Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Manlulu skrev (1 minutt siden):

De testene jeg har lest av de nye samsung TVene sier at HDR'en ikke er så god på dem. Stemmer dette?

Vel, både ja og nei. Største problemet er at de har flyttet om på modellene. Så en Q90R fra i fjor, har ingen tilsvarende modell på QxxT-serien. Man må opp på Q9xx-serien med 8K for å få en tilsvarende modell med like mange dimmesoner.

Så hvis du tar Q90T, så tilsvarer den noe av det samme som Q85R om jeg ikke husker feil. Så da vil en Q80T tilsvare Q70R (mulig jeg roter bittelitt her, husker ikke alle modellene).

Men mener også ha lest at peak brightness muligens har økt litt. Og så er det jo andre forbedringer også som kommer år over år.

Anbefaler testene til HDTVtest på YouTube for anmeldelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Q80T tilsvarer Q70R, bortsett fra at det har fått anti-refleks filteret og bedre innsynsvinkel, på bekostning av sortnivå. Sånn sett tar jeg tilbake tidligere anbefaling, og kan like gjerne anbefale Q70R til 11 990 kr. Q85R og Q90T blir neste steg opp fra denne modellen. Elkjøp har Q85R på lager i 7 butikker til 20 000 cirka. 

Et enda bedre tips, kan være å sjekke om du finner noen lokale butikker som har 65" Q8DN eller Q9FN inne, og få en god pris på de. Det er bedre TVer enn noe av det Samsung har på markedet i dag av 4K-modeller. Langt bedre kontrastnivå og farger. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var Samsung HW-Q96R installert og oppdatert. Null issues så langt med synkronisering eller stabilitet. Alt virker å fungere utmerket. Fikk testet kort med Dolby Atmos gjennom Vero 4K+, og virket strålende der også. Ganske imponert, og jeg hadde i grunn nokså høye forventninger fra før. :)

Første minus er kanskje at strømkabelen er ganske kort. Jeg var nødt til å sette planken ganske heftig off-center inntil jeg får skaffet en lengre en. :P 

1KA867n.jpg

Slik er ene høyttaleren stilt...

mJLTaNd.jpg

... den andre er hakket mer sketchy. Lite dytt, og den ryker på gulvet. ?

qmXd0hp.jpg

 

Vurderer veldig å bare veggfeste begge to bak sofaen. Blir litt mer omstendige tester i morgen når det ikke er så sent. Vil helst ikke vekke alt av naboer med den bassen oppsettet leverer, hehe. ^^

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Agentspoon skrev (23 timer siden):

Da var Samsung HW-Q96R installert og oppdatert. Null issues så langt med synkronisering eller stabilitet. Alt virker å fungere utmerket. Fikk testet kort med Dolby Atmos gjennom Vero 4K+, og virket strålende der også. Ganske imponert, og jeg hadde i grunn nokså høye forventninger fra før. :)

Første minus er kanskje at strømkabelen er ganske kort. Jeg var nødt til å sette planken ganske heftig off-center inntil jeg får skaffet en lengre en. ?

1KA867n.jpg

Slik er ene høyttaleren stilt...

mJLTaNd.jpg

... den andre er hakket mer sketchy. Lite dytt, og den ryker på gulvet. ?

qmXd0hp.jpg

 

Vurderer veldig å bare veggfeste begge to bak sofaen. Blir litt mer omstendige tester i morgen når det ikke er så sent. Vil helst ikke vekke alt av naboer med den bassen oppsettet leverer, hehe. ^^

 

Oppdaterte du via smarth things appen eller usb? Når man oppdaterer via smart things appen, oppdaterer den da også bak og sub? Ved oppdatering via usb er dette to forskjellige oppdateringer.

Lenke til kommentar
OddZen skrev (Akkurat nå):

Oppdaterte du via smarth things appen eller usb? Når man oppdaterer via smart things appen, oppdaterer den da også bak og sub? Ved oppdatering via usb er dette to forskjellige oppdateringer.

