Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
discostu skrev (36 minutter siden):

Er det slik at Elkjøp matcher prisen 20% under disse DNB supertilbud tider?

Ikke helt tv relatert, men kunne tenkt meg sonos og power fører ikke det, går kanskje an å ta en spansk en ?

Butikkene gjør det ikke (hvertfall ikke den jeg prøvde meg på). Men om du ringer elkjøp kundeservice så kan de matche 20% supertilbud. Jeg bestilte HW-Q96R og fikk 1600,- avslag fra tilbudsprisen på 7990,- over telefon

Lenke til kommentar
42 minutes ago, discostu said:

Er det slik at Elkjøp matcher prisen 20% under disse DNB supertilbud tider?

Ikke helt tv relatert, men kunne tenkt meg sonos og power fører ikke det, går kanskje an å ta en spansk en ?

De må nesten ha det i sitt sortement, på begge plasser. De ba meg om link til samme produkt. Så den tror jeg blir vrien. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, discostu said:

Er det slik at Elkjøp matcher prisen 20% under disse DNB supertilbud tider?

Ikke helt tv relatert, men kunne tenkt meg sonos og power fører ikke det, går kanskje an å ta en spansk en ?

De vil ikke matche Sonos. Begge butikkene må føre produktet. Det sjekker de. Ellers virker det som om de prismatcher. 

Lenke til kommentar
Agentspoon skrev (8 timer siden):

Hmm... Q85R får du til 18 300 hvis du kjøper den i dag med Mastercard fra DnB. Egentlig litt usikker på om det blir noe bedre enn det. OLED er fortsatt for dyrt, og Q90T er cirka like bra som Q85R. :)

Blir nok å vente til black friday uansett, trenger tid for å overbevise medlåntaker ;)

Mulig jeg rett og slett bare flytter sofaen litt lenger frem. Billig å flytte den 0,5+m frem og heller gå for 65 tommer. Får håpe på et godt CX tilbud i november så 65 tommeren kommer under grensa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Reeve skrev (51 minutter siden):

Overhørte en samtale mellom en Power-ansatt og en kunde i dag. Vet ikke om det er sant, feil, eller ren løgn, men i følge han, så er det Power som må dekke hele regningen for 20%-rabatten på DNB-kampanjen.

Stemmer dette?

Disclaimer: Jeg har ingen kjennskap til noen detaljer eller avtaler.

Men det kan jeg nesten garantere at ikke stemmer. Power hadde aldri gått med på en avtale som kun kommer DNB til gode. DNB henter inn deler av kredittkortgebyret og renter fra folk som ikke betaler på tida. Power har «ingen» fordeler og selger nok faktisk flere av produktene med tap under den kampanjen.

Lenke til kommentar

Litt sært spm kanskje, men til dere som har bestilt Samsung 75Q85R. Hvor i boligen deres skal tv-en stå? Jeg har bestilt selv, og skal ha den i stua. Mtp avstand fra sofa til TV så er det absolutt innafor med 75 tommer, men jeg er blitt fryktelig usikker på om tv-en rett og slett blir for dominant i stua. Er jo helt konge med stor TV når jeg ser på sport eller film/serier, men den blir jo voldsomt stor på veggen når den ikke er i bruk eller når svigermor er på besøk og skal se på God Morgen Norge?

Og ett tilleggsspørsmål; hva tenker dere om denne tv-en til bruken jeg skisserer? Altså hovedsaklig streaming av filmer og serie, samt fotball og sport generelt. 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (37 minutter siden):

Det øker omsetningen da, og det får kundene inn i butikken, som ellers ville gått til Elkjøp. Det kan være et bevisst valg de tar?

Hvorfor gjøre det med MasterCard og ikke kundeklubben? MasterCard er attpåtil dyrere for butikkene. Og selv om det finnes positive sider for Power: Hvorfor skulle de gjøre dette gratis for DNB? DNB tjener mye penger på gebyrer og renter på slikt salg.

Lenke til kommentar
Reeve skrev (1 time siden):

Overhørte en samtale mellom en Power-ansatt og en kunde i dag. Vet ikke om det er sant, feil, eller ren løgn, men i følge han, så er det Power som må dekke hele regningen for 20%-rabatten på DNB-kampanjen.

Stemmer dette?

DNB sløyfer så vidt jeg vet gebyrene for kredittkorttransaksjonene, så det er noen prosent Power sparer inn der. Ellers vet jeg at butikkene må betale en betydelig andel av omsetningen til DNB etter en slik kampanje, angivelig skal den resterende delen bli betalt sentralt av Power (om det er sant aner jeg ikke). Ut fra det jeg har forstått bør det ikke være noe problem for Power å tjene penger ved en slik ordning. Det kan jo forsovet hende at Power sier DNB dekker ingenting for å forsterke budskapet om at marginen må opp, ikke greit å si egentlig.

Dette fører imidlertid til at det blir marginjakt, og selgerne må levere større andel forsikring, TV-klargjøring, strømavtaler, veggfester, kabler, og annet som øker margin. Selgerne styrer nok minimum 2/3 kunders valg i slike kampanjer med så mange kunder innom. I stor grad er det ofte så enkelt som å peke på et produkt butikken tjener penger på, anbefale TV-klargjøring og et par nye HDMI-kabler (helst et par 2-metere til 600 kr/stk), får man på rett lydplanke i tillegg kan det fort bli noen tusenlapper inntjent etter DNB-rabatten er trukket fra.

De få som stikker innom denne tråden, undersøker på egen hånd, og/eller handler de mest aggressivt prisede produktene på nett er i kraftig mindretall. Jeg tviler på at Power tjener penger på salg av QE55Q70R med DNB-rabatt, men det kan jo hende dere nevner hvor dere kjøpte TV-en til venner (som så valser inn og spør selgerne om hjelp).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, maxi07 said:

Mtp avstand fra sofa til TV så er det absolutt innafor med 75 tommer, men jeg er blitt fryktelig usikker på om tv-en rett og slett blir for dominant i stua.

Hvor langt er det? Lurer litt selv på hva som er optimalt. Her er det alt fra 1.5 meter til 4, avhengig hvor man sitter (sofa eller stol). Men, ja, TV på stua her i alle fall. Har ikke kjøpt TV enda, men det lander sikkert på en oled 65". Men spørs om jeg ikke skulle kjøpt større.. Noen som har erfaring med hva som er min-max?

Ser det er forskjell på om man har 1080p-TV og 4k iaf (kan/burde? sitte nærmere 4k). 

https://www.tomsguide.com/us/choose-right-tv-size,news-24708.html 

Endret av Unicorn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...