Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Switters skrev (14 minutter siden):

Kjenner ikke Sony, men en 65 tommer Phillips Oled med ambilight hadde fristet veeeldig 😀

Ja, jeg må innrømme at jeg heller mest mot den igrunn. Prisen er egentlig litt over hva jeg hadde sett for meg, men det skal vel godt gjøres å finne en bra 65" OLED til under 20 lapper.. Jeg prøver å rettferdiggjøre kjøpet med at sist jeg kjøpte TV var vel i 2010 eller noe sånn 😂

Lenke til kommentar
1 hour ago, Switters said:

Hadde jeg klart meg med 65 tommer hadde det nok blitt en sånn på meg, men med 5 meter til sofaen, måtte det bli 75 tommer, og fra 65 til 75(77) OLED er en voldsom økning i pris. Da ble det QE75Q80T til 19990 med gave fra Samsung. Fikk en Galaxy Note 10 lite til kona som trengte ny telefon. Ble en god deal til slutt😁

Gave fra Samsung?

Lenke til kommentar
15 minutes ago, Switters said:

Ja, de hadde kampanje frem til litt uti november, der du fikk med gave ved kjøp av Q80T og oppover. Note 10 lite, gamingskjerm eller robotstøvsuger. Tok 40 dager å få den, men vel verdt det

Ah, den kampanjen gikk over før jeg kjøpte, men det var ikkeno' av "gavene" som interesserte meg uansett. Telefonen har fått kritikk for ymse ting, jeg har en bedre gamingskjerm, og støvsugeren er visst rævva.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (46 minutter siden):

Ah, den kampanjen gikk over før jeg kjøpte, men det var ikkeno' av "gavene" som interesserte meg uansett. Telefonen har fått kritikk for ymse ting, jeg har en bedre gamingskjerm, og støvsugeren er visst rævva.

Var kun telefonen som var interessant ja, og for konas Moto  G5 plus var det en merkbar oppgradering. Ikke den vi hadde kjøpt hvis den ikke var gratis, men beggars can't be choosers, så da ble det den😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/27/2020 at 8:04 PM, RickyG said:

Har en SONY 65XH9005 på vei i posten. 

Men trenger et veggfeste og en lydplanke.

Anbefaling til et veggfeste som normalt henger tett mot veggen man man kan ta tvn litt ut og svinge med?

Lydplanke, til bruk med film/tv serie. Trenger ikke det beste, men noen som løfter lyden fra tvn noen hakk.

 

Noen som har noen forslag?

Har Sonos Beam selv og er fornøyd med lyden til prisen. Men har funnet noen ulemper

  • Sonos 'støtter' google home, men svært dårlig. Veldig begrenset hva du kan gjøre, feks skru av og på tv og justere volum. Sonos og Google høyttalere kan ikke grupperes sammen. Helt idiotisk. Du kan styre de via google home appen, men de kan ikke spille 'sammen'. Ubeskrivelig dust.
  • Kombinasjonen Beam, min LG tv og Get box funker dårlig. Mye av poenget med en lydplanke med ARC var jo å slippe mange fjernkontroller. Trykker jeg på home knappen på get/telia fjernkontrollen bytter TVen til Sonosen som BILDE kilde. Så da må jeg frem med LG kontrollen for å bytte til annen input. Hver. gang.
Lenke til kommentar
gsn skrev (7 minutter siden):

Kombinasjonen Beam, min LG tv og Get box funker dårlig.

Har alle "dingser" HDMI-CEC? Jeg har kun ulike merker på mine dingser. Når jeg skrur på LG TV-en velger jeg input HDMI 2 som er Apple TV som er koblet direkte til Samsung lydplanke. Apple TV-en går på, styres med LG-kontrollen og lyden på lydplanken styres av samme kontroll. 100% sømløst, ingen behov for å sette opp noe som helst, det bare virket.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Nimrad said:

Har alle "dingser" HDMI-CEC? Jeg har kun ulike merker på mine dingser. Når jeg skrur på LG TV-en velger jeg input HDMI 2 som er Apple TV som er koblet direkte til Samsung lydplanke. Apple TV-en går på, styres med LG-kontrollen og lyden på lydplanken styres av samme kontroll. 100% sømløst, ingen behov for å sette opp noe som helst, det bare virket.

Tror ikke dette hadde funket hos meg, men kanskje jeg bare har koblet det opp feil?

Get boxen har bare én HDMI, samme med Sonosen. GET er på HDMI 1, Sonos på HDMI3(ARC). TVen har HDMI-CEC og det er på, mener på jeg ikke får lyd ut av Sonosen uten.

Jeg bruker i all hovedsak GET kontrollen, skrur jeg på Get boxen går TVen på. Den kan styre volum på TV/lydplanke. Men om man trykker HOME knappen på Get kontrollen, finner TVen ut at den vil bytte input til HDMI 3(ARC til Sonos). Da får man bare masse krusseduller og nonsens på TVen, da den tar BILDE fra lydplanken.

Dette blir jo fryktelig offtopic - men tema var altså anbefalinger av lydplanker - dette er min erfaring med Beam, Get box og en 5(?)år gammel budsjett LG TV. Antar at problemet vi diskuterer over handler mest om en eldre LGtv som prater litt dårlig med annet utstyr over ARC etc. Største problemet med Sonos Beam(og alle sonos høyttalere vil jeg anta) for min bruk er at man ikke kan gruppere den med Google sine høyttalere.

Lenke til kommentar

Er det anbefalingene i første post som fortsatt gjelder?

Kompis vil ha nytt tv, til vanlig tv-titting. Netflix, nyheter, tv programmer etc.

Budsjett, 10 000kr.

 

Må ha Apple TV, evt som app på smart tv delen.

 

Stor stue, men mye lys, men mørke vegger. Ingen persienner eller lignende i vinduene.
SKal ut å handle i kveld!

Jeg har kikket litt på disse:
https://www.prisjakt.no/product.php?p=5317715

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5277514

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5287117

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5392502

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5295700

Prøver å få han over på 65", men virker vanskelig ;)

Lenke til kommentar

Heh, der ble det jaggu en rabattert Samsung Frame 43" til gjesterommet også. Nice!

Som ny hoved-TV ble det en 75" Q80T, men jeg kom plutselig på: Hvordan vil den fungere med lydplanken vår, en Samsung HW-MS661/XE med wireless kit (sub og to satellitter)? Er det bare å koble sammen så vil det funke? Vil TVen kunne bruke de innebygde høyttalerne sammen med det eksterne systemet? Er det kanskje bedre å bare ikke bruke de eksterne greiene?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...