Det er ikke to forskjellige oppdateringer. Du oppdaterer høyttalerne ved å trykke inn volumknapp og deretter ned til den sier update. Du trenger ikke å ha USB inn da. 

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (Akkurat nå):

Det er ikke to forskjellige oppdateringer. Du oppdaterer høyttalerne ved å trykke inn volumknapp og deretter ned til den sier update. Du trenger ikke å ha USB inn da. 

Ok, men ved bruk av smart things appen gjør den alle stegene selv da og jeg trenger ikke å gjøre det du sier for å få oppdatert høytalerne?

Har forresten fått opp 75Q85R som flere her anbefalte meg, og den er knallgod! Stor oppgradering fra UE65KS7005. Måtte kjøre litt andre innstillinger enn det endel anbefalte på nettet, f.eks. auto motion plus har jeg valgt å ha på hele tiden og ikke kun ved sport og mye raske bevegelser, følte det var litt hakking selv på enkle panoreringer, da særlig når jeg spillte av fra apple tv 4k via samsung hw-q96 planken. Men det varierte litt hvilke apper man spilte av fra der også.

Uansett, takk for 2 gode tips !

Lenke til kommentar
OddZen skrev (Akkurat nå):

Ok, men ved bruk av smart things appen gjør den alle stegene selv da og jeg trenger ikke å gjøre det du sier for å få oppdatert høytalerne?

Har forresten fått opp 75Q85R som flere her anbefalte meg, og den er knallgod! Stor oppgradering fra UE65KS7005. Måtte kjøre litt andre innstillinger enn det endel anbefalte på nettet, f.eks. auto motion plus har jeg valgt å ha på hele tiden og ikke kun ved sport og mye raske bevegelser, følte det var litt hakking selv på enkle panoreringer, da særlig når jeg spillte av fra apple tv 4k via samsung hw-q96 planken. Men det varierte litt hvilke apper man spilte av fra der også.

Uansett, takk for 2 gode tips !

Ja for de som får til å oppdatere med appen er det det beste. Men mange som sliter med stabiliteten på wifi med de plankene der.. Enda ikke løst på 3. Generasjon.

Litt usikker på om den gjør det, men du kan prøve å plugge ut strøm på sub, og begge høyttalere bak, og plugge inn igjen. Deretter trykker du inn volumknappen og med engang holder NED-tasten til det står update på planken(Ja planken skal være på). Tar ikke mange sekundene.. 

Noen liker såpeopera-effekten og noen ikke. Det kan man heldigvis bestemme selv.  
 

 

Lenke til kommentar
6 hours ago, OddZen said:

Oppdaterte du via smarth things appen eller usb? Når man oppdaterer via smart things appen, oppdaterer den da også bak og sub? Ved oppdatering via usb er dette to forskjellige oppdateringer.

Oppdaterte via SmartThings jeg. Dønn stabil lyd på bakhøyttalerne, så jeg gidder neppe prøve oppdatere noe utover det som er nå. Har skrudd av automatiske oppdateringer. :)

Lenke til kommentar
Deltiden skrev (På 29.6.2020 den 10.47):

Fin TV til den prisen. God innsynsvinkel. Gode farger men trives best i rom med litt belysning. Samsung til samme pris er ikke noe bedre samlet sett. Litt mindre gråfarge kanskje, mer jevn matthet. Ville heller tatt Philipsen til den prisen!

Takk for hjelp, men endte med å sprenge banken og kjøpte en Q70R (uåpnet returvare) fra HiFi-Klubben til 7800. Strålende fornøyd

Lenke til kommentar
Agentspoon skrev (43 minutter siden):

Det må sies å være et godkjent tilbud ja! ? black friday-pris så og si. 

Black Friday-pris? Tvilsomt, prisen er helt feil for å trekke kunder.

Den vil garantert havne under 20K på Black Friday, om ikke av en annen grunn enn at 20999 er en pris som ikke trekker inn kunder på samme måte som 19999.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...