Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ser etter en ny TV, den må være stor med fint design og god bildekvalitet. Drømmen er å kjøpe en som er større en 75", over 80 og opp mot 90 om mulig.

Lyd er ikke så viktig, da jeg tenker å kjøpe en god lydplanke for å kjøre lyden igjennom.
Budsjett opp mot 15.000, men helst under 10(På jakt etter et godt tilbud).

Jeg kan vente med kjøp frem til januar måned, og tenker det er lurt også?

Noen som har noe ideer om hva og hvor jeg burde holde utkikk?

Gjerne også en lydplanke om noen har peiling på det også! =)

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 12/1/2020 at 10:53 PM, apxapx said:

Hallo dere. 
 

Jeg kjøpte en god tv i 2016. Modellnavnet er ue55ju6475u

TVen ble annonsert med følgende:

Oppdateringsfrekvens
100 Hz
Oppløsning
3840x2160 (4K Ultra HD)
 

Husker også at dette med 100hz var «i panelet» uten at jeg husker helt hva det betydde.

 

Spørsmålet er hvordan denne vil egne seg til en ps5. Finnes det alternativer i samme prissegment (5-10k!?)som vil gi en vesentlig bedre opplevelse av ps5? Eller kan jeg holde på denne TV-en i et par år til!? 
 

Takk for all hjelp  !

 

Jeg er litt usikker på om PS5 støtter slikt signal, men det kan være at du kan kjøre 1440p/1080p i 100Hz.

Min TV er fra 2017, og den har et panel på 120Hz. Den støtter 1440p@120Hz fra PC.

Lenke til kommentar
bshagen skrev (15 minutter siden):

65CX i hus! :D

Men damn for en nervepirrende sammenskruing? Jeg får den ikke på TV-benken alene engang, er livredd for å knekke den. Så må ha hjelp fra naboen eller noe i morra. Synd og se på den fine TVen som står på gulvet med plastikken på i enda et døgn 

Hva? 😆 Hengte den til og med på veggen selv jeg. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hehe, løfta rundt på 65" c7en min en del selv, men det var enklere for der går "boksen" bak helt ut i kant, men er vel strengt tatt bare å få et godt grep under på ene siden og støtte med en hånd på siden av panelet uten å klemme eller bøye selvsagt :)

Øvelse gjør mester! 

edit: :p  :p  til posten over. God deal Bshagen! :D  og grattis med ny tv! 

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Hvordan løftet du den? Vanligvis så tar jeg bare tak i hver kant og løfter rett opp, men denne TVen buer jo så veldig? Men den tåler kanskje det? 

Som nevnt over ja, en under og en hånd på siden for å støtte den opp. 😜

Men det er en fabelaktig TV. 😁

Endret av Randeboy
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (12 minutter siden):

Som nevnt over ja, en under og en hånd på siden for å støtte den opp. 

Skal huske på det til neste gang, takk for tips! :) 

En litt teit ting da. Jeg har studiomonitorer som jeg har koblet til TVen via overganger til 3.5mm. Og det viser seg at det ikke går an å stille volumet via TVen på denne utgangen - utrolig nok. Googlet det også, og det stemmer visst. Så da får disse bli PC-høyttalere. Så nå må jeg oppgradere lyden også.

Noen som har tips der? Tenker ikke noe særlig mer enn 10-15k men kan sikker strekke det litt også. Er lydplanke med atmos + sub som er tingen? Eller skal jeg få for den gode gamle forsterker+høyttalere? Vil ikke ha surround-setup med hauger av høyttalere rundt i stua, går maks for 2.1-system

Lenke til kommentar
bshagen skrev (22 minutter siden):

Skal huske på det til neste gang, takk for tips! :) 

En litt teit ting da. Jeg har studiomonitorer som jeg har koblet til TVen via overganger til 3.5mm. Og det viser seg at det ikke går an å stille volumet via TVen på denne utgangen - utrolig nok. Googlet det også, og det stemmer visst. Så da får disse bli PC-høyttalere. Så nå må jeg oppgradere lyden også.

Noen som har tips der? Tenker ikke noe særlig mer enn 10-15k men kan sikker strekke det litt også. Er lydplanke med atmos + sub som er tingen? Eller skal jeg få for den gode gamle forsterker+høyttalere? Vil ikke ha surround-setup med hauger av høyttalere rundt i stua, går maks for 2.1-system

Jeg bruker Sonos Arc med tilhørende sub.. Helt i ditt øvre prissjikt men det låter bra. 😁 Kjerringa likte den i hvit også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (53 minutter siden):

Noen som har tips der? Tenker ikke noe særlig mer enn 10-15k men kan sikker strekke det litt også. Er lydplanke med atmos + sub som er tingen? Eller skal jeg få for den gode gamle forsterker+høyttalere? Vil ikke ha surround-setup med hauger av høyttalere rundt i stua, går maks for 2.1-system

Hvis du ikke har hastverk så var enormt gode tilbud på Samsungs toppmodell i fjor. Kom på halv pris med supertilbud fra DNB på toppen av det igjen i juni. Men kan nesten forvente halv pris neste år også om de lanserer nye hvert år. Jeg fikk altså disse, men fjorårets modell til 6-7 tusen. Jeg ville absolutt hatt bakhøyttalere (de er trådløse, trenger kun strømkabel), men disse er samme modell uten bakhøyttalere om det er uaktuelt. Begge to scorer godt over Sonos-en i RTINGS. Sonos Arc er ålreit den altså, men Sonos er vel også viden kjent på å aldri ha tilbud.

Et par ting ang Sonosen: Vær obs på at den ikke har noen HDMI-innganger, så du opptar i praksis en HDMI-inngang på TV-en med den. Hvis jeg ikke husker feil heller, så anbefaler de fleste en ekstern sub til denne(se gjerne på reviews).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...