synes 20k er litt i stiveste laget å bruke på en TV, men denne er faktisk verdt hver krone. Jeg valgte å ikke kjøpe kalibrering, og jeg føler ærlig talt ikke behovet. Dagen etter jeg fikk den, gikk jeg inn på youtube og så noen OLED demonstrasjonsfilmer, og jeg ble bare sittende å gape. Jeg har hørt at OLED gir perfekt kontrast, men herregud så villt det var å se at svart faktisk er helt beksvart! 

Monteringen var litt nervepirrende, TVen er jo halvparten så tjukk som telefonen jeg har i lomma. Fikk hjelp av en kompis, hadde ikke turt håndtere denne skjermen alene. 

Alt i alt strålende fornøyd sålangt! Håper at innbrenning ikke blir et problem over tid, men jeg ser jo aldri på kanaler med logo eller statisk innhold, så det burde vel ikke bli en case. Er det forresten noen som vet om det er mulig å endre skjermspareren som popper opp etter at TVen har sått idle et par tre minutter? Altså endre utseendet på skjermspareren. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei! 

 

Lurer på om dette er en bra tv i denne prisklassen? 

 

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/149457/samsung-55-the-frame-4k-uhd-qled-smart-tv-qe55ls03tau-2020

 

Evt hvordan den stiller seg mot denne som er litt billigere :

 

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/149400/samsung-55-q67t-4k-uhd-qled-smart-tv-qe55q67tau-2020

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar
39 minutes ago, SirreStrikk said:

Hadde heller valgt QE55Q70T eller QE55Q80T i denne prisklassen. 

Lenke til kommentar

De er dessverre ikke på lager her i Sogn. Har veldig lyst på en QLED tv. Men er stort sett bare de jeg linket til som er på lager her. Er kanskje det er bedre for meg da å kjøpe en billigere led og kjøpe en ny QLED om noen år? 

 

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/149411/samsung-55-tu7175-4k-uhd-smart-tv-ue55tu7175

Denne er på lager i Sogn. Så spørsmålet er da om de 3000 ekstra er verdt det for den QLED tvn. Er det veldig stor forskjell fra den vanlige led til den QLEDn jeg linka? 😊

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 8.1.2021 den 18.18):

Samme opplevelse. Sjekk ut "Fremmede Planeter" (Alien Worlds) på Netflix i 4K HDR :D

Jeg så den miniserien der for en stund siden, men måtte sjekke ut visse snutter etter at jeg fikk TVen. Ser helt konge ut!

Ordnet meg Apple TV, der er det en god del 4K materiale. Veldig mye kjøp/leie også da, så får se om jeg fortsetter abbo etter prøvetida. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Det er kommet en egen Apple TV app også, som er meget bra! Behovet for egen ATV er nok borte for veldig mange. 

AirPlay/Chromecast er jo også innebygd i mange TV-er for tida. Hadde det ikke vært for at Plex-appen til LG TV-en er elendig så ikke jeg heller trengt noe egen boks i tillegg til smartfunksjonene.

Lenke til kommentar

Ikke dum den! Historisk laveste jeg har sett den til er 8999 kr + Mastercard-rabatten = 7200 kr. Et utrolig godt kupp til 7999 uansett. Du blir nok veldig fornøyd! 🙂

PS: Folk må gjerne poste bilder av sine nyerhvervede TVer ferdig satt opp. Det tror jeg mange syns er stas. 😁

Endret av Agentspoon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er så i tvil for hva jeg skal gå for i kinoen. Samsung Q80T, Q90T, Q95T eller LG CX. Har ca 20000,- å rutte med akkurat nå, og ønsker minimum 65-tommer, men Q80T 75-tommer har vært nede i 19990,- 

Rommet er 14 m2, og har ikke vinduer.

Hva ville folket her valgt?
(Skal brukes til spilling (PS4 Pro og 5 når jeg får tak i den), og selvfølgelig film da jeg har Dolby Atmos 7.1.2 i dette rommet).

Lenke til kommentar
Teodor1979 skrev (15 minutter siden):

Er så i tvil for hva jeg skal gå for i kinoen. Samsung Q80T, Q90T, Q95T eller LG CX. Har ca 20000,- å rutte med akkurat nå, og ønsker minimum 65-tommer, men Q80T 75-tommer har vært nede i 19990,- 

Rommet er 14 m2, og har ikke vinduer.

Hva ville folket her valgt?
(Skal brukes til spilling (PS4 Pro og 5 når jeg får tak i den), og selvfølgelig film da jeg har Dolby Atmos 7.1.2 i dette rommet).

Denne; Best pris på Samsung QE75Q80T - Se priser før kjøp i Prisguiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...