Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trixhead skrev (1 time siden):

Grattis med ny tv da:) Selv går jeg fra en 50" Full-HD LCD-tv uten HDR, så dette blir helt vilt

Jeg er i helt samme situasjon som deg, men jeg har 55" Full-HD uten HDR 😛

Faktisk mister jeg en funksjon når jeg går over til CX, for jeg kjøpte forrige TV når 3D var en greie, men det støtter altså ikke CX.

gsn skrev (1 time siden):

Kjøp den på nett(med klikk/hent) så har du 14 dagers angrefrist såfall

Angreretten gjelder ikke ved "klikk & hent" ser jeg. Åpent kjøp hos elkjøp krever at jeg ikke åpner emballasjen, så jeg må eventuelt bare ha den stående uåpnet noen dager.

MrMidget skrev (1 time siden):

Har sitt litt på denne "One connection" boksen til samung, men er lite tver med dette tilgjengelig? 
Hva mener dere er det beste tilbudet hva angår TV som brukes til moderat gaming og film? 

"Beste tilbud" er ikke mulig å si, men Q80T er nok det beste du får i den prisklassen, ja. Sony XH90, Samsung Q80T og LG CX er liksom gaming-modellene her til lands i stigende rekkefølge. Q80T blir nå fort det beste tilbudet siden den nå bare koster 1000 kroner mer enn XH90.

Samsung har gått litt bort fra One Connect-boksen med 2020-modellene. De har valgt å kun beholde den på de dyreste modellene i år.

Lenke til kommentar

Nok et år og nok en gang så greier jeg ikke å bestemme meg for hvilken TV jeg skal ha. Vil egentlig ha OLED, men har en tendens til å sovne fra TVen på fylla, så redd for innbrenning - og Samsung sin Q80T har for få HDMI 2.1 porter til at jeg syns den er veldig fremtidsrettet, siden jeg gjerne vil ha TVen i 5 år. Så blir et år til på min 5 år gamle Sony KD-55X8505C med Apple TV 4K mens jeg overbeviser meg selv om at jeg ikke vil ha PS5 eller en XBOX, haha 😛

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (12 minutter siden):

😂

Det løser du veldig enkelt med å ha timeout. Ellers vil jeg påstå det uansett ikke er noe problem med mindre du er på fylla hver dag året rundt.

Heheh, det var nok mest på spøk, selv om det skjer av å til, hehe. 
Det er nok mest fordi jeg er veldig vinglepetter når det kommer til valg av slike ting, jeg bare greier ikke vekte dette skikkelig inni hodet mitt. Litt plagsomt egentlig 😂

Lenke til kommentar
bshagen skrev (5 minutter siden):

Det er nok mest fordi jeg er veldig vinglepetter når det kommer til valg av slike ting

Du er ikke alene om det. Har en onkel som får høre det i familieselskap. Back in the days når "flatskjerm" var en greie holdt han på i 2 år(hvis ikke mer) og skulle bare "vente litt til" fordi det var en ny teknologi på vei. Ender fort opp med å aldri kjøpe da det alltid er noe nytt på vei og ingenting der ute er perfekt uten noen ulemper.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mala skrev (47 minutter siden):

Litt usikker her altså. Har en 10% rabatt kode hos Komplett + 200 ,- kupong. Det plasserer jo CX65  på behagelige 18k. Men samtidig så er jeg litt skeptisk til rapportene rundt raised blacks og VRR-bugs på disse TV'ene 🤔

VRR-bugen er fikset. Raised blacks/gamma-problemet er ikke noe å tenke på spør du meg. Er vel knapt nok mulig å merke(rtings hadde vel ikke klart å måle/merke det?) og det er uansett den beste TV-en du har på markedet i dag til denne bruken. Skulle det bli noe problem vil bruktmarkedet gi deg alt av penger tilbake, om ikke enda mer, i et år fremover hvis du vil bytte ut TV-en igjen. Jeg har fulgt med på brukt C9 på FINN.no siden februar og det har ikke vært mulig å finne en eneste en billigere en BF-tilbudet som var i fjor.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Litt usikker her altså. Har en 10% rabatt kode hos Komplett + 200 ,- kupong. Det plasserer jo CX65  på behagelige 18k. Men samtidig så er jeg litt skeptisk til rapportene rundt raised blacks og VRR-bugs på disse TV'ene 🤔

Mala, mener at rabattkode kun fungerer på ordinærpris aka ikke på salgsvarer som denne. Har du mulighet for å sjekke om du får lagt inn rabattkode for CXen? 

Lenke til kommentar
Mala skrev (4 minutter siden):

@BugaTheKnut
Beklager sen respons, mend et er mulig du har rett der. Jeg slo fra meg TV'en for denne gang. Jeg venter til HDMI 2.1 på OLED har modnet litt tror jeg.

Helt i orden! Slo til på 20k hos Komplett jeg, ikke en gal pris det heller. Satser bare på at det ikke kommer noe bedre tilbud noe annet sted, hehe.

Er ikke dumt av deg å vente heller, teknologien går stadig fremover. Hadde nok vært noe mer tålmodig selv hvis jeg hadde hatt en tv i huset fra før.

Lenke til kommentar
BugaTheKnut skrev (3 minutter siden):

Helt i orden! Slo til på 20k hos Komplett jeg, ikke en gal pris det heller. Satser bare på at det ikke kommer noe bedre tilbud noe annet sted, hehe.

Er ikke dumt av deg å vente heller, teknologien går stadig fremover. Hadde nok vært noe mer tålmodig selv hvis jeg hadde hatt en tv i huset fra før.

Har en Sony KD-65AF9 OLED som jeg er meget fornøyd med, så jeg gråter meg ikke i søvn om nettene enda 😛 LG'en knuser den på spillbruk, men det går helt fint å vente :) 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...